* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 907 ggr
pernillaoscarsson
2014-03-22 21:14
0

Länkar i texterna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den senaste veckan har jag irriterats över att det blir länkar i alla texter folk skriver här på iFokus. Det är inga länkar personerna själva lagt in utan de bara poppar upp på vissa ord. Håller jag pekaren över så kommer det upp en ruta med något dejtingliknande skräp. Klickar jag på länken så kommer jag till en undersökning hos firefox. Någon som vet vad detta är eller hur jag får bort det?

Tarotstollan
2014-03-22 21:33
0

Det har jag också sett i någon text men trodde det var något som skrivaren lagt in av misstag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

annia1
2014-03-22 22:15
1

pernillaoscarsson eftersom du får upp rutor med annat i så är det tyvärr så att du fått in skit i din dator. Jag såg att du skrivit inne på kanin och håller jag musen över länkarna där så står det "click to contiue > by feven pro". 

Den här sidan så finns det beskrivning på hur du gör för att rensa inkl program att använda. Den är på engelska för tyvärr finns det inga svenska beskrivningar på hur man får bort det.

Och det du fått in i din dator är så kallade PUP:s (potentiellt unwanted programs på svenska oönskade program) Dom ger ofta reklam på nåt sätt och man kan få en toolbar, plus att det kan bli lite annat som ändras i webbläsaren. Men prova det som står i länken så kanske du får bort det.

Om ens egna dator är ren så får man inte upp nå extra rutor utan bara den lilla text jag skrev eller liknande. 

Detta är extra program som medföljer extra när man laddar hem nåt program. Och det har blivit ett gissel för det är näst intill omöjligt att undvika.

.

pernillaoscarsson
2014-03-22 22:24
0

Tack för hjälpen men med lite hjälp av google så kom jag fram till problemet måste kommit efter att jag installerade något skit för ett tag sedan. Jag gjorde en systemåterställning och nu verkar länkarna vara borta, dock inte i inlägget från kanin.ifokus? Jag har även vart inne och kollat efter konstiga program men hittar ingenting jag tycker verkar vara misstänksamt. Så förhoppningsvis fick jag bort det med systemåterställningen :)

annia1
2014-03-22 22:28
0

Skönt om du fått bort det. Den text du skrivit har ju redan länkarna så vad jag vet så försvinner de inte från de inlägg som redan är skrivna. Men är det borta så ska du inte få flera i dina egna inlägg.

Sen om du ser länkar igen i andras inlägg så håll musen över så ser du ju om du igen får upp rutor med tex dejting eller bara en liten vit ruta med typ den text jag skrev. Får du upp rutor så finns det nåt kvar i din dator.

Inte alltid det är konstiga program man ska leta efter. För det kan följa med helt vanliga program och det är en orsak till att man kan få leta bra mycket för att komma underfund med vad som ställer till det.

.

Marinas Mix
2014-03-23 09:11
1

Sajtvärd och Medarbetare kan gå in och redigera bort länkfunktionen. Det gör vi på pyssel och pärlpyssel.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_