Problem med ifokus ikväll?
Har under kvällen fått upp "ERROR…" på iFokus. Och sedan får jag vänta en stund innan jag går in på sidan igen. Detta har hänt någon gång innan men då har det räckt att jag gått tillbaka och sedan tryckt på "sidan/länken" igen så har det funkat.
Är det ett allmänt problem eller bara hos mig? :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Det är nog allmänt, har dykt upp här med 🙂
Jag har också haft samma problem.
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
var så hos mig med! blev grymt irriterad då det bara blev bajs:P
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Fick oxå det:P
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Samma här.
😕
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Skönt då är det inte bara jag som fått upp de :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Gurun kom och mediterade för mig också. Hände för något år sedan, men då var det betydligt större. Har för mig att det då berodde på att en server la av eller nåt? Borde finnas någon tråd här om det.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Hade oxå det problemet, men det verkar löst idag :-)
En fredagkväll kanske är ett bra tillfälle att "greja med systemet" för killarna? Då är kanske inte så många inloggade? Jag bara gissar….
/Maria
Byt OS till IE11.
Bästa hälsningar,
Bertil
#10 Då Guru Meditation mer har att göra med att det blivit något jox med iFokus servrar tror jag inte att det hjälper att byta till IE, eller något annat heller.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Det handlar om deras cacheserver som inte hänger med.
Intressant.
Jag har haft problem ett antal dagar nu. iFokus hänger sig ofta. Måste stänga helt, det står bara och tuggar och tuggar, de sista 'reklamrutorna' laddar inte in och inga kommandon funkar. Och när jag öppnar nytt så kan det ta några försök innan det funkar. Inte alltid, men ibland.
Jag kör Chrome och vill verkligen INTE byta till IE. Det har fungerat förut, hur bra som helst, men inte nu.
Funkar ypperligt på samtliga andra sajter där jag 'härjar'.
#14 kaiskavat
Du behöver ju inte byta webbläsare utan kan ha båda.
Själv så har jag både IE11 samt Chrome.
Dock så kör jag mest med IE11 som är tusen år bättre än de tidigare IE.
Bästa hälsningar,
Bertil
#14 Du kan gott ha Chrome, bättre än IE tycker jag 🙂
Testat att rensa webbhistorik och sånt?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som nån annan skrev "Det handlar om deras cacheserver som inte hänger med"… och i vissa fall beror det också på vilken kod som används.
Man ska köra den webbläsare man är nöjd med, det SKA funka och man ska INTE behöva rensa historiken för jämt, sluta be folk byta och rensa hela tiden!
Dagen då iFokus huvudsakliga Admin ser över vad som är grundligt för användarna kommer allt också att fungera felfritt men till dess får tyvärr många stå ut med mycket problem.
#17 Det är inget fel ed att säga att folk bör rensa historiken då det kan ställa till med bekymmer ibland, inte just med denna "guru" men med mycket annat kan det vara problemet, så är värt att göra det först.
Jag rensar regelbundet 🙂
De som har ansvaret för iFokus ser över vad som behöver göras och så. Finns inget i princip som fungerar felfritt. De gör ett bra jobb här och detta är ju inte deras heltidsjobb direkt de har ju annat utanför iFokus.
Jag har alltid undrat varför man skall rensa cachen i ens dator när iFokus strular 🤔
Jag kan tänka mig det är aktuellt om man sitter på en 15 år gammal dator, just därför att den kan gå fortare att läsa in på nytt än jämföra.
Om man måste rensa en cache för att det skall funka i bästa fall, så handlar det om bugg och åter bugg.
Kanske dags å pensionera Ruby ?
#19, Ha ha så klockrent :-P :-D
#19 Det beror på vad det är som strular, så ja ibland kan det hjälpa.
Beror ju på vad det är 😉
😛