* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 2060 ggr
Razzora
0

Problem att ladda upp bilder.

Har försökt att ladda upp bilder här på iFokus, men jag får hela tiden "Unknown error".

Jag har gjort bilderna mindre så nu är alla bilderna under 1MB stora. Jag har testat med både Firefox, Chrom och IE, ingen utav dem fungerar. Jag har rensat cachen också.

Någon som har någon ide varför det inte fungerar?

Jag har kunnat lägga upp bilder innan så jag vet inte varför det inte fungerar nu.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Hanna
0

Vad är det för filformat?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Razzora
0

Det är .jpg bilder

Niklas
0

Vad har bilderna för namn?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Razzora
0

Jag hade IMGXXX.jpg som namn först, sedan döpte jag om dom till bildX.jpg (där x är nummer) för att testa om det var något med namnet, tog även bort numret, samma problem.

Niklas
0

Har du provat med enbart gemener (små bokstäver)?

Razzora
0

japp, testat det med. Inget fungerar…

Niklas
0

Och det är likadant på alla sajter? Kan du mejla bilden till mig så att jag får prova? Niklas snabel-a iFokus.se.

Razzora
0

Skickat =)

och jag har testat på olika sajter. Jag kan inte ens lägga till en bild som avatar…

Niklas
1

För den som eventuellt har liknande problem visade det sig i det här fallet att det var en webbläsar-plug-in som heter Media Hint som spökade. Den används tydligen för Netflix.

[Nathalie62]
0

#9, Bra att ni hittade felet 😃

Niklas
0

Det var Razzora själv som hittade det. Jag bara förmedlade kunskapen hit. 🙂

[Nathalie62]
0

#11, Det var bra oavsett vem det var 😃

Niklas
1

Japp, det tycker jag också. 😃

Razzora
3

Hehe =)

Det är ju bra att man delar med sig =)

Problemet med Media Hint är att den agerar som en VPN tunnel (det vill säga att när man har den aktiverad så kan man se filmer och serier som körs i den amerikanska versionen av Netflix, dvs att man kan se serier något tidigare och likadant med filmer) där av att jag använder den.

Det märkliga var att den slog igenom på ALLA mina webbläsare, vilket var lite märkligt, men jag trodde inte att den skulle ställa till det så pass att jag inte skulle kunna lägga upp bilder på iFokus..

Man lär sig något nytt så länge man lever 😛

Men nu vet man vad det kan bero på nästa gång någon har ett liknande problem.

😃

[Nathalie62]
0

#14, 😃

Gasoline
0

Jag har samma problem, har provat olika webbläsare på mobilen samt explorer på dator.

Jag har även prova att byta namn på bilderna, inte ens det fungerar.

Bilderna är JPG och ca 1,7 MB stor, det borde väl fungera?

Vad kan jag mer testa?

Emo
1

#16 varför har du så stora bilder? Det är otroligt sällan någon av mina bilder kommer ens i närheten av 100kB

Jag har skrivit en artikel om bilder på iFokus:

http://parlpyssel.ifokus.se/articles/518c960b8e0e743265003ab6-bilder-pa-ifokus?discussions-3

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Gasoline
0

#17 är det stort? Jag har ingen aning om vad som är stort. Men största tillåtna är väl 10 mb? Hur som helst, kan det vara det som är problemet, att den är för stor? Tack för artikeln men får jobba med det mesta från mobilen. Kanske kan leta på en bildredigerare man kan använda i mobilen.

annia1
3

Gasoline när det gäller 10MB så är det för zip och PDF filer.

När det gäller foton är gränsen 5MB så du är helt klart inom ramen för vad som ska funka i vanliga trådar. Artiklar är det tydligen lite pyssel för att få riktigt som jag fattat det.

Du skriver att du provat med explorer på datorn, vad har du för version på den. Om det är en äldre så kan felet ligga där. Det du kan prova är att uppdatera explorer eller ladda hem chrome eller firefox till datorn och prova.

När det gäller mobiler så har jag ingen aning om hur dom funkar så där kan jag inte ge dig nåt råd alls.

.

Razzora
0

Gasoline vad får du för fel meddelande? Är det samma som jag fick?

Jag vet att jag när började att vara här på iFokus för ett par år sedan så fick jag alltid ha små bokstäver och inga siffror med i bildnamn. Testa det om det ger någon skillnad.

Det jag tänkte på i och med att du använder mobilen mycket så kan det vara så att telefonen i sig kan haka upp sig?

Gasoline
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, alla olika kombinationer i namnet har prövats. Kan det vara så att internetuppkopplingen är alldeles för långsam? Kan det bero på det? Hemma fungerar det inte, men det verkar fungera på samma mobil på jobbet, men då har jag bättre täckning. Om det skulle bero på att mobilen låser sig borde det väl fungera på datorn? För det blir samma sak på datorn. Provar att ladda upp en bild, är nu på jobbet.

Gasoline
0

Och det verkar fungera. Kan det vara så illa att det tar för lång tid att ladda upp med dålig internetuppkoppling och att det då blir error?

Emo
3

#22 Låter som en rimlig förmodan. Hade jag inte velat se vilken storlek det var på din jättebild i #21, så hade jag nog tröttnat på att vänta på att den skulle ladda klart.

Det är ett av de goda skäl till att man ska komprimera bilder.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Razzora
1

#21 Om du kan ladda upp samma bild på jobbet men inte hemma så beror det nog tyvärr på ditt nätverk. Då får du nog se till att minska ner på storleken på bilden. Du kan enkelt göra det via paint eller något annat bildprogram som du har tillgång till. Testa sedan att ladda upp den komprimerad bilden och se om det fungerar bättre. Annars om du inte har tillgång till något bild program, har du ingen mindre bild du skulle kunna testa med?