* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 2499 ggr
[HundochKatt]
1

Hets mot folkgrupp?

Jag har en liten fundering angående Hets mot folkgrupp. Var går gränsen för vad som kan anses ok?

Kan skriva mer om det behövs, men vad anser ni?

IceTee
3

Aldrig i min mening. Min gräns går så fort någon säger något negativt om en speciell folkgrupp och menar det fullt ut

Medarbetare på Skor iFokus

[HundochKatt]
1

Såvitt jag förstår av att jag googlat lite så innefattar hets mot folkgrupp även svenskar. 

Är det ok att en "grupp" kallar en annan "grupp" för mördare, förtryckare osv. pga att man inte delar åsikter? 

Själv anser jag inte att det är ok att återkommande kalla "de andra" för ovannämnda saker… för att man inte delar samma åsikter eller "livsfilosofi".

Niklas
1

#2: Är det hets att göra det? Jag är inte så säker.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[HundochKatt]
2

Det är därför jag undrar vad ni tycker. Jag tycker personligen inte att det är ok att kalla folk som äter kött för mördare, djurplågare, förtryckare kollektivt. Och framförallt så tycker jag inte en Sajtvärd ska syssla med sådant. 

Visst, åsikter får man ha men att kalla alla som äter kött eller har husdjur för sådana grova saker som ex. mördare, det anser jag vara hets mot folkgrupp (veganer mot köttätare/husdjursägare)  och framförallt när det sker kollektivt och folk hänger på.  För mig är det alltså inte ok. Så därför undrar jag vad ni tycker.

veggie4every1
5

#4 Men vi kan ju visa tråden som du talar om så blir det ju lättare att avgöra om den innehåller hets mot folkgrupp. För det är väl den här diskussionen du menar eftersom du anklagar oss för det i den tråden?

http://vegan.ifokus.se/discussions/557c00b2ce12c4527c0002ce-ar-hastridning-veganskt?discussions-1

Sajtvärd på Djurrätt ifokus & Medarbetare på Vegan ifokus      
VäckarklockaIf Not You, Who? If Not Now, When?
Väckarklocka

[Synnerlig]
9

Jag vet inte om det är någon idé att ta upp den där diskussionen då det är minst lika många icke-veganer som kallar veganer för "jävla hippies", "terrorister", "extremister", "militanta veganer" och jämför oss med Jehovas vittnen osv.

Jag hade absolut velat se en värld där ingen håller på med hets mot folkgrupp, men då måste det ju gå båda hållen tycker jag i alla fall🙂

Jag vet också att du och jag har pratat med varandra HundochKatt och jag har bara varit trevlig mot dig och försökt att lösa problemet med att du kände dig påhoppad osv, men problemet där var ju att hur vänlig jag än var mot dig så fick jag ändå bara skit överöst på mig. Du verkar inte vilja jobba på att det ska bli en respektfull och vänlig stämning från båda hållen utan du verkar tycka att veganer bara ska hålla klaffen och bara respektera dig och att du inte ska behöva vara vänlig och respektfull tillbaka. Då blir det en väldigt svår situation 😛

veggie4every1
8

#6 Ja, jag har till och med sett ett par "antivegan" trådar här på iFokus som man kanske skulle ta upp då i det här sammanhanget.

Samtidigt tycker jag att det är onödigt att tjafsa om det.

Men absolut håller jag med dig Synnerlig och jag tror i så fall att veganer är mer utsatta som grupp då vi är en minoritet (ännu så länge).

Väckarklocka

[HundochKatt]
6

Vet ni vad, det ni talar om är rena rama bullshiten. Och det handlar inte bara om den tråden. Utan det är återkommande man läser saker som att "förtjänar köttätare att leva?" Att ta upp en sådan tråd överhuvudtaget med den rubriken är helt klart hets mot folkgrupp. 

http://vegan.ifokus.se/discussions/554e42bfce12c41cfe001959-fortjanar-kottatare-att-leva

Det är ok för mig att ni tycker att det är moraliskt fel, men att gå ut kollektivt och kalla oss för MÖRDARE och andra liknande glåpord, det tycker jag är att gå för långt. Det ÄR för mig hets mot folkgrupp. 

