Tävling bortröstad
Hej jag håller på att lägga in en tävling på en del sajter och jag har frågat sajtvärden om lov på dessa sajter. På två ställen har jag skrivit att jag har sajtvärdens lov i övrig så har jag bara lagt in det. Nu har det blivit bortröstat på en sajt men jag vet inte vilken. Vad gör jag?
Sedan är det ju bra om man frågar sajt värden innan man lägger ut en tråd om sin tävling. Motorer har ju inget med Hamstrar att göra. Lägg ut på sajter där det är liknande ämne som motorer :)
Man får inte ett pm, däremot ett systemmeddelande som man ser när man går in på meddelanden.
Bäst är att skriva att man har fått tillåtelse. för när man skriver om en tävling som handlar om motorer på sajter som inte alls har med det att göra så är det lätt att folk röstar bort det.
Eirk P Om du läser det jag skriver så står det i första inlägget att jag har frågat om lov på alla de sajter där jag lagt in det. Nej motorer har inget med hamstrar att göra men en tävling på att gissa antal skruvar i burk kan väl ända vara kul?
Tack för hjälpen Hera.
Nu har det blivit bortrösta igen trots att jag skrev att vi har tillstånd från sajtvärden och jag la det på OT. Uppenbarligen så är det några som använder anmälningsknappen på ett sätt som det inte är tänkt.
5 det missbrukas tyvärr ibland. Men admin lär lägga tillbaka det igen när dom ser det om du fått tillåtelse
#5 Trist när folk beter sig så omoget.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Ja den anmälningsknappen borde försvinna för gott för det bäddar bara för konflikter.
#8 Anmälaknappen tror jag för det mesta ger oss sajtvärdar mer hjälp än vad den stjälper.
Det är ju ett verktyg som är ypperligt när man inte är inloggad hela tiden.
Det missbrukas ibland men det går ju att ordna manuellt så även om det blir merjobb så tycker jag att det självklart ska finnas möjligheter att anmäla regelbrott precis som det finns på de flesta stora nätverk.
/Maria
#9, Den nyttjas långt ifrån vad som räknas som regelbrott och enligt mig så stjälper den mer än hjälper, att man inte är inloggad hela tiden är ju en självklarhet men då har man ju sina Medarbetare som också kan ställa upp.
Den knappen för bara med sig tråkigheter och följer inte de regler som ska följas eftersom det utnyttjas stup i kvarten, det är uppfattningen jag har fått i alla fall.
#10 Det är många som inte vet när och vad dom ska anmäla. Därför väljer dom något som dom tycker inte ska finnas på sajten och därav blir tråden/inlägget borttagen. Därför är det bäst att man talar om för sina medlemmar vad anmälnings knappen är tillför!
# 11 Men OM man skriver i inlägget att man har sajtvärdens tillstånd att lägga in det hela så bör det förstås eller hur?
#12 Jo, men vissa tycker ju fortfarande att motorer och skruvar hör inte till ämnet på sajten. Det är nog därför dom väljer att trycka på anmälnings knappen. Har du hört av dig till sajtvärden?
Håller helt med bumbleboo. Anmälanfunktionen hjälper mer än den stjälper. Skulle aldrig vilja se den försvinna.
#10 Nathalie62
Tummen upp 👍.
Bästa hälsningar,
Bertil
#10 👍
Tack Bertil 🙂
#11, För mig är det en mycket dålig ursäkt faktiskt och det spelar ingen som helst roll hur mycket man informerar om detta för det missbrukas nämligen i alla fall.
Om anmälningsfunktionen missbrukas så kan värden på den aktuella sajten ta tag i det och ändra inställningarna och på det sättet få slut på missbruket.
Eller så får värden på aktuella sajten se till att kolla av systemmeddelanden ofta så att inlägg som felaktigt röstats bort läggs tillbaka.
.
18 det står varje Sajtvärd fritt att anväbda sig av funktionen eller inte. Funktionen har varit väldigt bra nör troll härjar. Att en del missbrukar det är inte anledning nog att ta bort npgot som hjälper till mycket.
Anmälafunktionen gör större nytta än skada. Vi har haft nytta av den på mina sajter och jag har ändrat röstvikten för ett antal personer och även ändrat röstvikten en gång till för en person som sannolikt "roade" sig med att okynnesanmäla inlägg. Så det är inte svårt att fixa till så att okynnesanmälningarna minskar eller till och med helt försvinner..
/Désirée
Det ändrar fortfarande ändå inte det faktum att det missbrukas för jämt så kan man ändra i sajtadmin hur mycket som helst, det missbrukas i alla fall men det är min uppfattning och andra får ha vilken dom vill 😃
#22 Visst missbrukas det i ibland men du minskar ju jobbet genom att ändra röstvikten och det jobbet lär ju inte vara så betungande.
/Maria
Det är många som kör berusad och kör fortare än fartgränsen med. Det händer varända dag och flera gånger för dagen i en helt absurd stor utsträckning, i vartända by, län och land. Skulle vi då förbjuda bilar och körkort för att några missbrukar det?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Det var ju en väldigt underlig och egentligen helt absurd liknelse.
Någon måtta på liknelser får det väl ända vara.
Sajtvärdar på iFokus är vaken poliser eller som en framhärdade det att hon ser det som att driva ett eget företag.
