Nya användare..?
Är det bara jag som tyckt mig se många olika nya användare som postat något helt orelaterat här på Support, blir refererade till rätt sida, och man hör aldrig av den användaren igen och de loggar sällan in igen? 🤔
Är det någon som kan veta vad det beror på? Är det bara någon som har tråkigt, eller är det nya användare som inte förstår vad Support siten är till för, och sen blir sura när de blir rättade?
Ber om ursäkt om det är OT, men jag blir bara lite fundersam ibland…
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
iFokus är inte så lätt när man är ny. Så jag är övertygad om att det handlar om att man råkat komma in på support men tror det är den andra ifokussajten.
Sur tror jag ingen blir.
En tanke är varför man hamnar här som ny, det beror nog på att det första som dyker upp som ny medlem att rutan mina iFokus-sajter är support framme redan och som man kan klicka sig vidare på o så hamnar man här.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Jag kan förstå att nya människor kan bli förvirrade, men just det att de lägger in en grej här på Support, får ett svar att 'fel site, gå in här istället', men sen aldrig gör ett nytt inlägg. Om ni kan förstå hur jag tänker. Tycker det är lite… Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Men lite konstigt är det nog..? Att alltså få reda på vilken site man ska in på, man får oftast till och med länkar, men lägger aldrig upp något mer.
Kanske jag som läser in för mycket i det hela också, hehe…
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag har många gånger sett medlemmar posta inlägget på rätt sajt efter informationen. Tror du läser in för mycket.
Det görs nya konton var dag. Många av dom överges efter inga eller få inlägg.
Taggeman nu vet jag inte om jag missförstår dig. Supportsajten finns inte som favorit till höger hos alla. Utan supportsajten är som alla andra sajter. Om du som ny registrerar dig här så får du den som favorit annars får du lägga till den som favorit som vilken annan sajt.
Däremot så finns det en länk längst upp och en längst ner som går till support.
KaiPon om du tittar i trådarna här på support så är det numera mer sällan det läggs in länk till tipsade sajter. Det brukar numera bara stå med vanlig text ett sajtnamn eller så hänvisas man till sajtlistan längst ner.
Problemet kan nog till stor del ligga i uteblivna länkar i alla fall om medlemmen har IE för då saknas oftast sajtlistan längst ner så det är omöjligt för medlemmar att hitta föreslagna sajter. För att hitta föreslagna sajter så måste man veta om att man kan skriva in adressen i adressfältet.
Men en del hittar ju till rätt sajt och oftast är det medlemmar som redan funnits reggade sen en tid.
.
Det ligger säkert mycket i vad Annia säger!
Jag satt med IE igår och konstaterade då att man ser inte sajtlistan längst ner. Inte heller kommer man vidare från högerspalten.
Det fordras att man kommer på att man måste uppdatera precis hela tiden och det är inte säkert en ny användare gör.
Så när ni skickar vidare, länka gärna…
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#6 Jag ser listan nederst och använder IE 11
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#7 Så bra.
Det finns de som har IE 10. 🙂
Uppenbarligen finns det de som inte ser den.
Jag hinner inte alltid länka när jag kikar in. Men brukar skriva adressen.
På det stora hela så verkar ju IE 11 funka, men det gör inte IE 8, 9 och 10
Hera du skrev själv att det är svårt att veta om man är ny. Så vet man inte hur iFokus funkar så vet man inte att man kan skriva in adressen i adressfältet.
Och om man bara skriver sajtnamnet så måste det ju vara korrekt för att man ska kunna komma vidare med det genom att skriva det i adressfältet. De två senaste är båda felaktiga så skriver man in de namnen så kommer det upp att sidan saknas.
Sen finns ytterligare en sak som inte bara gäller nya utan även äldre medlemmar. Även om sajtlistan finns nertill (så man kan leta där) så kan sajten ligga under vilande och som ny så har man ingen aning och det finns många av de som varit med ett tag som inte vet att det ligger sajter där.
.
10 De flesta vet var man skriver www.aktuellsajt.ifokus.se.
Känner att det är viktigare att skriva det än ingenting. Eller du håller inte med?
Jag tror inte att de flesta vet att man kan skriva in adressen, tror man måste varit här ett tag. Sen en liten korrigering av din adress. Adressen till iFokus är http://sajtnamn.ifokus.se Det är bara bloggen som har www. Men skriver man som du gjort så omdirigeras man.
Det är bra att i alla fall skriva sajtnamnet, men tyvärr så har det även hänt att medlemmar inte fått nåt förslag alls.
.
12 Jag skriver www eftersom det leder till sajten och går snabbast att skriva. Har som sagt inte alltid mer än någon minut över och hjälp är bättre än ingen.
Jag är övertygad om att de flesta idag vet vad world wide web är. Och som sagt är det bättre än inget.
Det är alltid vanskligt att förutspå vad folk kan och inte.
Vi vill ju dels att fler ska hitta hit och dels stanna kvar. Har man IE är risken uppenbar att det stoppar någonstans, särskilt om man inte hittar rätt sajt.
Inte heller mer vana användare hittar alltid de vilande sajterna, som annia påpekade.
För att underlätta vore det bra om man lade in en länk i sitt svar och ännu bättre förstås om iFokus fungerade lika bra med IE som med andra webläsare! 👍