Flera användarkonton?
Är det tillåtet att ha flera användarkonton aktiva (s k "sock puppets")samtidigt?
Om inte och jag misstänker att så är fallet för en användare, hur går jag då tillväga?
Det finns ingen allmän regel om det, utan det bestämmer varje Sajtvärd hur denne vill ha det på sin sajt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Ok!
Finns det någon möjlighet för mig som vanlig användare att få reda på om så är fallet?
Vill ju gärna veta vem man diskuterar med…
Då får du nog skicka PM till den det berör och fråga.
/Maria
Har starka misstankar att personen i fråga aldrig skulle medge det, men jag får väl helt enkelt ha mina misstankar och vänta och se.
Någon i .ifokus ledning som kan ge mig ett svar?
Prova att skicka ett PM till någon av killarna.
/Maria
#5: Se #1:
"Det finns ingen allmän regel om det, utan det bestämmer varje Sajtvärd hur denne vill ha det på sin sajt."
Tillkommit något nytt ang detta?
För jag tycker att man bara borde få ha en användare, då det finns dem som utnyttjar att ha två konton nämligen. SAmt jobbigt att hålla reda på ibland.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Flera användarkonton på ifokus borde väll egentligen inte så stor betydelse? fast det beror väll på anledningen ? och på vilket sätt dom används? om en person kör med flera konton på en och samma sajt samtidigt i en diskussion som två olika personer tycker jag inte det känns seriöst. Men använda ett annat konto på en flera sajter och hålla sej till det kontot där, ha annat konto på en eller några av dom andra sajter borde vara ok.
~ mayolica ~
#9 fast det är ju svårt att "styra" sånt eller vad man ska säga tycker jag personligen.
10 det går ju inte att styra folk till att bara ha ett konto heller. Det går inte att hålla koll på.
#10 Många sajter behandlar känsliga ämnen och det kan vara skönt för folk att vara anonyma. Alla erbjuder inte möjligheten att posta ett inlägg anonymt (där inte användaren syns) och då är ett extra nick lösningen. Så länge man inte missbrukar det så ser jag inget fel och bete sig otrevligt kan man göra med enbart ett nick också.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#12 Ja det är ungefär så jag tänker.
Många kanske väljer att gå med i iFokus utan presentation och bara vara en tråkig grå gubbe ,som en identitetlös individ om man sätter regler att alla bara få ha ett konto? Det skulle jag tycka vore väldigt trist i så fall.
Som det är nu kan man välja att ha ett konto där man är mera öppen med vem man är ,eller lite halv öppen som en iFokus identitet som folk känner igen på sajterna utan att veta vem personen är på riktigt. Vissa känsliga saker kanske en del kan känna behov av nån gång att kunna få skriva om. utan att förknippas med den välkända iFokus identiteten.
~ mayolica ~
Även om bestämmelsen finns att man bara får ha 1 konto så finns de många sätt att kringgå det för den som är insatt. Det är nästan omöjligt att få stopp på det.
Jag har sett det på andra forum där det är tillåtet med bara 1 användare och sen så uppenbart att de är samma person med flera konton men det går inte angripa pga just detta jag sa.
Det kan ju finnas flera anledningar till varför man vill ha flera nick och så länge det inte missbrukas så gör det inget tycker jag. Missbruk = troll / bråk osv.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Det var just troll/missbruk/bråk/att inte våga stå för sina åsikter som var anledningen till att jag en gång skapade den här tråden…
Kan förstå om man vill vara anonym här inne när det gäller sitt privatliv, men när det skapas identiteter enkom i syfte att provocera, så blir i alla fall jag lite fundersam över policyn som finns här. Så himla svårt är det ju inte heller för siteadmin att kolla upp IPadresser och banna vid olämpligt uppträdande.
15 det är få som har samma ip. De flesta har nytt ip vid varje inloggning. Många använder dessutom flera olika saker. Tex en eller flera datorer, surfplatta, mobil osv med olika abonnemang. Så tyvärr hjälper inte ip koll.
#15 Fast det går ju att göra med enbart ett nick också. Och troll och bråk accepteras inte, oavsett antal användare. Då kan man stänga av användaren som bråkar. När det gäller IP-adresser kan det ju även vara så att det är fler i samma hushåll som använder samma dator eller samma när och då kan ju fel person straffas om man blockerar IP-adressen, vilket ju vore trist.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#11 Nej det sa jag inte heller 😉 Det är ju jättesvårt att fixa, det vet jag.
Men tycker att det borde gå på något vis :/ Är så trist när folk missbrukar det osv. Skapar bråk osv. Förstör för andra.
Tänkte om det tillkommit regel eller så att man inte får ha mer än 1 konto osv.
Samma sak när det är två stycken på samma konto med, skapar med förvirring osv :S
Nu har jag inte läst alla inlägg..
Men det är väl så att du inte kan ha 2 konton med samma email?
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#19 Ja, det stämmer.
Mvh Alex
Värd för Ridsport