Vad händer?
-
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Kul med lite uppdatering 😃
Ser jättefult ut ju 😐Inget illa menat!
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Min ser oxå ut så:O håller faktiskt med #2:P
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
#2 håller med dej!
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Tycker det ser kallt och verkligen inte mysigt ut :-/
Modernare? Absolut.
Bättre? Nja.
Jag tycker verkligen att det finns lite att fundera över i användarvänlighet… Texten var lättare att se när den var fetare, uppdaterade inlägg är svårare att se och så vidare… Aja, jag tror säkert att det blir bra tillslut. Sidan behövde verkligen uppdateras utseendemässigt, så det är ju jättebra. 👍
Jag tycker det va skönare än gamla men va fasiken är Karma ^^
#8 Klicka i rutan där det står Karma!
#8 om du trycker på "karma" kommer det upp en text om hur det funkar :)
#9 / #10 jo jag läste det men vad baseras det på? Antal inlägg du skriver eller antal "schyssta ord" jag menar en dåre som skäller och ställer till bråk på forumet med 10.000 inlägg lär ju om det baseras på antalet jätte mycket karma..
Nog för Karma är två vägars det finns bra och dålig (om vi ska tro buddhismen och hinduismen) men det säger ju varken bu eller bä ^^
Det som jag tycker är minus med karma är att för att få karma ska man ex trycka på "bra inlägg" och då kommer antagligen många trycka på bra inlägg för att få mer poeng. Och då är det nästan meningslöst med "bra inlägg" det är ju till för att folk ska trycka där när de verkligen ska tryckas- om ni förstår vad jag menar?
#12 mm, känner lite samma sak…
Kul med uppdateringar och ny stil på sidan.👍
Men jag tror att "bra inlägg" knappen kommer användas flitigt, bara för att få bra karmasiffror*s*😃.

#12 Hallons
I förhållande till mycket annat så får man väldigt lite karma av att rösta på bra inlägg. Dessutom får du inte mer karma om du trycker på "Bra inlägg" flera gånger i snabb följd.
// Staffan
#15 okej. För vad jag kan se är det inte ett endaste inlägg i denna tråd som inte har minst 1 gillat inlägg :/
Aktiv och hjälpsam ger mer karma har jag förstått
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Uppenbarligen beror det på att folk experimenterar för att ta reda på hur det fungerar. Annars hade ju inte jag fått någon röst på mitt förra inlägg. 🙂
Ingen aning, du snackar med fel person… :)
// Staffan
Tackar så mycket för Karma-funktionen 🙂
Något bör du ju åtminstone veta eftersom du skriver "I förhållande till mycket annat så får man väldigt lite karma av att rösta på bra inlägg."
För övrigt så tror jag att det är något fel med funktionen. Jag har ökat med 110 poäng sedan jag uppmärksammade det, och så "hjälpsam" är jag knappast.
Gillar det helt klart. 👍 Hoppas menyn fixas också. ☝️
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
#24 Karma får du om du skriver inlägg och artiklar. Du får typ 1 karma poäng för var 5:e Bra inlägg du röstar på.
Vet dock inte hur mycket karma man får för att någon klickat Bra inlägg på något av ens egna inlägg.
Jag har skrivit typ 6 inlägg sen det dök upp och fått typ 150 fler karmwpoäng å det verkar slängas ganska friskt med dem… Tycker fortfarande inte alls om det. Vill man ha en i läggsräknre skaffa det då istället…
Finns inläggsräknare. På ens egen sida. Har funnits sedan urminnes tider.
#27 Ja, men plocka fram den istället då istället för karma. Det var min poäng, inte hurvida det redan finns eller inte.
#28 Jag antar att Karman kanske är lite som aktivitetsindex på sajterna. Att det går ner beroende på hur aktiv man är kanske.
Jag har inget emot karma funktionen, jag lär knappast klicka oftare på bra inlägg än jag redan gör.
De som inte gillar den verkar vara lite som de som klagade på att det fans bra inlägg funktion öht, de kände sig mobbade eftersom de inte fick några själva.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Saxat
Alla har Karma. En del mer, andra mindre.
Borde det inte stå "Alla har Karma. En del mindre, andra mer" 🤔
Jag tycker det är väldigt spännande hur folk reagerar när det kommer något nytt. Jag läser och förundras…haha :-)
/Maria
Tänk att allt nytt tas så negativt innan det inte ens funnits några dagar. Jag tycker det verkar toppen med att det under mina sajter finns "Till andra iFokussajter" och att man då kommer till listan direkt nederst över alla sajter
#24 Karma behöver inte nödvändigtvis betyda att du ska starta ett nytt liv och lära dig en ny livsfilosofi, som du verkar tro. Karma är en sådan stor omfattning av ett begrepp som är lika vanligt som "Gud", "Helvete" eller dylikt. Vad eller vem som helst kan vara en "Gud", ett mående kan vara ett "Helvete", den du älskar kan vara en "Ängel".
Just Karma symboliserar hur väl du gör goda ting för dig och andra. Det behöver nödvändigtvis inte enbart betyda att du ska anse det vara en ny livsstil för dig.
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Vad är det gröna fältet på TS bild där det står 1014?
Jag har inget sånt.
>>>Malum domesticum<<<
#35 Det är aktivitetsindex som bara admin på en sajt kan se, det visar hur mycket aktivitet det är för tillfället på sajten.

