System meddelande
Vart hittar man sina bortröstade inlägg.
När jag loggade in här så såg jag att jag hade ett PM. Kollade, men det var inte ett vanligt pm utan ett system meddelande om att jag fått ett inlägg bortröstat. Kollade på det, sen kollade jag i lite trådar. Kom på en sak jag ville kolla i system meddelandet, men nu hittar jag det inte nånstans.
Visst på ett sätt är det bra om det tas bort efter man läst för det ligger ju bara i vägen efter man läst det. Men som för mig nu när jag ville kolla en grej så blev det ju fel. Så nånstans borde det väl gå att fram så man kan se sina bortröstade inlägg.
.

Ytterligare problem kan finnas med den automatiska funktionen.
Om ett bortröstat inlägg läggs tillbaka av moderator, och det röstas bort igen, utan att den som skrev inlägget har del i det som händer, kan skrivförbud delas ut upprepat av systemet för precis samma inlägg, och skrivförbud kan utfärdas ännu en gång, om sajtägaren har givit den bortröstade skrivtillstånd igen.
Det har hänt i samma tråd som annia1 blev bortröstad i ett fall.
Det framgår inte hur många anmälningar som i så fall behövs för skrivförbud; kanske räcker det med en enda, som räknas i tillägg till de tidigare? Jag fick skrivförbud två gånger i samma tråd, utan någon ytterligare aktivitet, enbart att skrivförbudet hade tagits bort en gång.
Jag är medveten om att det är mer än en supportfråga, snarare en fråga för iFokus, men jag ser själva bortröstningsfunktionen som ett problem, eftersom det är möjligt att missbruka den, och att det faktiskt kan ha hänt att den missbrukas.