* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1831 ggr
MariaK1977
0

Pil nedåt mobilversionen

Jag brukar använda mig av mobilversionen av sajten. Tycker det har funkat bra. Mest på grund av pilen uppe till höger i starten på alla inlägg som, om man trycker på den, tar en ned till den olästa delen av inlägget. Mycket praktiskt att slippa scrolla! Det funkar dock inte längre!! :-( Någon som vet om det är sajten eller min telefon som buggat ur?

MariaK1977
0

Såg nu att det var sajten. Får hoppas det ordnar sig snart!

annia1
1

Maria olästa finns även i fullversionen. I mobilen så får du trycka till med fingret i #0 då kommer det fram tre länkar upptill. Ena är olästa och tar dig till första olästa.

Om du använder datorn så håll musen i #0 så dyker de länkarna upp.

.

MariaK1977
0

Jaha, det hade jag ingen aning om, tack! Jag provade nu i mobilen på full-versionen och det fungerade inte, men det kanske är samma bugg som jag frågade om inledningsvis?! Och jag som har undvikit datorn för att jag hatar att scrolla! Måste prova det senare. Går det även att hitta sina egna trådar utan att någon kommenterat dem (så de hamnar i mina inlägg) i mobilversionen? Nu använder jag google, eller bläddrar ihjäl mig i inläggslistan…

Anne.K
0

Har samma bekymmer jag med med nedåt pilen i mobilversionen. Så orkar inte läsa inlägg på mobilen längre pga. att det är super segt att sitta och scrolla på mobilen ner till första olästa om det är en tråd med mycket kommentarer i.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

annia1
0

Maria jag kollade med min mobil innan jag skrev det och för mig funkar det. Så jag vet inte om det är en bugg eller om det kanske var så att sidan inte hade laddat klart innan du klickade på länken olästa för sidan måste ha laddat helt klart eller i alla fall nästan helt klart.

När det gäller din andra fråga om dina inlägg. Nej i mobilversionen så finns ingen möjlighet att hitta sina inlägg.
Om du däremot använder fullversionen så kan du klicka på din Avatar längst uppe till höger och gå in på inlägg till vänster (samma gäller för datorn). Men inte säkert att dom finns där det beror på hur aktiv du varit. Men om du vet vilken sajt det är på så gå då in på den akutella sajten och sen nere till vänster så har du en kategori som heter mina inlägg där hittar du dina inlägg på just den sajten.

.

MariaK1977
0

Tack för svar på fråga två! Men nej det kommer inte fram något alternativ när jag håller fingret på #0 och det är inte så att sidan inte hade laddat klart innan jag klickade på länken olästa. Länken olästa kommer inte upp oavsett tid som gått. Trycker jag länge på #0 så kommer exakt samma alternativ upp som om jag trycker länge någon annan stans på sidan och det har inget med olästa inlägg att göra. Är 6alternativ "öppna i ny flik, öppna i inkognito fönster, spara länk mm" som kommer upp. Pilen funkar heller inte än, men det kanske ni jobbar på?

annia1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag förstår inte vart du trycker med fingret. Om jag trycker med fingret nånstans i #0 (spelar ingen roll vart) så kommer länkarna fram. Lägger med en bild som visar vart länkarna finns.
De alternativ du får upp gäller själva webbläsaren och de får inte jag upp.

Om länkarna inte kommer fram så enda tipset jag har är att uppdatera/ladda om sidan. Fast då kommer du ju inte till första olästa utan längst ner för då anser sidan att du läst den.

.

MariaK1977
0

Nu fattar jag! Varför i herrarnas namn har de gjort så sidan ändrar utseende, de länkarna kunde väl funnits där hela tiden!! Jag trodde något skulle "blippa upp", ett alternativ i stil med försäkringskassans " är du säker på att du vill lämna sidan?" Tack för hjälpen och bilden, det hade jag aldrig sett själv! Om jag laddar om sidan kommer jag inte längst ner utan stannar högst upp på inlägg #0, annars hade ju det kunnat vara ett alternativ för långa trådar. Vet du om "pil" funktionen kommer lagas? Föredrar mobilversionen framför full versionen förutsatt att pilen funkar…

annia1
0

Bra att du fått fram dom. Inte bara du som tycker att länkarna borde finnas där hela tiden då det är många som tydligen missar dom.

Jag antar att dom kommer fixa "pilen" i mobilversionen för det blev tydligen nåt fel när dom testade mobilversionen i onsdags. Finns ett inlägg på bloggen om att dom skulle testa den.

.

MariaK1977
0

OK, tack för all hjälp!

[JeanetteK]
0

Annia1 vet du något mer om när detta med pilen ska fixas?? Det blir väldigt mycket scrollande i mobilen som det är nu.

annia1
0

Jag har ingen aning. Skriv i inlägget på bloggen (som niklas skrivit) som det finns länk till i #9.

.

Gasoline
0

Har samma problem med mobilversionen vilket gör att jag inte orkar vara mer aktiv än vad jag är fast jag borde. Har provat att rensa webbläsaren men det hjälpte inte, fullversionen fungerar som den ska men orkar inte hantera den på min lilla mobilskärm. Trist

[JeanetteK]
0

#13 Jag fick svar på bloggen att det inte är fixat än..

Gasoline
0

#14 nej, märker det, sitter via mobilen nu. Tack iallafall :-)

[VSK]
0

Exakt vart i TS skall man trycka för att få upp alternativ senast olästa? Trycker jag mer nu så spricker väl skärmen.

annia1
0

För min del spelar det ingen roll vart jag klickar i TS när jag använder fullversionen.

.

[VSK]
0

aha, gällde det bara fullversionen?

annia1
0

Japp, annars hade varit lyxigt. 😉

.

[VSK]
0

Ok. Jag hade ju sagt att jag ej surfar i fullversionen, och trodde det gällde mobilversionen, men tack ändå. 🙂

annia1
0

VSK  Två saker. Mitt svar i den andra tråden var för att visa att felet i mobilversionen redan var rapporterat.  
Det att du inte vill använda fullversionen på mobilen det skrev du efter mitt så det visste jag inte.

.

[VSK]
0

Lugnt 🙂

Niklas
1

#0: Nu är det här lagat.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Gasoline
0

Härligt, efterlängtat. Tack tack =)

[JeanetteK]
0

#23 Kanon!! Tack för det!!

Anne.K
0

#23 Äntligen!!! :D

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[VSK]
0

👍

MariaK1977
0

Äntligen!

MariaK1977
0

Kan ni ordna så man ser bilderna i bildspel också på mobilversionen?