Har samma, blev lite chockad :P
Ser lite mysko ut.
ville lämna ett avtryck så jag kan se svaren ;P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Samma sak för mig, kul med lite uppdatering!
Har dock ingen aning om vad det innebär 😃
Man får poäng när man klickar på bra inlägg.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Ja tycker det med, ovana hehe
Lite för liten text dock tycker jag :/ Blir jobbigare att läsa :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Samma här!
Men hur ser man alla andra sajter? o.o
En ny funktion. Högst upp till höger ser du något som heter "Karma" 🙂
Sajtvärd på Övernaturligt
#5 hur menar du?
Samma här! Står också under mina ifokus-sajter "Gå med i Jakobsberg iFokus". Vad kan menas med det?
#7 Förut var det en lång lista under sajterna jag var med i men det är borttaget nu? :/
Och det funkar inte att trycka på "Visa alla ifokus-sajter2
#4 Ja precis..
Jag kommer dock inte åt dom övriga sajterna(som jag inte är medlem i ) listan. Och så står det: gå med i Jackobsber iFokus :S Vad är det?
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Står det inte;
Meddelanden
Inställningar

Vi lägger precis nu ut ett par justeringar. Bland annat ska det inte stå "Jakobsberg" (bara för att vi sitter här just nu, och sen gör vi texten lite större också… :)
// Staffan
Dom ändrar nog lite fram och tillbaka tills det blir rätt bara. Det med "Jakobsberg" är nog ett test.
Sajtvärd på Övernaturligt
Blir spännande att se hur det ser ut imorgon när man loggar in.. 😃
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
När jag tryckte på det där "Gå med i Jakobsberg i fokus" så gick jag med i sajten jag var inne i.
Tycker färgen i det nya vid inställningar osv ser så stelt ut. Påminner om windows 8
//Joanna
#13 Okej.
Ja blir spännande att se hur resultatet blir :) Bara de inte blir så invecklat :P
/ J
#9 Så står det inte på min sida.
#10 Listan med vilka man är med i är kvar, är det på min i alla fall :)
Oj! Lite oväntat med "karma"! 😃
Men kul med nyheter…
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Staffan: Jag tycker det har blivit otydligare med "mina inlägg", kan ni highlighta på nåt sätt så man ser lite bättre att det blivit uppdaterat?
Jag kan inte se alla mina ifokus-siter :/
Men uppdateringen ser snygg ut 👍
Den tjockare stilen var mer lättläst, hoppas den kommer tillbaka.👍
#25 Precis det jag tänkte också!
#25 Håller med, den var mycket lugnare för ögonen.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Haha alltså min hjärna tänker varje gång på det där i hörnet "Du har markerat texten! AVmarkera bums!" 🤪 Fast om det ska vara så kommer jag vänja mig tids nog, det gör man med alla ändringar
//Joanna
#28 Färger och stil.
#25 Instämmer. Det liksom skär i ögonen på mig nu…
Snyggt och kul med lite nya saker!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag måste säga att jag inte trivs så bra med det, påminner mig om… "Robot" :/ Men men, vänjer väl mig?
#35 Smart ide! Åh jag skulle vilja ha lila ❤️
//Joanna
#35 Smart! Något sådant vore klockrent!
Tycker det blev lite jobbigt för ögonen att läsa vid "meddelande, inställningar" osv osv.. :P Typ texten smälter ihop med bakgrunden lite grann.. om den blir tjockare och med en svart kan runt så smälter det inte ihop lika mycket :)
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#35 Guuud vad snart!! Hade jag också velat!! Bra ide!
#35 Jätte bra ideé!
#35 jättebra idé! Hoppas det blir något sånt!:)
Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com
Tackar så mycket för karma-funktionen 🙂!!
Alla mina sajter är med i listan, men jag slipper se alla sajter i samma ruta, under mina. Mina inlägg rymmer numera fler än tre, minns inte om det var 4 eller 5. Glömde kolla om det fanns rullist på dem, som jag efterlyst.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Kul med lite förnyelse, men saknar redan listan på alla andra siter i bokstavsordning. Mycket lättare att hitta som det var förut, än som nu behöva tröska igenom listan längst ner på sidan, med liten text och en i mitt tycke inte helt lättnavigerad lista.
