* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1447 ggr
Tarotstollan
2015-09-11 21:48
1

Säkerhetsvarning.

Flera ggr de senaste dagarna när jag gått in på "Övernaturligt iFokus" så har det poppat upp en ruta med säkerhetsvarning att sidan inte är säker mm. Vad betyder det?
Jag har försökt att ta en kopia på hela sidan med popuppen men det går inte.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
2015-09-12 08:05
3

Varning för spöken kanske😃

/Maria

Tarotstollan
2015-09-12 19:36
2

Där inne finns bara snälla spöken!😉😃

Niklas
2015-09-14 11:14
1

#0: Om du lägger in en skärmdump som visar hur det ser ut är det kanske lättare att svara.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Tarotstollan
2015-09-14 23:20
0

Jag har försökt att ta en kopia på sidan men det går inte. Hur man gör en skärmdump vet jag inte.

annia1
2015-09-15 00:07
0

Tarotstollan är det en ruta längst ner på skärmen där det står det nåt i stil med att 'endast säkert innehåll visas'. Det är då sannolikt nån annons som det är nåt fel på. Så kika på sidan när du får det meddelande för sannolikt så saknas då en av annonserna.

När det gäller skärmdump. Jag vet inte när det gäller win 8:1 men vanligast så finns det en knapp på tangentbordet som det står prt sc eller print. Ligger oftast i raden längst upp nånstans efter F12. Klicka på den knappen sen öppna ett fotoprogram. Om du har programmet paint på datorn så öppna det och välj att klistra in. Då ska bilden du tagit dyka upp där. Sen får du spara den. Då ska du sen hitta den i mappen dina bilder (om du valt att lägga den där)

.

Tarotstollan
2015-09-15 00:16
0

#5. Nej, den poppar upp mitt på sidan och jag kan välja mellan att "fortsätta" "avbryta" eller något jag inte kommer ihåg, jag brukar bara trycka på X och gå vidare. Om jag inte gör ett val funkar inget annat att göra, det är därför jag inte kan göra en kopia, som är det enda jag vet hur man gör.
Knappen har jag men har ingen aning om varken fotoprogram eller mappar då jag inte kan något sådant.

annia1
2015-09-15 00:29
0

Jag har sett en liknande ruta i nån tråd, men kommer inte ihåg om det var på den här sajten eller inne på datorn. men den rutan handlade om nåt i stil med om man vill stanna kvar på sidan eller lämna den.
Hittar den inte just nu. Ska kika lite mer och se om jag hittar den tråden, men det var inte ett varningsmeddelande inte vad jag kommer ihåg nu i alla fall.

När det gäller program. Som sagt vet inte hur win 8:1 funkar. Men när jag klickar på windowsflaggan nere till vänster på tangentbordet så kan jag välja "alla program" som ligger längst ner sen där väljer jag mappen tillbehör då ligger programmet paint där.

Sen när man sparar så kika om den föreslår nån mapp. Är det en bild så brukar den föreslå mina bilder eller på engelska pictures. Lite krångligt att beskriva när jag inte vet hur 8:1 funkar.

.

Tarotstollan
2015-09-15 00:41
0

Jag har Paint men den ligger inte där utan jag får söka på den. Nästa gång den poppar upp skall jag försöka göra en dump.
Det är endast inne på Övernaturligt den dykt upp.

Tarotstollan
2015-09-15 00:43
0

Nej, du hade rätt Paint finns där nere under pilen, tänkte inte på det.

annia1
2015-09-15 00:45
0

Jag hittade tråden jag sett popuprutan inne på datorn. Det ser inte ut att vara den du beskriver för har inget med varning att göra, men det är den enda popupruta jag sett som dyker upp på det sätt du beskriver.

.

annia1
2015-09-15 00:46
0

Vi skrev nästan samtidigt (se #10). Bra om du hittat paint, du kan ju träna lite så att du vet vart du hittar bilderna sen.

.

Tarotstollan
2015-09-15 00:49
0

Nej, jag kollade länken och det är inte den.

annia1
2015-09-15 00:51
0

Misstänkte det, så bra om du kan göra en dump. 

Sen en fråga som jag glömt är det direkt du går in på ÖN den dyker upp eller är det nån speciell tråd.

.

Tarotstollan
2015-09-15 01:04
0

Det är när jag går in på ÖN.

annia1
2015-09-15 01:19
0

Då bör det vara nån av annonserna som det är nåt fel på. Och nån av dom borde vara borta vid just det tillfället.

.

