Sverige ifokus
Har en tid funderat på om det kanske skulle finnas ett intresse för en sverige-sajt. Jag möter personligen många nysvenskar i min vardag och får regelbundet frågor som har med det svenska språket och den svenska kulturen att göra. Därför tänkte jag att en sida som handlar om Sverige, Sveriges historia, språk och och kultur kanske skulle kunna tilltala människor. Nysvenskar liksom infödda. (Lite likt den sajt jag driver om Japan).
Jag känner mig dock lite orolig inför en sådan möjlig sajt då den också skulle kunna bjuda in "oönskade" åsikter om Sverige och vad landet borde vara. Samtalsämnena skulle kunna bli jobbiga och skapa ett oroligt klimat i forumet. Därför tänkte jag kolla med er andra vad ni tycker om idén och hur ni tror att en sådan sajt skulle tas emot? Skulle det finnas ett intresse? Eller skulle det kunna bli ett allt för oroligt forum?
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Jag gillar iden men är lite orolig, precis som du, att sajten kommer att bli något helt annat än vad det är tänkt.
Om du startar en sådan sajt är det du som bestämmer reglerna där (utom vad beträffar svenska lagar).
Då har du all rätt att begära att inläggen inte får vara invandrarkritiska (kritiska mot invandrare i allmänhet). Om de är det har du rätt att ta bort dem.
Se till att vara tydlig med dina specifika regler, så kommer det att gå (tämligen) bra.
Lycka till men se till att hålla ordning från början.
Jag har jobbat mycket med invandrare och bjudit hem många och även hjälpt många, men är kritisk till en del som görs när det gäller att ta emot invandrare.
Har man kritik moti invandringsmottagandet och invandringspolitiken och önskar en bättre start för invandrarna så skälls man för att vara rasist.
Du ger dig in på ett minerat fält, så var försiktig.
Det räcker inte med att ha goda avsikter. Elefanthud behövs.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973