* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 426 ggr
AndersT
2014-09-01 13:09
0

Undersökning - vad är fel?

Hej!

Vi har en tävling på bildredigering. När jag ska lägga upp en omröstning som en undersökning funkar det inte alls…

Jag har 17 bilder i textrutan och alltså 17 rader/alternativ att rösta på i undersökningen. När jag ska klicka på "publicera" hoppar sidan tillbaka till mitten (ungefär till  bild 7) och det går inte att publicera. Vad felas?

Jag är tacksam för svar snarast!

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Niklas
2014-09-01 13:13
0

Blir det någon skillnad om du flyttar markören till något annat fält innan du sparar?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

AndersT
2014-09-01 13:17
0

Nix, ingen skillnad. Jag har testat med markören i testrutan, i undersökningsrutan och ingen markör alls i någon ruta.  Jag har gjort om det en gång också med alla bilder, men resultatet blev samma båda gångerna, sidan hoppar upp halvvägs.

Anders
digitaldarkroom

Niklas
2014-09-01 13:21
0

Och det finns inget meddelande längst upp på sidan, exempelvis om att någon uppgift saknas?

AndersT
2014-09-01 13:28
0

Nix, inte det som felas heller.  Jag håller på testa en del själv med olika alternativ - det som kan vara ett problem är att det inte fixar antalet bilder…

Om jag skapar 17 rader i en undersökning, funkar det, men inte om jag lägger in 17 bilder och utan undersökning - det är då sidan hoppar tillbaka…

Anders
digitaldarkroom

Niklas
2014-09-01 13:40
0

17 bilder har funkat på många andra håll (exempelvis här). Är det vanliga bildformat och ingen bild är över 5 megabyte?

AndersT
2014-09-01 13:45
0

Jag testade med explorer (använder annars firefox) och då funkar det när jag testat, ska göra det igen i skarpt läge, så återkommer jag.

Anders
digitaldarkroom

AndersT
2014-09-01 13:54
0

Med explorer funkar det, omröstningen blev publicerad. Firefox verkar bugga på något sätt med bilderna.

Stort tack för snabb respons!

Anders
digitaldarkroom

Niklas
2014-09-01 14:19
0

Synd att jag inte kunde hjälpa dig men bra att du löste det ändå. :-)