Länkar i nya iFokus.
Jag har noterat att när man trycker på en länk i ett inlägg så öppnas den i samma fönster istället för ett nytt.
På det här "nya" sättet så måste man trycka på tillbakaknappen varje gång för att komma tillbaka till inlägget.
Jag gillar nya iFokus men hoppas att just det här blir som det tidigare var att länkar öppnas i ett nytt fönster.
https://www.youtube.com/watch?v=gFYAww3Yf1U
Har inte kollat hur det fungerar när man bifogar länkar så HÄR och väljer att de skall öppnas i ett nytt fönster men gör/testar det nu.
Bästa hälsningar,
Bertil
Mina har alltid öppnats i samma fönster. Det väljer man när man gör länken, om det ska öppnas i samma eller i ett nytt.
När jag tidigare öppnat länkar som är inkopierade i själva inlägget så har de alltid öppnats i ett nytt fönster.
I den HÄR länken där jag gör så här så har jag valt att det skall öppnas i ett nytt fönster precis som jag berättade om i mitt TS, men den kommer antagligen precis som i mitt förra inlägg ändå att öppnas i samma fönster.
Jag har ju skickat otroligt många länkar själv i många inlägg .
Bästa hälsningar,
Bertil
Den länken öppnas i ett nytt fönster hos mig
Det gör den inte hos mig så när jag vill gå tillbaka till inlägget så måste jag trycka på tillbakaknappen.
Upptäckte detta idag när jag kollade andra länkar på sajten datorn.
Skulle vara kul att höra hur det funkar för er andra som kanske kollar tråden.
HÄR en till och nedan så kommer den inkopierad.
https://www.youtube.com/watch?v=7326myKJxtg
Bästa hälsningar,
Bertil
Som nödlösning är det ju bara att högerklicka och välja att öppna i nytt fönster eller i en ny flik.
#5 Sofisen
Jo, jag vet men det har man ju inte behövt tidigare.
Jag tror helt enkelt att det blivit något fel och ville bara påpeka för den/de som jobbar med den nya versionen av iFokus att det nu inte funkar som tidigare, så att de helt enkelt vet och kan kolla.
Nu har jag inte kollat hur det här med länkar funkar i Chrome men med den webbläsaren så är problemet att man måste ställa om storleken på sidan varje gång man kollar en ny.
(Jag kör 125 % då jag tycker att det passar min 24-tums skärm)
Edit:
Har nu kollat hur det funkar att öppna länkar i Chrome och det är detsamma där.
Bästa hälsningar,
Bertil
Har samma problem.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#7 Lamina.
Ja, det kan ju inte enbart vara jag tyckte jag som noterat detta och som sagt så har jag testat med både IE11 samt Crome så webbläsaren kan det inta ha att göra med.
Tror säkert att de som aktivt jobbar med den här nya versionen av iFokus vill ha sådana här synpunkter så att de kan kolla upp.
Bästa hälsningar,
Bertil
Det blir för mig som för Bamse6311 och jag glömmer hela tiden trycka på tillbakaknappen. Så dert blir att starta iFokus igen
Jag har samma problem som Bamse.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
#9 LeffeD
Ja, då är det ju inte enbart hos mig som det blir så.
Hoppas att de som jobbar med det här kollar igenom allt som skrivs om den nya versionen så att de kan åtgärda sådana här saker.
En annan sak som jag just upptäckt är det där med hashtagar.
I mitt inlägg här så taggar jag ju ditt inlägg #9 LeffeD precis som jag i mitt inlägg #8 hashtagade #7 Lamina.
Om man trycker på en sådan hashtag så skall man ju komma till inlägget ifråga.
Såg för en stund sedan att det inte heller längre funkar.
Nåväl, det här löser som sagt var de som jobbar med den nya versionen men tänkte att det är bar att vi ger våra synpunkter så att de blir uppmärksammade på sådana här reflektioner.