Och ni ska inte tala om respekt för den motsatta parten. Jag tycker att ni är totalt respektlösa mot oss som inte tycker likadant som ni. Andra åsikter ska vara ok utan att man kallas för MÖRDARE för det är vi inte i lagens mening. För mig är det rent förtal och som sagt var hets mot oss som köttätare/djurägare. Bara skriva "förtjänar köttätare att leva?" är väl tillräckligt för att vara hets mot folkgrupp. Det är som att skriva "förtjänar judar att leva"?

veggie4every1
2

#8 Men det där är ju rubriken på videoklippet. Kanske en kontroversiell rubrik, men inget mer än så.

Väckarklocka

[Synnerlig]
6

#8 Ang. "Förtjänar köttätare att leva?" så tror jag att du missade att det var ett citat från videon som delades, för att det var ett diskutabelt citat, och inte vad vi veganer anser.

Jag tänker att alla som är nyfikna på hur vi behandlar varandra så är ni välkomna att kolla in Vegan iFokus 🙂

[HundochKatt]
6

Det spelar ingen roll anser jag. Att ha det som rubrik är kränkande för oss som äter kött och har djur. Det hade varit en annan sak om man hade haft en annan rubrik och kanske framfört frågan i tråden på ett trevligare sätt. 

Hur som helst så är det bara att läsa på i vegan i fokus och se att det ofta förekommer ord som mördare om oss "andra". 

Jag tycker att ni kan tona ner er lite. Har inte emot er åsikt, att ni är veganer men man behöver inte återkommande kalla oss för mördare, empatilösa, djurplågare, förtryckare m.m.

Man kan faktiskt vara djurvän på flera olika sätt och inte bara på ert sätt. Inget är rätt eller fel i lagens mening, däremot är det inte ok att kalla folk för mördare! 

Det är fult och väldigt omoget beteende. Att ni anser att det är omoraliskt fel att äga djur, att äta djur - fine, men låt det vara så. Alla behöver faktiskt inte tycka som ni och inte heller göra som ni. Men sluta upp att kalla folk för mördare!

[Synnerlig]
6

#11 På den tråden som Veggie4every1 delande, som det verkar handla om, så verkar det som att den som upprepade gånger nämner ordet "mördare" är du själv.

Jag tycker att det verkar som att du lägger ned mycket energi och mår dåligt av att andra människor har andra åsikter än dig när det kommer till livsstil och då tycker jag, för din egen skull, att du kanske bör undvika att hänga på en sida där människor uppenbart tycker annorlunda än dig.

veggie4every1
6

#11 Om du visar mig var vi kallar folk mördare så ska jag redigera det? Du kan länka till tråden/trådarna här.

Jag tror själv att det är kontraproduktivt och ställer mig inte bakom att kalla någon för mördare. Jag är väl medveten om att döda en icke-mänsklig individ inte räknas som mord i vårt samhälle.

I övrigt så håller jag med Synnerlig.

Väckarklocka

IceTee
7

Det här är ju ett väldigt laddat ämne, men problemet är att det faktiskt finns många veganer som är väldigt extrema. Jag har t.ex. fått höra att jag är mördare, hjärtlös, också borde dödas av flertalet veganer när jag föreslagit att man kanske ska strunta i vad andra äter (det här har hänt på "neutral mark") och flera andra med mig har också blivit kallade samma sak när vi försökt lugna den hetsiga stämningen mellan de olika parterna. Nu är självklart inte alla veganer sånna, jag har vänner som är veganer som struntar i om jag tar rostbiff på mackan, men som mer än gärna delar med sig av recept om jag frågar. Men tyvärr är det ofta de som skriker högst som man hör, och det är ju dessa som anser att vi som äter kött bör dö och är mördare. Nu har jag inte varit inne på vegan iFokus och kan inte uttala mig om hur det är där, och anser dessutom att det är annorlunda där eftersom jag som köttätande inte har där att göra om jag inte letar recept eller är av någon annan anledning intresserad av att fråga något eller läsa på Hoppas ingen missförstår mig, jag vill verkligen inte elda på diskussionen och anser att blir man kallar "mördare" får man vända andra kinden till, för när någon är så arg går det ändå inte att diskutera förrän de lugnat sig och samma gäller åt andra hållet!

[HundochKatt]
3

#12 Du har en benägenhet att tillskriva mig något jag inte är eller känner mig. Du känner inte mig så du vet inte något om mig. Tolka inte in något som inte finns, det är faktiskt en nedvärderande attityd du har! 