Någon liten måtta för det väl ändå vara på hur man ser sig själv.
Inte ens USA:s President eller vår egen Statsminister Reinfeldt vågar framhärda sig själv så allvetande ock duktigt och kloka som vissa sajtvärdar jag har sett här på iFokus framhärdar sig själv och sin egen klokskap.
Lite måtta tack!
Bästa hälsningar,
Bertil
25 vad du tycker om vissa sajtvärdar här inne har ingenting med trådämnet att göra. Ritas liknelse är utmärkt eftersom poängen är att det mesta kan missbrukas men att det knappast ska stoppa de som sköter sig! I detta fall gäller det anmälafunktionen.
#25, Precis, sådant går liksom inte att jämföra alls, det är ju en helt annan sak.
#27, Jag är rätt säker på att dom mycket väl vet vad den är till för, som sagt den missbrukas av en anledning.
Det är bara så synd att det är så enkelt att trycka på knappen. Man behöver inte ens visa vem man är. Så borde det inte vara.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
TS, Nu ska jag säga som jag sa innan! Folk anmäler tråden då dom tycker att hamstrar har inget med motorer eller skruvar att göra. Det är ju såklart sant att det är så få som vet vad anmälnings funktionen är till för. Samt att dom två ämnena inte har något med varandra att göra. Skulle inte du tycka att det är konstigt att om jag skulle skriva på tex Hockey iFokus om att vi har en tävling på Dvärghamster iFokus? Även om jag har frågat sajtvärden om att få annonsera om tävlingen på den sajten så skulle jag ändå inte göra det. Då dom två sakerna har inget att göra med varandra! Jag skulle istället välja något som är mer åt Dvärghamster hållet som Hamster iFokus. Sedan om anmälnings funktionen så tycker jag att den är jätte bra då det är sajtvärdens hjälpmedel. Om jag och mina Medarbetare är på jobbet/skolan och inget kan logga in och kolla på sajten under tex 3 timmar. Och anmälnings knappen inte fanns. Om ett "troll" skulle härja runt under dom här 3 timmarna på Dvärghamster iFokus och förstör trådar och skriver elaka trådar och kommentarer. Sedan kommer någon av oss in på sajten och ser att sajten är helt förstörd av det som har hänt. Vad skulle du vilja ha? Sitta och ta bort kommentarer/ trådar som har skapats när trollet härjade runt? När du under den tiden kan vara aktiv på sajten och hjälpa medlemmarna istället. Eller ha anmälnings knappen där medlemmar själv kan anmäla och få bort trådarna/kommentarerna så att det inte förstör sajten? Jag skulle nog tro om vi frågade alla sajtvärden inne på iFokus om vad dom skulle ta, så skulle nog MINST 80% välja att ha anmälnings knappen. Tack och hej!
Bäste ErikP tävlingen ligger under OT dvs Off topic och har inget med vare sig hamstar eller något annat på detta forum att göra. Det är helt Off topic. Jag frågade sajtvärden om jag fick lägga det på hennes sajter och hon sade ja och skrev vilka det var. Dessutom så stod det andra gången att sajtvärden hade gett sitt medgivande till att det fick läggas in där. Tycker man inte som sajtvärden så får man helt enkelt byta sajt eller starta en egen.
#31, Klockrent, många verkar tyvärr missuppfatta vad det där off-topic står för 😃
#31 Hur tänker du? Om jag inte skulle gilla sajtvärden inne på tex tonåringar (inget illa menat), skulle jag då ta och starta upp en ny sajt med samma ämne? Det går ju inte! #31 #32 Alla tittar inte i vilken kategorier trådar ligger i! Jag var en av dom som även anmälde tråden då jag inte tyckte att den passade.
# 33 Även när det stod att jag hade sajtvärdens tillstånd? Du ska nog läsa lite nogrannarre innan du trycker på den där knappen. Det står också under mina inlägg var jag är Medarbetare så du måste förstå att jag inte lägger in något utan att ha tillstånd från sajtvärden.
Ja tycker du inte som sajtvärden så har du inte på den sajten att göra.
Är sajtvärden där du är medis medveten om att du inte är bekant med vad anmälningsknappen betyder?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#35 Jag tryckte på anmälnings knappen när hon/han la ut tråden för första gången på hamster där det inte stog något om sajtvärdens medgivande! Så man behöver inte vara lika dryg som du är just nu :)
# 36 Men du kan ändå läsa i vilken kategori som inlägget är inlagt i eller hur?
Jag tycker inte den som anmält tråden har begått något fel när det gäller anmälningsknappens användande. Under förutsättning att det gäller Hamster iFokus. Det står i skrivreglerna där att reklam och marknadsföring utan sajtvärdens medgivande inte är tillåtet. Fattar jag det hela rätt så stod det inte i tråden från början att den hade sajtvärdens medgivande. Alltså ett brott mot s2krivreglerna. Sedan kan jag förstå att den blir anmäld igen med tanken Ja nu är tråden här igen som bryter mot reglerna" och man läser då inte hela.
# 38 Men om det står i Off topic så får man skriva Off topic eller hur?
#39 Så du menar att Off topic betyder att man kan gå från Skrivregler och att Off Topic betyder att där får man göra reklam och marknadsföring utan sajtvärdens medgivande. Det är ju fortfarande samma sajt även om det står Off topic och den sajtens Skrivregler gäller