Bästa hälsningar,
Bertil
Förut har det varit så att länkar som gått till nåt inom iFokus har öppnats i samma fönster/flik och länkar som gått till nåt utanför iFokus har öppnats i eget/nytt fönster/flik. Och man har alltid sett vilka länkar som gått utanför iFokus då det funnits en liten blå pil vid dom. De som öppnas i samma har inte haft nån pil.
Jag har aldrig brytt mig i att fylla i den där rutan om att öppna i new window när jag gjort länkar för det har inte spelat nån roll vad jag valt där.
Jag gör alltid så oavsett om det varit länk inom iFokus eller utanför att jag håller ner ctrl när jag klickar på den, det är en vana jag har att jag öppnar alla länkar i egen/ny flik.
Som det är nu så verkar det som alla länkar öppnas i samma fönster/flik (åtminstone alla jag testat). Jag vet inte om det kommer ändras tillbaka eller inte för det ligger troligen i själva editorn (skrivrutan) och den är annorlunda idag.
.
Eftersom att öppna en länk i en ny flik anses som popup så kan det vara så att du har ställt in din webbläsare till att neka popup. Därför öppnas länkarna i samma fönster. Jag klickar alltid "mouse 3" för att öppna ny länk. Alltså scrollen på musen :P Eller med ctl + klick då, vane sak I guess..
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#13 Gör så med👍
! 2 som sagt öppnas länkarna INTE i samma fönster för mig.
LosGinos jag vet inte vem du svarar, om det är TS.
Jag har inte märkt nåt av att popupblockerare har nån inverkan när jag klickat på länkar. Och popupblockerare stoppar inte andra popups såsom Guldmynt och rutan som kommer upp när man skickat svar. Och vi som har annorlunda nu skulle nu samtidigt fått att popupblockaren börjat blocka. Och det i olika webbläsare.
Det är rätt logiskt såsom iFokus haft det förut. Att länkar som går till nåt inom iFokus öppnas i samma för då är man kvar på iFokus och det bara är att klicka sig vidare. Länkar som går utanför öppnades i nytt för då är enkelt att bara stänga flik/fönster och gå tillbaka till iFokus. Det var lika med reklam förut (inte kollat i denna version) att klickade man på en annons så öppnades det i nytt fönster/flik. Och det troligen av samma orsak att man skulle vara kvar på iFokus.
Hera vet inte om du skulle skrivit 12 (vilket är mitt) eller om du menar 2 (vilket är bamses). Men i inlägg 1 skriver du att dina alltid har öppnats i samma fönster.
.
16 Det var dig.
Ja mina länkar har alltid öppnats där jag bett dem. Och Bertils länkar öppnas i nytt fönster.
Fortfarande detsamma här att länkarna öppnas i samma fönster.
Detta även mina egna länkar och även länkar där jag använt "Add Link" (se skärmklipp).
Konstigt för det har aldrig varit så tidigare och jag har inte ändrat något i någon av mina webbläsare.
Jo, länkar som går inom iFokus har alltid öppnats si samma fönster/flik men det var inte dem jag menade.
Jag är mycket på sajterna mobiltelefoner, android, datorn och bildredigering och i dessa hänvisas ofta till länkar utanför iFokus.
Hur som helst väldigt konstigt att det är en del som fått detsamma som mig medan det fortfarande fungerar som tidigare för andra.
Nåväl, förhoppningsvis så är detta något som den/de ansvariga har noterat och tittar på.
Som jag har skrivit i andra trådar så är jag väldigt nöjd med den nya versionen av iFokus men det är två funktioner som jag tror att det har blivit fel på och förhoppningsvis så kommer dessa att åtgärdas.
Bästa hälsningar,
Bertil
Problemet med länkar samt en hel del annat är nu fixat.
http://support.ifokus.se/discussions/53ad5c8c8e0e746f670054e9-nyfixat-i-ifokus-30?discussions-1
Bästa hälsningar,
Bertil