Jag tycker att det är horribelt att ni tycker att det är ok att folk kallas för mördare, bara för att ni tycker som ni gör! Det är ALDRIG ok! Oavsett vad ni tycker om oss köttätare/djurägare. 

Att ni tycker att det är ok, ser man ju på diverse trådar på er sajt. Hade ni inte tyckt det så hade ni redigerat dem på en gång! Och nej, jag tänker inte leta reda på varenda tråd och inlägg, utan det är i så fall er uppgift som Sajtvärd och Medarbetare att städa upp!

[Synnerlig]
6

#15 Förlåt men jag kan ju inte annat än tycka att du verkar upprörd hela tiden så fort du nämner veganism, så därför säger jag bara att det kan vara en bra idé att strunta i det som får en att må sämre.

Som Medarbetare så har jag inte tid att läsa igenom varenda kommentar som skrivs på sajten, men jag gör så gott jag kan. Som sagt, hojta till om du ser något sådant.

[Synnerlig]
5

#14 Det finns lika många olika personligheter hos veganer som det finns hos icke-veganer 🙂 Anledningen till varför jag inte sitter och berättar hur många icke-veganer som börjar hacka på mig bara jag nämner att jag är vegan är för att det är så många att jag tillslut hade mått dåligt om jag bara fokuserade på de rötäggen, för jag vet att bara för att just de säger sådana saker så innebär det inte att alla icke-veganer tänker så. Jag känner många icke-veganer som inte bryr sig om vad jag äter och som till och med är genuint intresserade av vad jag äter. Det tycker jag bara är roligt! 🙂 

Precis som du säger "är det ofta de som skriker högst som man hör", även hos icke-veganer, men jag väljer att inte fokusera på dem för det hade varit väldigt jobbigt tillslut 😛

[HundochKatt]
5

Vad ni väljer att kalla mig personligen, det bryr jag mig inte ett dugg om. Jag tycker bara att det går till överdrift och det finns folk som är betydligt känsligare än vad jag är. Åter igen, det är aldrig ok att kalla någon mördare oavsett vad ni tycker innerst inne. 

Som jag också skrivit i den länkade tråden så försöker jag verkligen respektera era åsikter, men det är väldigt svårt, när det inte finns en gnutta av ömsesidig respekt. Och det handlar inte bara om mig utan om alla som väljer att äta kött och ha djur. 

Det som jag sätter emot är också, förutom att "vi" kallas för mördare, är att ni verkar sitta på lite höga hästar och se ner på oss andra. Den attityden lyser igenom här och var i trådarna. Vi är inte mindre värda än vad ni är, bara för att vi har gjort ett annat val. Och framförallt inte så länge vi inte begår något lagbrott!

Om jag väljer att gå in på vegan i fokus och läsa, så är det mitt val och väljer jag att bemöta någon kommentar så är det mitt val. Men jag liksom alla andra är värda respekt som människa, oavsett vad ni än tycker. Och jag försöker verkligen visa respekt för ert val, men det är svårt som sagt var när man bemötts som en mindre värd varelse enligt ert synsätt. 

Det är INTE konstigt, att vissa blandkostare kallar vissa  veganer för "militanta veganer" eller idioter eller vad som helst, just pga av beteendet från många. Vill man upplysa om veganism så borde man göra det på ett trevligt sätt än att vara nedlåtande och respektlös mot de som inte är veganer. Det får bara motsatt effekt om det är så att ni vill "omvända" så många som möjligt. Sedan är det ju väldigt bra om man har lite koll på vad lagen säger, tex. när man uttalar sig om vegankost till katt (vilket är både olagligt och helt olämpligt för katt). 

Världen är inte svart eller vit, det finns många olika färger och nyanser. Ingen har rätt eller fel oavsett tro och oavsett om det gäller livsfilosofi eller religion.

[Synnerlig]
8

#18 Det är fortfarande ingen som har kallat dig mördare i Vegan iFokus vad jag har sett och OM någon har det så får du såklart säga till för jag kan inte hålla koll på exakt alla kommentarer, men det ska inte förekomma.

Jag tror jag avbryter diskussionen med dig för precis som när du och jag talade med varandra så verkar du inte lyssna på vad man säger och du verkar ha en bestämt åsikt redan.