Har inget intresse av att se senaste inläggen på iFokus, så skulle vilja ha möjligheten att ta bort den i "Mina inställningar"
Tack för att ni jobbar på! :)
Jag hoppas att folk inte trycker på "bra inlägg" för mer karma poeng, då finns det ingen vits med det…..
De flesta är generellt tveksamma till "nya" detaljer. Men vi kommer aldrig ifrån dem. Utveckling eller inveckling beror på hur man ser det.😛
#44 Vad syftar du på? " men saknar redan listan på alla andra siter i bokstavsordning" vad menar du med det? 🙂
För mig är det i bokstavsordning mina "favoritsajter".Eller du menar när man ska leta upp ny sajt?
Då står det ju i "kategori"ordning och bokstavsordning i kategorierna. Lättnavigerat ändå tycker jag 🙂 Men såklart olika tycke och smak.
Jag tror det här kommer att bli hur bra som helst - när allt är på plats o man väl vant sig.
Letade först efter de fetmarkerade inläggen i högerspalten - så att jag skulle hitta trådar jag deltagit i, som fått fler inlägg. Men upptäckte se'n att det är ju dem jag ser i "Mina inlägg" nu. Så småningom, även om det ibland tar tid, så faller myntet ner…! 😃 (Men ja, det vore bekvämt om vi fick de senaste uppdaterade, men av mig olästa, trådarna fetmarkerade igen…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Betr Alla iFokussajter - så kanske en lösning skulle kunna vara att man fick välja sortering - enligt "grupptillhörighet" eller i bokstavsordning…?
Att själv få välja färgschema - helt eller delvis - skulle jag också uppskatta! Bra förslag! Om det är realistiskt, rent praktiskt, har jag noll koll på, dock… :)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
#48: "Men ja, det vore bekvämt om vi fick de senaste uppdaterade, men av mig olästa, trådarna fetmarkerade igen… " Alla trådar du ser i listan är olästa. Finns det inga olästa finns det ingen lista. :-)
#50 Toppen! Tack för det förtydligandet, Niklas! Me happy again! 😃 (misstänkte faktiskt det alldeles nyss, eftersom ett oläst försvann… som sagt, så småningom faller myntet ner! Men det går snabbare om man får hjälp med att trycka i myntet… ;) )
#50 Det är precis det jag menar, det är för otydligt, skulle vara bra med en liten färgskiftning eller något när de har blivit uppdaterade… Inte alls lika lätt att se när kommenterade inlägg uppdateras, jag tycker man lätt "halkar ur" en diskussion man deltar i. 😐
Personligen vill jag inte få nyuppdaterade inlägg från grupper jag inte är medlem i. De skymmer de inlägg jag är intresserad av.
#52 - Vad Niklas menar är att om du ser trådar under "mina inlägg" så är det uppdaterade trådar som du inte ännu har läst. När du klickar dig in på trådarna, försvinner de från "mina inlägg".
Har du inga olästa trådar som du deltagit i, så finns det inte heller något alternativ "mina inlägg" i högerspalten, inte ens rubriken "mina inlägg".
#54 Det är bara när nåt nytt hänt i en tråd du kommenterat i som den kategorin syns… Har du klickat in en gång räknas inlägget som "sett" och då syns det inte där förrän någon kommenterar i det igen. Osv :)
#53 Men det vill jag, hur skall jag annars få veta att fler inlägg + ev svar till vad jag skrivit i tråden har tillkommit?
En rullist/gardin vore bra för då kan man beta av de aktiva trådar man deltar i efter eget huvud o inte vartefter de får plats i "Mina inlägg" förut var det tre som syntes, nu är det 5.
Skulle önska att trådnamnen under "Mina inlägg" vore fetmarkerade.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#57: Varför?
#58 Tycker det är lite rörigt där nu, med samma stil, ova och under, och eftersom de intresserar mig mer än "Nya inlägg på Ifokus" så får jag dem i blicken direkt när jag kollar till höger.
Men jag kanske vänjer mig?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ska ni behålla det som det är nu?
Jag saknar markering när man får nytt PM. Jo jag får siffra, men det är så liten skillnad så jag missar att jag får pm. För min egen del så är det sällan jag tittar uppe på den delen. Men med en ordentlig markering så drogs ögonen dit när det blinkade.
Jag saknar också att det var ordentlig skillnad på uppdaterade (nya) inlägg på iFokus och trådar där jag deltagit.
