* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 440 ggr
Inkanyezi
0

Dra bild till inlägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tidigare har man kunnat dra och släppa bilder för att lägga dem i inlägg på iFokus, men efter den senaste uppdateringen går det inte längre att göra det. Jag vet inte om ändringen gjordes avsiktligt eller om det är en bugg, men det vore bra om det kom tillbaka, eftersom det väldigt ofta är bra att kunna dra in en bild som redan finns i databasen i stället för att ladda upp den en gång till.

Min webbläsare är den på bilden, om det är en skriptbugg:

Niklas
0

Jag tror att det var samma "finess" som gjorde att man kunde kopiera in vilka bilder som helst i inlägg. Det var inte så bra för om bilderna försvinner från källan försvinner de även från inläggen på iFokus. Jag förstår dock att det kan vara en nackdel när det gäller bilder inom iFokus.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Inkanyezi
0

Man skulle kanske kunna begränsa det till bilder som finns i databasen på iFokus?

Nackdelen som jag ser i att kunna ta bilder från annat håll är att det gör att man riskerar att bryta mot upphovsrätt vid publicering på iFokus, medan den frågan eljest ska vara avklarad med uppladdade bilder.

Att sedan bilder tas bort från andra ställen så att det blir död länk är ett mindre problem. Vi har större problem med att de försvann ur iFokus vid uppgradering.