* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettönskemål-förslag
Läst 601 ggr
[VSK]
2014-06-28 18:37
4

PM...

Vore schysst om det kunde bli som förr gällandes när man skickat PM och man hamnar i den aktuella "PM-tråden". Nu så måste jag ju efter skickat PM gå in i "senaste inlägget" där konversationen sker…

[Göstage]
2020-09-05 23:54
1

Vore förnämligt om det kunde stå klockslag på sända PM på den nya plattformen. Redan ett par timmars försening vid läsandet av ett PM kan göra det inaktuellt, typ "jag är på väg dit nu".

[VSK]
2020-09-05 23:58
2

Varför inte nån fet text uppe vid avataren och Meddelanden, eller att den blinkar vid olästa pm.

[Göstage]
2020-09-06 00:16
0

Mer PM: i flera fall där jag själv skickat PM har jag fått upp meddelanderutan "Du har fått nytt privat meddelande från (NN)" i flödet till höger.

[VSK]
2020-09-06 00:21
0

#3:

Oklickade (olästa) Nya kommentarer rutor får ju blå ram och när man läst de så ska det bli svart ram. Funkar si så där. Har tryckt flera ggr på samma ruta med blå ram och blåa ramen va kvar.

Lika så när man kollar avataren högst upp till höger där det står antal oklickade Nya kommentarer rutor så är det flera ggr som den siffran vid avataren inte överensstämmer med antal blåa Nya kommentarer rutor jag kunnat se.

johan
2020-09-06 09:06
0

#4: När du klickar på dom så gör din webbläsare en markering för att visa vad som har fokus. Det hjälper dom som navigerar med tangentbord istället för mus.

Så fort du klickar på något annat försvinner den blå fokus-ramen. För oss utan hinder kan det vara störande, men det skulle bli väldigt svårt för dom med vissa hjälpmedel om vi stängde av den browser-funktionen.

Mvh // Johan

[VSK]
2020-09-06 09:32
0

#5:

Hur menar du nu att det skulle bli svårt att navigera för de som behöver hjälpmedel om en redan besökt "länk" är besökt? Borde väl bli mer arbete för den som har behov av hjälpmedel att manuellt klicka bort en besökt "ruta" ?

Varför erbjuder ni inte två versioner, en utan "hjälpmedel" och en med "hjälpmedel"?

Hur tänker ni på alla som har svårt med röriga sidor, förvisso blinkar inte "hjälprutorna" men många genom åren har uppenbarligen sagt att de har svårt när det är för mkt "krims-krams" på dåvarande iFokus (kan bara minnas jag läst detta på ver 2.0).

Är ju därför många kört med adblocker, inte för att just blockera själva inkomsten för er utan det varit för rörigt.

Man borde åtminstone kunna välja själv i inställningarna att redan lästa blårutor skall raderas. Se det som ett tips.

johan
2020-09-06 09:35
2

#6: Tycker du man ska ha olika butiker för rullstolsburna och gående?

Testa att navigera med tangentbord. Tryck Tab för att hoppa mellan klickbara ytor.

Annonser är ett nödvändigt ont för att kunna ha iFokus öht. Att medvetet förstöra det vi bygger för funktionshindrade är bara dumt.

Mvh // Johan

[VSK]
2020-09-06 09:47
0

#7:

Fast nu handlar väl detta om mjukvara och inte "hårdvara", utan hur koden är skriven för iFokus så det blev ju en märklig jämförelse med fysisk butik.

Men på din fråga så svar ja, det hade varit bra om det var olika versioner om man använder traditionell dator eller mobil/surfplatta. Iaf om det är kravet för att göra egna inställningar på hur man önskar att redan klickade blårutor skall bete sig.

Att tabba tar väl inte bort besökta blårutor.

Sry såg nu att jag va i annan tråd än denna med pm. Lite rörigt gränssnitt.

Niklas
2020-09-06 10:23
0

#1: Jag förstår inte hur du menar. Vad är det du vill ska hända i meddelanden?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

• Redigerat 2020-09-06 10:24 av Niklas