* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 1121 ggr
cinna
2015-09-12 09:14
11

Annons/reklamvideo

Varför i hela fridens namn tillåter ni videosnuttar/reklam som drar igång över hela skärmen när man råkar scrolla över området med musen?

Tänker främst nu på TV5s reklamvideo…

Jag har en väldig begränsad datamängd/månad som jag inte vill slösa på reklam!
Har av lojalitetsskäl inte installerat Adblocker eftersom jag vet att iFokus behöver få in sina reklamintäkter för att kunna drivas, men nu är det farligt nära att jag tar steget och installerar den i alla fall…

AnneN
2015-09-12 11:55
5

Om du vill sponsra iFokus och slippa reklamen samtidigt kan du köpa den tjänsten för endast 180kr/år.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
2015-09-12 14:23
2

Jag råder till AnneNs förslag :)

cinna
2015-09-12 14:42
3

Adblocker nästa alltså eftersom jag inte får någon bra motivering om varför ni tillåter dessa reklamsnuttar…

Karmatarerskanise
2015-09-12 14:58
6

#3 Då "bidrar" du till att iFokus förlorar.

iFokus är idag gratis. Olika reklam ger olika intäkter. Om alla skulle göra som du skrev lär vi inte ha kvar ett gratis forum :(

cinna
2015-09-12 16:39
7

Fortfarande ingen förklaring till min fråga - Adblocker installerad på laptopen tillsvidare…

Karmatarerskanise
2015-09-12 17:00
0

#5 Svaret på din fråga är: iFokus måste överleva. Det är allt annat än gratis att ha ett så stort forum.

Taggeman
2015-09-12 17:03
11

Jag gillar inte heller dom här helbilds reklam snuttarna som drar igång, ett elände att se på dom o som trådskaparen säger att det drar en massa onödig datamängd.

Trådskaparen är inte ovillig att se reklam men den här reklamen kan vi v a utan som ställer till en hel del problem ibland, bara att läsa gamla trådar om det.

Det gör att många istället installerar adblock i det tysta o då går ni miste om mer reklamintäkter eftersom man slipper all reklam då.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Karmatarerskanise
2015-09-12 17:11
3

#7 Det är också ni som tyvärr kanske får iFokus att börja kosta.

Ni har alternativet. Skyll inte på andra när ni gör era val.

För övrigt har ingen bakom iFokus skrivit i tråden.

StillaSinnet
2015-09-13 08:28
9

men om det är så att iFokus ställer till det för användarna/medlemmarna så de tvingas betala för att få det drägligt. Den "vanliga" reklamen är störande nog tycker jag, men tydligen inte eftersom för få betalar bort den. Då måste man hitta på något jävligare, känns det som. Jag tror folk hellre lämnar än betalar 180.-/år. Den svarta skärmen kommer göra att medlemmarna tröttnar, surfar vidare och till slut undviker iFokus.

Min dator är gammal och den hänger sig när skärmen släcks. Risken är att jag lämnar iFokus eller bara kör via iPhone för där har jag inte samma problem. Att släcka bort reklamen med 180.- så jag inte ser eländet gör ju att jag inte har samma förståelse på irritationen från mina medlemmar. Höj istället den vanliga reklamavgiften och få in pengarna där.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

cinna
2015-09-13 19:52
8

Mitt inlägg #5 ansågs bryta mot skrivreglerna enligt någon insidermedlem och blev anmält, men blev sedan återpublicerat av en moderator som tydligen inte tyckte det var en så stor grej eller bröt mot några regler. Intressant. 🙂

Håller med #7 och #9

Reklamen ute i kanten kan jag/får jag stå ut med och ha överseende med eftersom detta ju är en i huvudsak reklamfinansierad site. En reklamvideo som drar igång över hela skärmen kommer jag INTE att acceptera eller betala för att bli av med. Då väljer jag hellre att inte komma hit in alls och ni får en besökare mindre = mindre klick och mindre reklamintäkter. Punkt och slut.

white lady
2015-09-13 20:43
3

Enkel lösning är ju att hålla pilen till vänster ,så kör inte reklamen igång.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Niklas
2015-09-14 10:08
2

Vi har inte avsiktligt reklamfilmer som startar helt utan användarens inblandning. När filmer startar är det vanligtvis för att man har haft muspekaren över den.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

cinna
2015-09-14 17:39
3

…och vem har koll på var muspekaren är hela tiden när man skrollar igenom en sida? Inte jag i alla fall… 🤪

StillaSinnet
2015-09-14 18:45
0

#12 ja, men pekaren är ju oftast mitt i bild. Jag använder en platta för jag har ingen mus och när jag scrollar så sveper jag fingrarna upp eller ner på den, med pekaren mitt på skärmen

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Niklas
2015-09-15 13:04
0

#14: Jag använder också pekplatta och har inte råkat ut för oavsiktlig filmstart än.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Zeffe
2015-09-17 07:15
8

Håller helt med. Jag sitter vid en vanlig dator med Windows 7 och reklamfilmen drar igång var och varannan minut. Jag brukar inte bli irriterad, men nu börjar det bli det. Om det är tänkt att vara reklam så får det den motsatta effekten för tillfället och man blir negativ till varumärket som hela tiden tar över datorn.

Att inte råka komma över reklamrutan med muspekaren är i stort sett omöjligt eftersom den är så stor och då får man leka labyrint med muspekaren och det är inget som roar alla. Vore det inte bättre att de som är intresserade av reklaminslaget kan klicka upp det på eget initiativ. Att behöva betala 180kr/år för att slippa det här känns så där faktiskt. Jag har full förståelse för att reklamintäkter behövs och det är okej för mig, men det får inte bli så mycket att det påverkar upplevelsen och användandet av iFokus.

Vore en bra idé att se över funktionaliteten på reklamupplägg.