* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1542 ggr
[Mia-Li]
2013-10-24 05:25
0

Sidan hoppar ner

) Händer samma sak om du försöker igen?

Ja

2) Vilken adress har du i adressfältet när felet inträffar?
Olika
3) Vad gjorde du när felet inträffade?

Skulle läsa en tråd. När jag är vid sista olästa så när sidan laddat klart hoppar det ner ett snäpp. Och då måste jag scrolla upp för att kunna läsa.

4) Vilket felmeddelande fick du, alternativt vad blev fel?
sidan hoppar ner.

5) Vilken webbläsare använder du?

**FF senaste
**

6) Har du rensat webbhistoriken?

Japp

7) Är det något mer du tror att vi behöver veta?

**Nej
**

Gasoline
2013-10-24 09:13
1

Kan det inte vara en reklambild eller annan bild som laddat klart och då hoppas sidan till? Så gör det i min mobil iallafall, men det är för att bilder laddar så sagt pga dåligt internet.

Grodan
2013-10-24 18:03
0

Jag har samma problem ibland, fast på en sida som använder flash och som firefox tycker är jobbig. Det hoppar även i chrome och ev även i opera.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Niklas
2013-10-25 10:28
0

#1: Just det, jag är rätt säker på att det är annonserna som laddas in sist som gör det. Det kan vi nog inte göra något åt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

annia1
2013-10-25 16:25
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Niklas det är inte annonserna som gör det utan framladdningen av bilder. Jag har här slagit på adblock så det finns ingen reklam alls.

Förut så laddades bilder fram direkt som bilder det gör dom inte idag. Idag så är dom först bara en liten vit fyrkant för att sen laddas fram. Hur lång tid det tar innan en bild laddas fram är olika. Jag lägger med en bild som visar en bild som inte hunnit laddats fram och inlägget efter visar en som har laddats fram. Jag har tagit bort så man inte ser vilka bilder det gäller då det inte spelar nån roll.

När den lilla vita laddas fram så hoppar tråden till och det är rätt logiskt för att den ska ju gå från den lilla till en vanlig bild. Och nej det är inget fel utan så laddas bilder fram idag.

Och det gäller inte bara när man använder första olästa att sidan hoppar till utan även när man skrollar. Så man får då skrolla extra gånger.

.

[Mia-Li]
2013-10-25 17:12
0

Det händer även om det inte finns bilder med i tråden. Så jag tror det har med reklamen att göra.
Och det är inte heller alltid det gör så…men ofta.

annia1
2013-10-25 18:35
0

Ok då har du nåt annat än vad jag har. För jag har inte märkt nåt på reklamen då den har fasta storlekar oavsett vilken reklam som kommer fram. Fast det kanske då hör ihop med webbläsaren, jag använder chrome.

.

Niklas
2013-10-25 22:11
0

Reklamen under huvudinlägg anpassar sig och gör att det hoppar till.

annia1
2013-10-26 04:10
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, Jag antar att reklamen hinner ladda fram innan jag trycker på olästa för det har inte jag reagerat på.

För mig är det bilder som gör att det hoppar. Kommer jag in i en tråd där det är bilder så kan det, när jag tryckt på olästa, se ut som det till höger på den här bilden. Lite text och sen bilder. En sån tråd hoppar. Hur stora hoppen blir beror på hur stora bilderna är för numera kan ju storleken skilja och det rätt rejält. Den till vänster är bland de större, men inte den största och dom är inte ovanliga. En bild jag såg förut fick jag skrolla för att se början och sen slut.

Och är det flera bilder av den storleken så blir det flera stora hopp. Så för min del trådar jag ser är rena bildtrådar återvänder jag inte till.

.

[Mia-Li]
2013-10-26 17:58
0

MÅSTE man då ha reklam i själva trådarna?

Niklas
2013-10-26 20:13
5

#9: Inte för funktionens skull, men för att iFokus ska överleva.

Grodan
2013-10-27 00:55
0

#10 ❤️

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️