* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 1740 ggr
[mommo 12]
2

Stora bokstäver och utropstecken

Jag har tänkt på en grej, nämligen att VISSA SKRIVER MED massa STORA BOKstäver, även OM det inte behövs. Det blir bara jobbigt att läsa och sedan koMMER massa utROPSTECKEN!!!!!!!!!!!! Och SEDAN bLANdAr man stora och sMå bokstäver!!!!?!! VarFöR!!!!!!!!!!!!!!????!!?!!!!!?!?.

[mommo 12]
2

Nu var jag lika störande men man kan ju blanda massa smilisar också så blir det ännu konstigare.

Tessan01
1

jA mEn prEcIs!!!! dEt är jÄtTe JoBbIgT!!!! Så kan nån förklara varför? :o

Karmatarerskanise
1

Fråga dom som skriver så.

[mommo 12]
1

ExaKt #2!!!!

Tessan01
1

Bra ide :) har inte tänkt på det. Så trögfattad man kan vara xD

[mommo 12]
1

DET KAN VI GÖRA!!!???!!!?!

vallhund
1

Som den här?
http://marsvin.ifokus.se/discussions/53bc8da78e0e7461ed000333-hjalp?discussions-1

Läste en liknande på nån annan gnagarsajt i natt där TS använde HJÄLP! O bad om hjälp med allt från skötsel till utfodring osv för ett djur hen tänkte köpa, bättre rubriker vore önskvärda.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[mommo 12]
2

Precis, och sånna som funderar över skatbon i deras äppelträd, och skriver som rubrik HJÄLP MIG! OKÄND FÅGEL LADE ÄGG I MIN TRÄDGÅRD!!!???!!!

[Thiah]
6

Många som skriver med stora bokstäver vet inte att det klassas som att skrika i internet världen. De kanske också tror att flertalet ! gör deras utrop starkare. Få som är nya i internet världen vet om att synskadade får vartenda tecken uppläst skilt.

[mommo 12]
2

Ja, vanliga saker som NU SKA JAG UT OCH JOGGA!!!! eller NU SKA JAG NOG TA OCH GÅ Å LÄGGA MIG OCH SOVA!!!!!!

[Thiah]
10

Ja och det är lika irriterande i denna tråd som i andra trådar

[mommo 12]
0

Jag ska sluta.

Gasoline
4

Även om det kan vara irriterande får man tänka på att många användare inte är så gamla, lika väl som att man tar hänsyn till de som har läs och skrivsvårigheter. Alla kan helt enkelt inte vara lika "duktiga" ;-)

beem
3

Betr. dåliga rubriker tycker jag att  medarbetarna på sajterna ska påtala det. Jag har  sett en del som gör det och tycker det är jättebra. Det är viktigt med rubriker som säger vad inlägget innehåller bla om man  i efterhand ska söka igenom inlägg.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

ALPHIRA
1

#13 Gasoline. Många användare är inte heller så unga…

Hälsningar från en tant som både skriker ibland och …..!!!!! ibland.

Precis, alla kan helt enkelt inte vara lika "duktiga", som du säger.

Och vissa skriver sådana här meningslösa kommentarer -som jag nu här- upprepade nästan bara vad Gasoline så tydligt sagt. 🤔

Gasoline
0

#15 👍 

De som inte är uppväxta med datorer och sms har inte samma internetspråk som dagens ungdom, det märker jag tydligt på min mor och min mormors sambo. Men jag förstår iallafall vad dom menar och vad dom vill ha sagt, även om utropstecknen är många eller bokstäverna är stora. Och mamma är dessutom extremt duktig på att överdosera överdrivet många ❤️ efter varandra. Men det tycker jag är lite gulligt 🙂

[mommo 12]
0

Ja lite gullit :)

ALPHIRA
0

Tja. Bra i för sig att ni påpekar att vissa saker kan vara irriterande. Försöker själv hädanefter undvika stora bokstäver och annat som kan tänkas irritera läsare.

Men jag blir själv jätte irriterad på att ni irriterar er på bokstäver (?). Finns det inte viktigare saker i denna arma värld att vara irriterad över?! 😉

bamse6311
1

Som sagt så är det många äldre och kanske även egentligen i alla åldrar som inte är så vana vid varken datorer och/eller smartphones och därför inte "anammat" bruket.

Ta till exempel när sms började bli populärt och alla de förkortningar som där kom med till exempel oxå, ivfsh, lol med flera.

Själv så har  jag till exempel svårt att förstå alla de som skriver xD eller XD istället för att lägga in en likvärdig smiley eller varför inte skriva *skrattar hejdlöst*, men det är ju helt upp till dem att skriva som de vill och tycker är rätt för deras del.

Jag tror också att en del sedan tiden men skrivmaskiner är vana vid att skriva allt med versaler.

Det VIKTIGASTE är väl ändå att människor skriver överhuvudtaget och därmed ger yttryck för sina åsikter och idéer och så vidare.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Thiah]
3

#18 såklart att det finns värre saker att irritera sig över men det betyder ju inte att man inte kan få irritera sig på de små sakerna också.

vallhund
5

Att skrika, vara grov i munnen eller använda en hel skog med utropstecken är lika ohyfsat oavsett vilket språk man använder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.