* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 940 ggr
ElLobo
1

Hur länka i trådar?

Hur gör man för att lägga in länkar i befintliga artiklar och inlägg? Tidigare har man kunnat marker en text, scrolla och scrolla för att komma upp till överdelen av artikeln där listraden finns, och så klistra in länken via ikonen Add Link.

I den nya versionen fungerar detta inte. När man scrollar tappar iFokus den markerade raden som ska länkas, och det går inte att klistra in någon URL.

Förminskar jag allt till 25 % ser jag ändå inte slutet av artikeln och kan inte komma åt listraden med Add Link. Och det spelar ingen roll eftersom det då är så smått att det inte går att läsa och markera text som ska länkas.

annia1
0

ElLobo jag råkade också ut för samma som dig. Att orden tappar sin markering och inte blir länk. Det är inte skrollandet som gör att den tappar markeringen utan det är när jag klickar i url-fältet i addlink rutan.

Det jag upptäckte om jag skrev in title så blev det länk. Det som är lite knasigt jag behövde bara göra det första gången det blev, sen funkade det.

Så jag markerade ordet jag ville länka. Gick upp till addlink och klistrade in länken och sen skrev in title. (det jag hade markerat) Då blev den en länk.

.

ElLobo
0

Fast när jag har scrollat mig upp till Add Link-rutan fungerar det inte. Add Link-ikonen är inte aktiverad när jag väl har scrollat upp till listtraden.

annia1
0

Det märkte inte jag nåt av.  Har för mig att du har firefox som webbläsare. Om det stämmer kan du prova IE.

.

ElLobo
0

Jag har Chrome, och ser helst inte att jag ska använda IE, det slutade jag med för flera år sedan. 😉

annia1
0

Du kan väl prova i alla fall. 

Jag kan ju inte testa artiklar utan bara vanliga trådar och pm och det spelar ingen roll hur lång jag gör skrivrutan, länken är aktiverad i alla fall när jag skrollar upp. Även chrome. Och det i båda mina datorer (vista och win7) Enda gången den inte blir aktiverad är om jag klickat med musen nånstans för då försvinner ju markeringen på ordet.

Blir den aktiverad om du gör länk i början på texten. Har du nåt speciellt i inläggen, större bokstäver eller inlagda bilder. (jag har provat även det, men fråga i alla fall)

.

annia1
1

Förresten en sak. Jag läste TS en gång till och jag har missat nåt som du skrivit där. Är du inne i hanteringsläge.  För är du det så funkar det inte för mig att göra länkar. 

Så det är ju ett fel som dom får fixa.

.

Leffe
0
ElLobo
0

#6: Jo, det är inne i hanteringsläge.

Hoppas de ordnar det snabbt, för det tillsammans med bildproblemen är definitivt inget bra för iFokus.

annia1
1

Ja, jag vet inte om jag tolkade ordet "befintliga" fel eller helt enkelt hoppade över det när jag läste först. Men fel är det.

.

ElLobo
1

Inget besked från Niklas och gänget om hur det går?

ElLobo
1

Fortfarande inget?

leemland
0

Det arbetas fortfarande på att fixa med länkningen som jag förstått de. Så det är inte klart än .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ElLobo
0

Jaha, då är det väl bara att fortsätta att vänta. Detta med att länka i befintliga artiklar, plus bildhanteringen är nog de största problemen för oss på Modellbygge.

Leffe
0
leemland
0

#13 Okej. Ja vi får hoppas på det bästa :) 
Det med bildhanteringen är stort har dom sagt då, jag har för mig, de bygger om hela det systemet. Så det tar tid.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/