* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettinställningar
Läst 2899 ggr
Gronstedt
2

Ohejdbar reklam

De senaste dagarna har det dykt upp reklam som blaffar upp utan att man behöver klicka på den - det räcker att pekaren råkar passera en bråkdels sekund för länge. Ofta går det inte att stänga av eländet. eftersom avstängningsknappen ligger dold bakom någon annan jämra reklamruta.

Snälla, säg att det finns ett sätt att blockera detta?!?

[Memento Mori]
7

Adblock, är helt reklamfritt hos mig. Går väl också att betala iFokus för att få bort all reklam om man har lite pengar som skaver i fickan. Skämtar

keptak
1

Har aldrig varit med om det TS skriver, läste detta och gick sen vidare till en annan sida på iFokus och då rätt vad det är kommer det upp en reklam då jag bara nuddade vid den med muspekaren. Jag hade dock inga problem med att stänga av det.

Emo
0

Nu har jag stängt ner iFokus flera gånger i dag när allmännyttan tar över sidan. Jobbigt men det upphör väl så småningom, hoppas jag.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Gronstedt
0

#3: Jo, det var Allmännyttan även för mig, som inte gick att stänga av för att krysset i hörnet var dolt av något annat reklamtrams. Det funkade att trycka på bakåt-knappen också, jag behövde inte stänga av helt.

[VSK]
0

funkar inte alt + F4 ?

[Mustangcab]
0

Jag kunde stänga av genom att rycka på X-et men jag undrade vad i hela fridens dar det var då jag har popup-blockering.

Gronstedt
0

#6: Jag med, jag har fått många meddelanden de senaste dagarna om att saker blockeras. Men en del smiter tydligen igenom.

#4: Tänkte inte på det, ska prova nästa gång.

[Mustangcab]
0

Nu kom den igen och jag har inte tryckt på någon knapp för att låta den komma upp.

[Nathalie62]
0

Händer detta bara på iFokus? Troligen är det i så fall någon bugg för så ska det inte vara.

[Nathalie62]
0

Ett förslag är att använda sig av det här så undersöks det så fort dom hinner.

Gronstedt
0

#9: Hänger knappt på andra reklaminnehållande sajter, så det vet jag inte.

[Mustangcab]
0

Det har aldrig hänt på någon annan sajt eller om jag läser någon tidning.

Niklas
0

Jag försöker förstå. Kan någon visa med en skärmdump eller liknande vad som händer?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Gronstedt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13: Denna reklamfilm börjar spelas om man råkar ha pekaren över den för länge (och det är verkligen inte länge). Reklamrutan till höger ligger över stäng av-krysset när filmen spelas, vilket gör att man inte enkelt kan stänga av eländet.

Niklas
0

1. Är det alltid samma reklam som lägger sig över? 2. Vad har ni som råkar ut för att reklamen hamnar över stängningskrysset för webbläsare?

Gronstedt
0

#15: Har bara hänt en gång, men ibland är det ingen alls som lägger sig över.

2: IE 10.

Niklas
0

#16: 1. Nu vet jag inte om jag förstod rätt. Har det bara hänt en gång att reklamen hamnar över stängningsskrysset? I #0 står det att det är ofta som den inte går att stänga eftersom avstängningsknappen ligger dold.

Gronstedt
0

#17: Förvirring … jag har bara fått upp just den här reklamen idag. Då var det flera gånger på rad som eländet startade och det såg ut som i skärmdumpen. Annan självstartande reklam har gått att stänga av, men det har bara hänt ett fåtal gånger. Därav ordet "ofta".

Innan jag skrev #16 provade jag att avsiktligt starta filmen igen, då lade sig ingenting över. Men det visste jag inte när jag skrev #0.

Gronstedt
0

Nu hände det igen, och det var samma reklam som lade sig över till höger.

annia1
0

Det är ingen bugg. Det är reklam som ska finnas på iFokus.

Denna reklampopup kommer från filmen som ligger som första reklam i trådar. Det som skiljer den här filmen mot andra filmer är att denna ger en stor popup när den går igång.

Jag tror inte det beror på vilken webbläsare man har om krysset döljs eller inte utan OS.et. Och det är nog samma orsak till att krysset döljs i reklampopupen som när det gäller en del foton som tidigare har blivit anmält.

.

Alex
0

Jag har testat nu när den reklamen dök upp för mig, håller man muspekaren på så räknar den ner (3, 2, 1) sen kommer det ett stort popup-fönster över hela skärmen med reklamen. Jag har dock inte problem med att någon annan reklam hamnar över, oavsett placering av rutan. Använder Chrome.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Niklas
1

Okej, vi ska undersöka det här.

Tarotstollan
1

Ja tack, kolla upp den för den är fruktansvärt störande. Har nog av misstag startat den 40 ggr eller mer idag!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Niklas
18

Vi har kommit överens med vår samarbetspartner att tills vidare inte visa fler filmer som öppnas i ett eget fönster när man startar dem. Den aktuella filmen kommer att vara borta i morgon bitti. Jag beklagar irritationen den har orsakat.

MillisB
1

Hej!

Ska betala från utlandet och behöver lite mer info för att kunna genomföra betalningen.

SWIFT / BIC adresse, IBAN-nummer, bankens namn och adress.

Vänligen

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Niklas
3

IBAN-nummer: SE8750000000052071002679 BIC-kod: ESSESESS Banken heter SEB adress borde du kunna använda 106 40 Stockholm. Tack för att du stödjer iFokus! Det betyder mycket!

[VSK]
5

jag har blockat all reklam sen länge pga säkerhetsskäl, eller kontrollskäl kanske är bättre ord, men har bestämt mig för att oxå stödja er ekonomiskt nästa gång jag får stålar…

MillisB
3

Tack för info. Nu har jag lagt in betalning som utförs tisdag 7 januari. Har noterat användarnamn och att det gäller iFokus utan reklam.

Tack för allt arbete som läggs ner i jobbet med siten!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)