* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 3076 ggr
battlecruiser12
4

Konstigt reklam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade ett skumt reklam här.

Min Youtube-Kanal: TheBattlecruiser12
----------------------------------------------------------
Heter battlecruiser12 i de flesta spel jag spelar. 🦸‍♂️

Inkanyezi
4

Det är antagligen ett oönskat program som har slängt upp den där rutan, någonting som du har släppt in i din dator när du har gjort något annat. Det ser inte ut som någon reklam som finns på iFokus.

Sök igenom din dator med Malwarebytes Anti-Malware och ta bort oönskade tillägg till webbläsaren. https://de.malwarebytes.org/

annia1
1

Den där reklamen kan mycket väl dykt upp på iFokus. Fanns en liknande förut som dom kontaktade sina samarbetspartner för att få bort.

.

battlecruiser12
1

Precis som #2 sa, så har här funnits liknande reklam här innan som andra också sett här.

battlecruiser12
0

Ni som sköter iFokus får gärna ta en titt på det här, jag ser det fortfarande, och jag ser det bara här på iFokus.

Inkanyezi
0

Om du kollar vilken webadress den kommer ifrån, så underlättar det. När jag öppnar iFokus utan några tillägg, ser jag inte den där rutan. 

Om du lägger muspekaren över rutan bör du se vad den vill att du ska öppna nere i statusraden för objektet. Du kan kopiera den adressen så blir det lättare att få reda på vad det är.

Niklas
0

Just det, som skrivits tidigare i tråden behöver vi adressen till landningssidan för att kunna spärra den där annonsen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

battlecruiser12
0

Det står ingen adress när jag håller musen över den. Dock såg jag den här texten när jag zoomade in 300%: aldaniti
International network LTD.

Niklas
0

Tyvärr hjälper det inte. Vi måste ha adressen till sidan där man hamnar.

battlecruiser12
0

Det är ett annat reklam ibland med samma lilla text i hörnet, såg det dessutom på youtube precis. Borde kanske scanna med malwarebytes.

battlecruiser12
0

Googlade upp det och fick upp att aldaniti
International network LTD är ett företag som sysslar med reklam och sånt.

battlecruiser12
0

Malwarebytes hittade inget som hade med reklamet att göra. Bäst ni kollar upp om nån annonspartner har med aldanitis reklam.

annia1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått fram samma. Jag hade den på två ställen. Inne i tråd/artikel och sen ute till höger längst upp. Den sida jag kom till när jag klickade på den var denna.

Bilden visar hur den såg ut. Sen om det finns fler olika vet jag inte. Om länken ovan inte funkar så syns adressen i adressfältet.

.

Inkanyezi
0

Och www.lyckovinnaren.se är ett alias för www.aldanitinetwork.com

Om det här är en annons, så är den olaglig, och den borde inte finnas på iFokus. Det ser mer ut som en adware, men kolla källkoden på sidan och kopiera skriptet som innehåller "www.lyckovinnaren.se". 

Det måste enligt lag tydligt framgå att marknadsföring är marknadsföring, och för vilket företag eller vilken produkt reklamen görs.

annia1
0

Inkanyezi om du med adware menar att det ligger på min dator så är svaret nej. Min dator är ren. 

Jag letade reda på reklamen så att iFokus skulle få adressen och det tog tid. Jag tänker inte lägga tid på att leta reda på den igen och det är inte ens säkert att jag skulle få fram den igen för det beror på vart i loopen den ligger.

Nu har iFokus adressen och kan göra nåt åt den för den dyker upp här bland reklamen på iFokus.

.

Inkanyezi
0

"Loopen" är alltså en såld plats, vars skript körs utanför iFokus. Det vore bra om man finge veta vilken reklamplats det här ligger på.

annia1
0

Jag förstår inte alls vad du menar. 

Loopen jag avser att det under en viss tid visas en viss mängd annonser och vissa annonser kan komma flera gånger i den loopen beroende på hur mycket dom betalat för att visas.  Och vilken tid dom visas beror också på hur mycket dom betalat för med reklam så finns det primetime som kostar mera. 

Vart denna ligger i loopen vet jag inte. Jag fick fram den idag, men inte alls säkert att jag får fram den imorgon.

Denna annons finns på iFokus och det är upp till dom att hantera det.

.

Niklas
0

Jag ska se om vi kan få bort den. Tack för hjälpen.

battlecruiser12
1

Det där företaget som gjort det där reklamet borde polisanmälas för falsk marknadsföring.

Inkanyezi
0

#18 Marknadsmål brukar inte hanteras riktigt så. Men det finns etiska regler, som ska följas, och däri ingår att avsändaren ska vara tydlig och också ändamålet med reklamen. I det här fallet är det otydligt. Och polisen blandar sig inte i det, däremot kan konkurrenter och konsumentombudsmannen ta det till marknadsdomstolen.

battlecruiser12
0

Hur går det förässten med att få bort det? Såg det nämligen precis igen.

Niklas
0

Jag ska kolla igen.