Tack för svar 🙂
>>>Malum domesticum<<<
#32 Samma här. Jag fascineras väldigt över hur mycket negativa åsikter det alltid kommer vid varje förändring, innan förändringen ens hunnit testas ordentligt! Jag har lite minnen av några av de första versionerna på iFokus, och trots att ändringarna från dem orsakade ramaskri tror jag att ytterst få hade uppskattat om de kom tillbaka idag. Det är helt fantastiskt vilka positiva förändringar som gjorts sen dess! :) Sen är det ju så att alla förändringar inte är permanenta, är det någon förändring som gjorts som visat sig inte vara riktigt bra så tas den ju bort senare, eller fixas till det bättre, såna exempel finns ju flera av. Ett exempel är det personliga aktivitetindexet vi hade en period, med små ädelstenar vid våra användarnamn som avslöjade vår aktivitet, finare ädelsten ju mer man skrev. Och var man mindre aktiv en period sjönk poängen. Då räknades enbart inlägg, kommentarer och artiklar, vilket ju gjorde att folk skrev onödiga inlägg bara för att få en fin sten. Då gillar jag karmasystemet betydligt mer! :) Visst att folk säkert kommer testa det till max nu i början, men jag skulle tro att det avtar efter ett tag. En person som skriver mycket bra i normal mängd kommer antagligen hålla ett ganska högt karma utan ansträngning, vilket jag antar är syftet med det också.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Det känns som att den nya layouten har tagit oss tillbaka till 90-talet.. Det är så otroligt "old Windows" stil över det hela och jag har nästan lite svårt att läsa när det är en så skarpt bakgrundsfärg.. Vi som har någon typ av synskada, även om den är minimal som för mig eller grov som för andra så borde det inte vara något annat än en naturell bakgrund.
Sedan är det för mig väldigt svårt att se när det kommit en ny kommentar i en av mina trådar eftersom den listan är så otroligt dold bland det andra.
Karma bryr jag mig inte över speciellt. Däremot kan jag känna att det inte har med hur pass god stämning man sprider utan snarare aktivitet. Jag hoppas det kommer utvecklas till det bättre med det så det inte blir en typ av "aktivitetstävling" (utan vinster)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#39 - Även om det kanske inte är det allra bästa alternativet, alla funktioner finns ju inte och ser inte likadana ut - så kanske mobilversionen av iFokus kan användas av dem med synproblem? D v s m.ifokus.se/ - den går ju att använda även från datorn.
Där slipper man ju ifrån eventuellt störande reklam också (om jag inte förstått fel).
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#34 Du förstår inte alls vad jag menar, nej.
Jag påstår inte att jag tror att jag ska behöva starta ett nytt liv meden ny livsfilosofi. Jag har aldrig påstått något sådant. Att bli påtvingad en livsfilosofi är att utsettas för någon annans trosuppfattning utan att ha ett val att slippa. Jag pratar inte om Gud med någon som inte vill. Jag tvingar inte någon att lyssna på mina åsikter om helvetet eller himmeln. Det vore en sak om jag gick in i en moske, så har jag gjort ett aktivt val att vara där, då får jag stå ut. En annan sak att någon kommer på min arbetsplats och söger, nu ska vi tillämpa karma. Karma som begrepp handlar inte bara om att göra gott mot andra. Et handlar om att det du gör får du tillbaka för. Dåliga handlingar medför att du får dålig karma och du råkar då ut för dåliga saker. Bra handlingar återbetalas med bra. Inom hinduism handlar karma om hur väl du utfört dina religiösa plikter. Mängden karma du samlat på dig hsr att göra med hur du ska återfödas. Så nej, karma handlar inte alls bara om att göra gott och är inte bara ett allmänt uttryck… God gärningar är ett allmnt uttryck, karma är mycket specefikt.
#43 "Det vore en sak om jag gick in i en moske, så har jag gjort ett aktivt val att vara där,…"
Precis. Du har valt att gå medlem i iFokus och då är det deras regler som gäller, precis som att du ansvarar för hur du sedan ska hantera situationen. Det blir inte värre än vad du gör det.
#44 Nej, jag har valt att gå med iFokus innan ändringarna. Jag har inte gått med på de ändringar som skett. Däri ligger skillnaden. Jag talar också utifrån min åsikt, vi har alla rätt till åsikter. Så låt mig göra det även om du inte håller med :) Det kanske är lätt för dig att bortse från sådana saker men det är inte det för mig.
#45 Jag försöker inte ändra din åsikt, om det verkar så ber jag om ursäkt.
Allt står i regel alltid i en regelbunden utveckling och en förändring är inte farlig, även om just du inte känner att det var en bra förändring av sidan så kan du alltid försöka hantera det på ett sätt som får dig att må bra och inte trängd.
#46 Men alltså hallå? Varför handlar det hör om hur jag ska hantera saken? Jag skrev vad jag tyckte, när du misstolkade det uttryckte jag min åsikt. Precis som alla andra här o tråden så uttrycker vi våra åsikter kring förändringen. Det handlar alltså inte om hur vi ska hantera dem, bara vad vi tycker. Jag behöver inte tips på hur jag ska hantera förändringar när jag uttrycker min åsikt.
#47 Då backar jag. Lugn och fin. Jag tänkte på att din reaktion mot den nya funktionen var negativt väldigt stark och jag menar verkligen inte att peka ut dig som ett offer. Du reagerar starkt på något som i min synvilla känns reglerbart om jag eller någon annan endast gav dig en idé om hur du kan komma över ditt missnöje för funktionen. No hard feelings! :)
#48 Jag är faktiskt inte ett dugg upprörd, tycker bara samtalet blev lite konstigt. Saker som ton kommer ju inte fram i text. Jag är negativ mot den nya funktionen, men är som sagt är inte känslomässigt engagerad. Jag är inte vare sig arg eller irriterad på dig heller, om man ska vara helt tydlig. Jag uppskattar din omtanke men behöver inga ideer om hur jag ska komma över mitt missnöjje, det fixar jag själv. Ville bara lyfta min kritik kring funktionen och förklara varför jag tycker som jag gör.