Sen strecket som kommer efter mina favoritsajter bör göras bredare som det är nu så blir det väldigt lätt att felaktigt både gå med i sajter och/eller klicka bort sajter.
.
Håller med #61 annia1 att det är alldeles för lätt att klicka bort/med en sajt. Speciellt om man använder mobil så kommer man åt saker på fel ställen. Man ska få en fråga vill du verkligen gå ur/med ***sajten tryck ok.
Den frågan har varit uppe här förut så varför ändra ni det inte nu när ni gjorde om funktionerna?
Resa är livet! Glad
#59: Jag tror att du vänjer dig. När vi uppdaterade ville vi städa bort lite av det spretiga med olika bakgrundsfärger och ikoner som var svåra att motivera. Ovanan kan bero på att senaste inläggen på iFokus ligger där Mina inlägg fanns tidigare. #60: Som jag skrev kan det hända att vi gör justeringar när vi ser hur det fungerar.
Betr fetmarkering av trådar i "Mina inlägg" - förslag:
Vad man lätt kan göra är att fetmarkera de rubriker, i högerspalten, som är "personliga". Det kan hjälpa blicken att söka sig till de delar som är mest intressanta för 'en' själv.
Se bif exempel.
Då behöver inte själva tråd-rubrikerna fetas eller 'highlightas' på annat vis.
Själv vande jag mig snabbt vid att hitta rätt till Mina inlägg, men det kanske är knepigare för andra.
Och eftersom den delen ("Mina inlägg") endast syns om det finns uppdateringar i trådar som jag ännu inte läst, så kanske det kan vara förvillande för blicken ibland.
Alltså - fetmarkera de rubriker som hör till "Mig"… 🙂
P.S. Enligt mig ser det dessutom genast lite mer "levande" ut… ;)
#64, Hur fetmarkerar man sådär som du gjort? Jag hittar inte/fattar inte men tyckte det såg mycket bättre ut…
#65 - Vi kan inte själva "feta" rubrikerna här på iFokus.
Bilden i #64 är en skärmdump som jag ändrat i Photoshop (bildprogram i min dator). Så det är bara ett exempel på hur det skulle kunna se ut om iFokus-folket skrev rubrikerna med fet stil.
#66, det förklarar saken! Jag gillade hur det ser ut så hoppas det tänks över!
Är det bara jag som inte får upp något när jag klickar på "Visa alla iFokussajter" i sajtlistan till höger? Funderar på hur det är tänkt att fungera.
#68 När jag klickar där så hamnar jag längst ner på sidan där alla sajter finns.
#69 Aha. För mig händer ingenting alls. Och sektionen längst ner på sidan ser jag bara ibland…
#70 om du uppdaterar sidan (trycker på F5) så funkar det. I alla fall för mig! Numer får jag uppdatera sidan varje gång jag kommer till ett nytt inlägg… lite tradigt, men det funkar.
#47 Jag tycker uppradningen som finns längst ner på sidan är för svårläst. Mycket mer lättnavigerat och lättfunnet om alla siter är upplagda i en enda lång lista med lite större bokstäver och med ex.vis svart text mot vit bakrund - i alla fall i min mening, men vi är ju alla olika :)
Tycker fortfarande att det är synnerligen irriterande att jag måste tvingas se "Nya inlägg…". Jag vill ha en möjlighet att välja bort den funktionen.
72 du har sett dom innan också. Hur stör det dig? Det är ju som vilken text som helst.
#71. Jag får också hålla på och uppdatera varje gång jag byter tråd! Urtråkigt!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag behöver bor uppdatera? Hmmm
#73, Nej, när jag var inloggad så såg jag inte rutan på andra, nya, inlägg från andra siter där jag inte är medlem, så ja - det stör mig. Jag vill inte se dem, jag vill endast se inlägg från de siter som intresserar mig.
Jag är inte ett dugg intresserad av inlägg om illrar, tonårsproblem, diverse sjukdomar eller vad det nu kan vara. Lika lite som att andra kanske inte alls är intresserade av att se inlägg om Shetlandsponnyers energibehov eller bästa inställningarna på en Nikon D90 för nattfotografering - kan inte det respekteras? Kan man inte få valmöjligheten?
Jag kan tycka det är trevligt, för ibland hamnar man på någon sida där det finns en massa intressanta diskussioner.
