* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettinställningar
Läst 1304 ggr
LinaGun
0

Byta användarnamn?

Jag hittar inte någonstans där man kan ändra sitt användarnamn, måste man gå ur för att sedan gå med igen för att kunna få ett annat?

[Tuulikki]
0

Ja, du måste avregistrera dig och skaffa nytt konto. Går tyvärr inte byta användarnamn.

LinaGun
0

Okej, vad synd! Varför går inte det tro? Går ju på alla andra forum.

Leon1973
0

Nej, det går inte på alla andra forum…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

LinaGun
0

#3 Nej, men på många då.

[Tuulikki]
1

#2 Antar att det är för att det skulle skapa en del förvirring och samtidigt vara som godis för folk som vill trolla

Leon1973
5

Normalt brukar man inte tillåta namnbyten på grund av att det är lätt att databaserna flippar ut, det kan finnas flera funktioner som är beroende av namnet och alla hänger inte med i namnbytet vilket resulterar i att saker och ting slutar fungera för användaren/na som sen börjar klaga för att saker inte fungerar..

Lättare att neka namnbyten då så har man mindre administrativt arbete och mindre supportjobb.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Fridaaaa
4

Man kan även prata med Niklas och fråga om han kan ändra ens användarnamn.

Jag tycker det är bra att man inte kan göra det själv, hade skapat förvirring, svårt med "troll" som trollar runt mm.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dododdordoden
0

Jag ångrar mitt användarnamn. Men om jag avregistrerar mig och skaffar nytt konto kan ju inte eventuella fans följa med i bytet så att säga. Jag menar de kan ju inte veta vilket mitt nya användarnamn är. Eller finns det nån funktion liknande eftersändning av post vid bostadsadressbyte?

dododdordoden
0

Jag menar går det att länka det gamla användarnamnet och nya användarnamnet till varandra?

Karmatarerskanise
0

8 Nej.  Det finns ingen sådan funktion. 

Eventuella fans ser dig när du skriver med ditt nya nick.

dododdordoden
0

Hur kan dom se mig menar du?

Karmatarerskanise
0

Dom ser dina inlägg med ditt nya nick.

dododdordoden
0

Hurdå?

dododdordoden
0

Hur vet dom vilket mitt nya användarnamn är?

Karmatarerskanise
1

Läs 12.

dododdordoden
0

Men #12 svarar inte på frågan hur de kan veta att jag byter användarnamn och vilket det nya namnet blir.

Karmatarerskanise
2

16 Du får tala om det för dina "fans". Det finns inget annat sätt.

Em_
4

Asså, det syns ju inte automatiskt om dododdordoden gör ett nytt konto och kalla sig Storugglan i stället. Däremot kan h*n ha kvar samma bild, lägga till en signatur med "f.d. dododdordoden" (som syns under varje inlägg) och göra en ny presentationstråd i forumen h*n hänger mest.