Jag önskar dig en trevlig dag!

[HundochKatt]
5

Har jag någonstans skrivit att det är just i den tråden folk kallas för mördare? Nej, jag har inte ens i TS tagit upp någon tråd alls! Det är ni som TROR att det bara handlar om just den tråden. Men jag HAR läst det vid flertal tillfällen i olika trådar. 

Och åter igen så har du en nedlåtande attityd Synnerlig. Men jag säger detsamma, du verkar inte lyssna på vad man säger utan hittar på saker och ting istället…

IceTee
4

#17 ja, det går med all säkerhet åt båda håll! Jag märker inte av lika hårda ord hos icke-veganer, men det är ju för att inget av det de säger är riktat mot mig! Det jag tycker är synd är att på många forum (återigen, de neutrala!) har man inte nolltolerans. Man borde ge varning åt både de som kallar någon "mördare" eller "likätare" och även de som kallar någon för "dum i huvudet" eller kommer med dumma kommentarer som "ni är ju som ni är för att ni inte får i er proteiner" (det är dessa jag hört mest, men allt liknande gäller ju självklart)! Jag tror det hade löst mycket faktiskt. Ingen får komma med glåpord och vara oprovocerat elak pga någon annans kost! Ja, jag försöker också att skaka av mig det och tänka att jag är den större människan där som inte tänker ta till personangrepp (gäller dock oavsett vad jag blir kallad)

[Synnerlig]
4

#17 Vi vill självklart att alla ska visa hänsyn och vara artiga mot varandra på sajten och det står även under regler, under "Om sajten" 🙂 Men det kommer alltid finnas människor som glömmer detta eller inte har läst detta, som vill vara elaka mot andra och vi som jobbar med sajten försöker ju så gott vi kan att hålla koll på detta. Jag tror också att eftersom att detta är ett så laddat ämne, då ena parten vill försvara djurens rättigheter och den andra parten vill försvara sin rättighet att äta kött, så kommer det alltid att finnas människor som tar saker och ting väldigt personligt oavsett hur artigt man säger det. Det är svårt det här 😛

Niklas
15

Veganer och köttätare räknas inte som folkgrupper.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

IceTee
0

Vill bara inflika att jag faktiskt håller med Niklas här. För mig är en folkgrupp något man inte valt (etnicitet)

veggie4every1
8

#20 Du kanske inte kan länka till trådarna för att det inga finns?

Du har fel i att du själv bestämmer om du skriver och bemöter kommentarer på vegan iFokus. Det är jag som bestämmer om du skriver där eller inte.

Väckarklocka

Calcifer
5

Håller med om att det inte är att vara en folkgrupp om man äter kött eller är vegan osv. Men diskriminerad eller särbehandlad eller kränkt kan man bli utan att vara en folkgrupp. Bara som ett litet ps.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vallhund
14

#25 Ja att du bestämmer där är helt uppenbart, likaså att du bannar folk med avvikande åsikter.

Beter man sig som en sekt så får man räkna med att bli behandlad som en sekt. Jag bryr mig inte speciellt mycket om vad folk äter men stör mig enormt på människor som predikar att det bara finns en sanning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

veggie4every1
7

#27 Det är bara 4 stycken spärrade på min sajt och vi har väldigt många fler trevliga icke-veganska besökare som vi välkomnar.

Jag bannar folk som beter sig otrevligt och som endast tillför en dålig stämning. Det är jag förövrigt i min fulla rätt att göra, så det behövs väl inte diskuteras vidare?

Du kan väl istället tala illa om veganer i den tråden som du speciellt uppstartat för det. Det känns inte som en fråga för supportsajten.

http://support.ifokus.se/articles/4d712ecbb9cb46221d044f33-support-ifokus?discussions-1

Väckarklocka

[HundochKatt]
8

Vegan i fokus kan fortsätta lugnt att kalla köttätare och djurägare för mördare, djurplågare, empatilösa m.m. Och fortsätta med det sektliknande beteendet som de faktiskt verkar föra och som jag inte är ensam om att tycka uppenbarligen. Själv har jag nu blivit bannad från sidan. Mycket moget beteende där undertecknad inte skadat någon eller några på ett eller annat sätt, varken på den sajten eller andra. Utan bara haft som någon uttrycker sig en avvikande åsikt.

