Funkar inte att se bilder
Ett tag nu har jag stört mig på att jag bara kan se profilbilder och andra bilder i dom första inläggen. Bilder som är i inlägget kan jag se om jag trycker på dom men annars är dom bara en liten vi ruta. Någon annan som har det likadant eller vet något sätt att fixa det?
Kan du ta en print screen så man kan se?
nelleeh för mig låter det som du har IE som webbläsare. Så prova uppdatera sidan med F5 knappen. Det får du då göra varje gång som det saknas nåt.
.
#2 Japp, gör som annia1 säger, det funkar! Man får göra det varje gång vilket ibland är lite irriterande, men det funkar!
Tack så mycket! Jag håller med om att det blir lite irriterande att behöva göra det varje gång men det är fortfarande bättre än att inte se bilderna :-)
#4 Kan du inte byta webbläsare?
/Maria
Jag vet inte hur man gör och det funkar ju nu
#6 Man får ladda hem en annan webbläsare. Jag har personligen google chrome som jag tycker är toppen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med om att det är irriterande att trycka F5 precis hela tiden.
(Många offentliga datorer t.ex. har IE och där kan det ju inte komma ifråga att byta webläsare.)
Alla nya medlemmar borde uppmärksammas på att de måste byta webläsare för att allt ska fungera tillfredsställande.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Fattar inte varför alla har sådana problem med IE.
Jag har IE11 och behöver aldrig någonsin trycka på F5.
Det enda som inte funkar med IE11 är smilisarna men där går jag bara helt enkelt in och kopiearar samt klistrar in vilket egentligen är nästan lika snabbt som att trycka på smilisen.
I övrigt så har jag inga som helst problem med IE11 och visserligen har jag Chrome också men tycker att den är helt underlägsen.
För de som har äldre versioner av IE så är det ju bara att uppdatera till IE11. Detta kan man om man har Win7 eller senare OS.
(Med Xp kan man bara ha som högst IE8 och hur det är med Vista vet jag inte men det är väl väldigt få som har dessa gamla OS).
Bästa hälsningar,
Bertil
Bamse det är ju bra att det funkar för dig, men det funkar inte i 8, 9 och 10.
När IE 11 kom så var det många som installerade (inkl jag själv) och fick problem och gick då tillbaka till IE 10. Och det finns fortfarande ställen på nätet där det är problem att använda IE 11. Vet inte om microsoft ens har fixat så att IE 11 numera funkar med deras egna program som krånglade i början.
Du skriver "det är väl väldigt få som har dessa gamla OS". Nu beror det på vad man räknar som få. Runt 30 % världen över använder fortfarande XP och jag skulle tro att den siffran även gäller sverige. Finns ett diagram på pcföralla. I mitt tycke är det många. Och dom har då IE 8.
Win 8 har bara 12 %. XP är alltså mer än dubbelt så stort. Störst andel har win7 runt 54 % så det är inte ens dubbelt så stort som XP.
.
#9 Jag håller med! När man kommer in ny är det inte lätt att veta att man måste trycka f5. Lätt att tro att något är fel.
Där jag bor har all offentlig förvaltning och offentliga datorer, skolan etc IE 10 och win7 . Så helt obetydligt är det inte.
Det roliga är att dessa system fungerar bra överallt, vad man än gör och söker på nätet. (så vitt jag märkt)
Utom iFokus.
Så kommer det att fortsätta har jag förstått. Lösningen, för de antagligen få av de dagliga besökarna som läser eller frågar på support, är att byta webläsare (något som inte alltid är möjligt eller något man vill) eller trycka F5 hela tiden.
Därför borde alla förstagångsbesökare få ett meddelande i stil med:
"Välkommen till iFokus. För att du ska få ut så mycket som möjligt av ditt besök här bör du använda en annan webläsare än Internet Explorer. Chrome tycker vi är bra. I annat fall bör du bli bästa vän med F5-knappen." 😉
(Som ni kanske förstår skulle jag hellre önska att iFokus fungerade utmärkt med IE också…)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#11 annia1
Jo, jag vet att det fortfarande finns många som kör XP och jag körde det själv fram till slutet av 2011.
Microsoft rekommenderar ju själv man att bör byta OS när nu säkerhetsuppdateringarna upphör för XP.
Om man nu kör XP med IE så skall man nog absolut byta webbläsare om inte annat.
Har själv som sagt både IE11 och Chrome men gillar av någon anledning IE11 bättre än Chrome men det där är väl mycket en smaksak.
Bästa hälsningar,
Bertil
Bamse du motsäger dig själv i #10 skriver du "är väl väldigt få" och nu i #14 skriver du "jag vet att det fortfarande finns många"
När det gäller XP och IE 8 ja även microsoft själva uppmanar de som använder XP att byta till en annat OS eller i alla alla annan webbläsare, men microsoft uppmanar inte byte av webbläsare på grund av att den funkar sämre än andra utan det är av säkerhetsskäl som dom tycker att man ska byta.
IE 8, 9 och 10 funkar överallt på nätet utom på iFokus. Nu finns det lite olika statistik. Finns nån som säger att chrome gått om IE andra säger att IE fortfarande är den mest använda webbläsaren då är det konstigt att IE inte funkar på iFokus.
.