Tarotstollan
2015-09-15 01:39
0

Jag har försökt förtvivlat att lägga in en bild på Paint men jag vet inte vad som inte funkar. Jag har försökt att lägga in en bild från Bing, jag tror att fågeln kommit in på Paint men sen är det stopp. Finns inget spara och några mappar som har någon fågel i. Har heller inga mina bilder eftersom jag inte lagt in något.

annia1
2015-09-15 03:31
0

Du ska se bilden direkt i paint fönstret när du klistrat in den. Så när du skriver att du tror att den kommit in så har den inte det för som sagt du ska se den.

Sitter du vid en bärbar dator så får du ev använda ytterligare en tangent, kika på tangentbordet om du har en tangent som det står Fn på. Brukar finnas nere till vänster. Håll ner Fn samtidigt som du trycker på prt sc. 

Nu är mitt paint från vista så det är en gammal version så kan ev se lite annorlunda ut.

Efter du tryckt på  prt sc (ev ihop med Fn) så öppna paint sen går du på redigera som finns uppe i listen. Där väljer du klistra in. Då ska bilden dyka upp där så du ser den.

Sen går du på arkiv uppe i listen och väljer spara eller spara som och väljer vart du vill ha bilden.

"Mina bilder" (eller så heter den bara "bilder") den mappen brukar finnas som standard på datorer så den mappen bör du ha även om du inte lagt in några bilder.

.

Tarotstollan
2015-09-15 03:35
0

Jag tror att jag vet hur jag skall göra nu.  Jag får trycka på Windowsfönstret och ins prt  sc knappen samtidigt och sen hamnar bilden direkt i Print. Problemet är att när jag sen skall kopiera bilden så vet jag inte riktigt hur jag skall göra för att skicka den hit. Jag håller på och knappar och försöker.

annia1
2015-09-15 03:50
0

Det där med kopiera förstår jag inte vad du menar för det är inget jag gör utan jag bara sparar den så den hamnar i mappen bilder. 

Hittar du den sparade bilden nånstans, för du måste ha den sparad nånstans för att du ska kunna få in den här.

För att få in bilden här så ska du klicka på bifoga bild/fil sen får du leta reda på bilden i din dator där den är sparad och dubbelklicka på den.

.

Tarotstollan
2015-09-15 03:57
0

Den finns under foto.
Kopierar och gör länkar genom att blåmarkera "sidoadressen".

Tarotstollan
2015-09-15 04:02
0

Bild

annia1
2015-09-15 04:03
0

Du ser du verkar kunna det.

.

Tarotstollan
2015-09-15 04:04
0

Ja, nu lyckades jag lägga in en bild men det var krångligt och inte blev det bra. Hoppas att det blir bättre nästa gång.

Tack för hjälpen! 👍🌺 Skall se om jag ser den där varningen något mer, det verkar vara första gången på dagen som jag går in på den sidan som den poppar upp.

annia1
2015-09-15 04:09
0

Alla är barn i början. Så det blir nog bra. 

Enda som jag ser på bilden är att du verkar ha klippt ut den eftersom blommorna ligger i nederkant och du behöver inte klippa nåt utan bara låta bilden vara som den är. Det är enklast så.

.

Tarotstollan
2015-09-15 04:10
0

Ok, då vet jag det till nästa gång. Synd bara att en del av favoritlistan kom med.

annia1
2015-09-15 04:17
0

Till nästa gång du gör en dump. 

Leta reda på bilden i mappen foto, prova högerklicka på bilden och se om du får valet att öppna den och en liten pil vid det alternativet. Finns paint med där så klicka på det och sen kika i paint det brukar finnas en symbol som ser ut som ett suddgummi. Klicka på den sen kan du sudda bort sånt som du inte vill att andra ska se.

När det gäller skärmdumpar så för min del när jag hjälper nån så är det alltid bättre att se hela bilden/sidan för jag kan få ut mer information om jag ser hela bilden.

.

Tarotstollan
2015-09-15 04:30
0

Jag ser inget av iFokus på bilden i Foto, det blev så nu när jag lade in den.

Tarotstollan
2015-09-15 04:34
0

Jag valde att ta bort bilden, för nu vet jag ju på ett ungefär hur jag skall göra.

annia1
2015-09-15 04:40
0

Jag såg inget alls av iFokus i den bild du la in. Och det fanns inget av iFokus i nån av flikarna som fanns på bilden. Det jag såg är sannolikt det du ser när du tittar på den i foto. Så jag vet inte vad du såg. Och nu säger jag god natt.

.