Aja, det beteendet säger ju en hel del om sajtvärden och själva sajten. 😃

veggie4every1
8

#29 Jag tycker att medlemmarna får bilda sig en egen uppfattning om vegansajten😉

Nu har du ju fått svar på din ursprungsfråga och det finns som sagt andra trådar på andra sajter speciellt uppstartade för att tala illa om veganer. Jag tycker det är bättre att du fortsätter diskussionen om veganer i en av dom trådarna, det blir säkert välkommet.

Jag hoppas att vi nu kan respektera det supportsajten är till för.

Väckarklocka

vallhund
11

#28 tråden du avser skapades efter att du bannat mig från sajten. Jag deltog i en tråd om veganism o hade ett trevligt o mycket informationsrikt samtal med en av dina veganpolare, dvs ända tills du klampade in o började radera mina inlägg som på intet sätt bröt mot sajtens regler.

veggie4every1
6

#31 Jaha, var det kanske för att du kallade mig för fanatiker och sektledare?

Jag lämnar i alla fall den här tråden nu, så ni får fortsätta att diskutera hur veganer är utan mig👋

Väckarklocka

vallhund
17

#32 Förstår att det blir svårt för dig att diskutera i en tråd där du inte kan radera som du vill för att passa dina syften.

[Synnerlig]
11

Jag förstår verkligen inte varför det ska bli så himla bråkigt :S

HundochKatt, sluta envisas med att vi kallar dig och andra för mördare. Det kan ha hänt tidigare men ska inte ske för det är inte okej. Så vi redigerar sådant om vi ser det. Annars får man gärna hojta till ifall vi missat något.

vallhund, hur kan du bli upprörd över att sajtvärden väljer att spärra dig om du kommer med personliga påhopp? Allt är i sin ordning där.

vallhund
6

#34 Var har du fått det ifrån att jag skulle vara upprörd, eller ägna mig åt personliga påhopp?

[Synnerlig]
4

#35 Därför att ni så gärna vill lägga ned tid på att hacka och gnälla på oss så fort ni ser oss någon annanstans, därför börjar man ju undra.

[HundochKatt]
9

#35 Det är tydligt att så fort någon annan tycker något annat så anser Synnerlig att man är upprörd. 😉

#36 Och ni hackar aldrig på oss köttätare/djurägare… 😃

[Synnerlig]
4

#37 Jag tror att man är upprörd om man lägger ned tid på att klaga om samma sak om och om igen och inte verkar kunna släppa det efter flera månader 😛

Jag har inte sett någon vegan, oprovocerat hacka på icke-veganer på iFokus, nej 🙂 Däremot så har jag ju sett trådar som handlar om oss "vegantalibaner" och "terrorister" på andra ställen. Men som jag skrev längre upp så finns det lika många olika personligheter hos veganer som det finns hos icke-veganer.

[HundochKatt]
8

#38  TROR  eller ta något för givet när det inte passar en själv är fel och är ett omoget beteende enligt mig. Det verkar som att det är ditt enda försvar, att svara att man blir upprörd. 😃

Det är INTE konstigt att folk reagerar på er och er sajt, såsom ni agerar och sköter den och hur ni talar om oss djurägare och ibland köttätare. Om ni visade lite mer ödmjukhet i era uttalanden och kunde föra en normal diskussion och inte vara så nedlåtande, så skulle inte folk reagera som de gör mot er. Men i er värld så är alla som inte tycker som ni inte värda ett dugg. Och det lyser igenom på hela er sajt! Ni ÄR INTE ett dugg bättre än vi, då ni också ofta sysslar med dubbelmoral. Anser jag!

[Synnerlig]
4

#39 Tycker du att det är så smart att prata om hur jag tar saker och ting för givet när det är det enda du verkar kunna göra? Okej, då är du jätteglad som gång på gång påstår att veganer kallar dig och andra för mördare och allt det andra du sagt 👍

"Folk", tala för dig själv istället. Igen, hur kan du tänka dig att andra ska vara ödmjuka och inte nedlåtande när det är precis så du bemöter andra?

Så mycket påståenden och inte kan du bevisa någonting. Jag tycker att du är väldigt mycket bevis för att i alla fall du själv är väldigt oödmjuk, nedlåtande och tar saker och ting för givet.

Det är ingen som helst idé att tala med dig.