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
76 alla på hela iFokus kunde se uppdaterade inlägg från andra sajter även innan uppdateringen, det såg bara annorlunda ut. Du är inget undantag eftersom iFokus är lika för alla. Förr kom dessa inlägg fram i samma ruta som dina uppdaterade inlägg när du hade gått igenom alla dina uppdaterade trådar. enda skillnaden nu är att dom fått en egen ruta och är synliga hela tiden. Jag ser inte att det är en valmöjlighet som är viktig. Du tar inte skada av att se dessa trådar. Du är inte tvingad att gå in i trådarna. precis som innan är det ett bra sätt att få medlemmar att kika in på sajter de annars inte besökt eller ens visste fanns. Så, om du inte är intresserad av shetlandsponnys så gå inte in och läs.
Kan inte riktigt se vad som är så fel med nya inlägg på iFokus. Jag gillar det, ibland dyker det upp intressanta trådar på ifokus-sidor jag inte hänger på.
Däremot skulle jag gärna se att den rutan byter plats med mina inlägg. Det känns helt enkelt väldigt ologiskt och smått ihophafsat just nu.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#78 Och det var bättre för då kunde man välja att inte gå igenom alla sina uppdaterade inlägg så man slapp se alla andra uppdaterade inlägg man inte var intresserad av. Eller om man var intresserad av att se andra uppdaterade inlägg så kunde man det. Valfrihet. Man kunde själv välja hur man ville ha det. Förstår inte varför det ska vara så negativt att ha.
80 och jag förstår inte hur detta kan vara något att störa sig på. störs du av att man ser alla sajter längst ner på sidorna också? Där visas ju alla sajter du inte är intresserad av.
Funktionen att se andra sajters trådar måste ha lockat mer folk till sajterna eftersom det fått en egen plats. Då är det ganska självklart att det inte är valbart eftersom målet ju är att få ett så levande forum som möjligt. Detta är mina spekulationer, inte fakta.
#80 Om du lät inläggen i mina sajter ligga kvar för att slippa se nya inlägg på iFokus, hur tusan kunde du då hitta o läsa samt kommentera i de trådar där du skrivit?
#83 Undrade precis samma sak
#83 Jag lät 1 eller 2 av mina inlägg vara olästa. Och eftersom man kunde se 3 inlägg så hade jag inga som helst problem med det.
#81 Det är du som använder orden "störa sig på" hela tiden, jag har inte ens nämnt dom orden. Jag har bara sagt att jag tycker det var bättre när man hade möjlighet att själv välja hur man ville ha det när det gäller uppdaterade inlägg.
Och visst, alla sajter finns längst ner, betoning längst ner, men eftersom jag inte nämnt dom så undrar jag vad det har med saken att göra.
Vad jag pratar om är rutan längst upp till höger, och hur den har ändrats, och vad jag tycker om den ändringen, inte om vad som finns längst ner på sidan.
85 så du stör dig inte på det? Vad felar då?
#86 Så bara för att jag tycker att det var bättre när man hade valfriheten att välja så är det fel?
87 blandade ihop dig med en annan medlem.
#88 Ok, no problem.
Jag tycker det är rätt trevligt med det där "nya inlägg på ifokus". Nyss fick jag se en vacker koltrast i snöfall, tack vare den funktionen. Den hade jag gått miste om annars. :-) Och man måste ju inte titta in om man inte vill eller så…
Jag vill ha valfrihet, åt båda hållen, det är allt.
…och ett litet trevligare bemötande när man har en avvikande åsikt. Så låt du mig ha min åsikt så låter jag dig ha din ifred utan att försöka övertyga dig om att min åsikt är bättre än din gällande iFokus. 🙂
Det var säkert därför jag med avsikt har låtit några gamla trådar stått olästa på min sida - för att jag ska slippa se andras inlägg på för mig ointressanta sidor. Vill jag läsa på andra siter söker jag aktivt upp dem.
Och jo just det ja, jag läser gärna om Shetlandsponnyer. 😉
91 du får självklart ha din åsikr. Jag försöker förstå den men får ingen bra förklaring.
Det här med kama det förstår jag mig inte på så bra och vad det är till för nytta..
#93 Allt behöver inte vara nyttigt. Ibland räcker det med att något är roligt. 🙂
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973