Sajt om vandring?
Finns det någon befintlig sajt som jag har missat, som tar upp detta med vandring?
Nu menar jag alltså vandring som i pilgrimsleder osv, som kan ta flera dagar/veckor att gå.
Är det ur ett religiöst perspektiv så finns ju Jesus i fokus.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nej, inte i religiöst perspektiv, för min del iaf. Jag skulle göra det för att det är en rolig grej, få motion, resa på ett annorlunda sätt mm.
Imasy; resedelen har du ju på resor i fokus och träning/motion på träning i fokus. =)
Nu är inte vandring något jag beger mig ut på, men för mig verkar det mot sin hensikt att uppsöka tre olika sajter för en pilgrimsled.. att diskutera endast motionsdelen på träning, sen själve reseupplevningen runt det på resor och sen uppsöka jesus om det råkar vara religiöst innuti det hela? Jag ser Imasy sin poeng själv, fast jag skulle inte nyttja sajten för egen del.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jo, en del går ju faktiskt dessa leder av religiösa skäl, andra gör det för det för skojs skull, att få en upplevelse utanför det vanliga.
Men jag har ju massor av frågor gällande boende, utrustning, packning, mat, hur mycket pengar man behöver ha med osv osv osv.
Jag har ju googlat en del men ändå finns det ett flertal frågetecken. Och jag vet inte om jag finner dessa på de sajter som nämnts i tråden.
Låter enligt mig som om du planerar en resa, jag ser inte varför det inte fungerar på resesajten? Resor är ju allt möjligt, charter till Thailand, en weekend i Sthlm, backpacking genom Europa eller en vandring på Bergslagsleden/Santiago de Compostela…Allt är enligt mig resor.
Någon får väl starta friluftsliv i fokus, där lär ju ämnet passa in.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jo jag tycker nog detta med vandring passar mer in i friluftsliv faktiskt. Dessutom så campar man ju en del också, om man inte vill/kan bo på vandrarhem. Och friluftsliv är ju så mycket mer än bara vandring också.
Imasy; jag menar mest att det finns godtagbara alternativ. Och en pilgrimsvandring behöver inte ha ett dyft med friluftsliv att göra, du kan bo med god standard och följa ordnade vägare, finns inget som säger att du måste ut i naturen.
Alternativet nedan är inte särskilt friluftsaktigt enligt mig, däremot så är det en resa. =P
"Typisk vandringsdag_
Varje dag börjar vi med en riklig frukostbuffé innan vi beger oss av på dagens vandring. Vandringarna går bitvis längs kuperade leder och stigar och tar cirka 3-7 timmar, inklusive raster på någon hütte eller alpäng. Trötta (?), men en upplevelse rikare kommer vi under eftermiddagen tillbaka till hotellet och då finns oftast tid över till att njuta av hotellets relaxavdelning. Vi avslutar dagen med en femrätters middag tillsammans med våra nyfunna vandringsgelikar._" Vandringsresor
#9 Man måste inte tälta för att ägna sig åt friluftsaktiviteter. Herregud, då skulle man ju inte ses som frilufsare om man gör något överdagen som långfärdsskridskor eller så.
Med friluftsliv menar man ju på att vistas och aktiveras fysiskt utomhus i naturen, utan att det är en tävling.
Finns det inte en sajt som heter camping.ifokus och en svensk natur.ifokus ? Det är kanske något?
Är du bara ute efter leder i Sverige eller hela värden TS?
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/