Cragan
6

#38 dom inläggen finns till o med på vegan där folk som bara äter saker från växt riket hackar på folk med bland kost lik väl som det finns trådar där folk som äter blandkost går lös på dom som bara äter från växt riket.   själv har jag blivit kallad onaturlig lägre stående o lite annat kul inne på vegan 🙂  trillar dit i bland när en ny tråd startas om jag dras till rubriken.
har säkerligen rutit till o skrivit mindre fint inne på vegan också någon gång utan orsak endligt vissa o med god anledning endligt andra.

veggie4every1
5

#35 Du är spärrad på min sajt pga personliga påhopp och upprepade otrevliga inlägg. Det finns inget mer att diskutera om det vallhund.

#39 HundochKatt du är spärrad därför att du orsakar en otrevlig stämning och kallar mig inskränkt och ifrågasätter om jag har tankekapacitet och fortsätter nu tjafsandet om mig och min sajt på supportsajten. Varför skulle jag vilja ha dig kvar på vegansajten?

Jag skulle inte göra så på din sajt eller någon annan sajt oavsett, och jag förstår inte varför ska det vara okej att göra det på vegansajten.

Jag tycker förövrigt att du tillskriver veganer något som vi inte är. Det är på grund av att vi inte anser oss bättre än andra, både mänskliga och icke-mänskliga individer, som vi är veganer.

Jag är dock inte skyldig att sitta här och förklara och försvara mig och min sajt inför er eller någon annan. Om du och vallhund verkligen tycker att det känns rätt att fortsätta den här diskussionen om mig och min sajt så får ni fortsätta utan mig.

Mycket nöje.

Väckarklocka

[HundochKatt]
11

#42 Ja, se där. Ingen annan får ha någon annan åsikt än vad ni har! Det jag har framfört på er sajt är mina åsikter och min tolkning av det ni skrivit, men blivit bemött på ett otrevligt sätt för att jag tycker annorlunda än ni. Då kan inte ni räkna med att man fortsätter att vara trevlig.

Det var du som började ifrågasätta min empati för djur, det var du som ifrågasatte min rätt att döda direkt och indirekt djur för min föda och för mina hundar och kattens föda. Det var du som förvrängde det jag skrev. Det var du som ifrågasatte min kunskap om viltvård. Det var du som ifrågasatte mig när jag talade om att djur går inte och tänker att de vill leva, utan deras beteende handlar om instinkter när de känner sig hotade. Det var du som fick det till att jag vet hur djur tänker, vilket jag direkt dementerade med att ni verkar ju veta precis hur djur tänker, när det snarare handlar om instinkter. Det var du som förlöjligade och nedvärderade mina åsikter och synpunkter på ert tankesätt och konsekvenserna av en i fantasin, veganvärld och  ja, jag har hela konversationen mellan dig och mig. Trots att du blockat mig från sajten på lösa grunder!😉

När man tillräckligt många gånger blir förlöjligad, blir kallad direkt och indirekt för en massa saker, för att man är av en annan åsikt får en att tröttna och då slutar man att vara supertrevlig. Men jag tycker inte att jag var mer otrevlig än vad du är! Jag lyssnade på dig och besvarade dina inlägg på ett trevligt sätt, men din attityd, där du egentligen inte argumenterade mot mina åsikter utan försökte förvränga dem vid flera tillfällen blir att man svarar till slut med samma mynt. Och ja, jag tycker att du och flera med dig har lite väl inskränkta åsikter och ja, jag anser att ni har inte tänkt fullt ut vad en vegansk värld skulle få för negativa följder. Men, det är klart, sådant vill man kanske inte höra att det faktiskt skulle bli en total katastrof om det skulle bli så (vilket det tack och lov inte blir) både för djur och människor. Men rent hypotetiskt så skulle det få allvarliga följder för framförallt djuren, men också människorna.

Maria
6

Kan ni inte ta denna diskussionen på annat ställe än supporten?

/Maria

[HundochKatt]
2

Det skulle jag gärna göra men jag bemöter inlägg, liksom alla andra gör. 🙂

veggie4every1
5

#44 Det kan vi hoppas på. Jag är lite förvånad att tråden inte är låst av admin redan.

#45 Det blir ingen mer diskussion mellan dig och mig. Det räcker nu.

Väckarklocka

Inlägget är låst för nya kommentarer