* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 1462 ggr
mimåne
18

Försvunnen profilbild del 2

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om Försvunnen Profilbild, tyvärr hittar jag inte längre inlägget så att jag kan fortsätta skriva där. Kanske har det tagits bort. Jag skriver ett nytt istället.

Jag vill upplysa om att det fortfarande är problem med försvunna profilbilder. Problemet har ännu inte lösts av iFokus. Hur länge ska man vänta på att få tillbaka sin bild? Jag anser detta vara av vikt speciellt för oss som är admin för en eller flera sajter. Jag hoppas att iFokus kan ta sitt ansvar för det här.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Karmatarerskanise
6

Som sagt i förra tråden är det inget som hindrar att iFokus går att använda så det ligger på att göra listan.  Annat ligger före.

DesK
8

Det går ju att lösa, utan direkt hjälp av iFokus. Man laddar upp sin Profilbild på nytt, så syns den. Så har jag och flera andra gjort.

/Désirée

mimåne
18

#1 Det var ny information för mig. Hoppas den där listan betas av också och inte bara fylls på. Jag ser fram emot en lösning.

#2 Jag ante mig att den här kommentaren skulle komma. Har man ej kvar bilden så går det inte DesK, vilket säger sig själv.

Jag anser heller inte att vi medlemmar ska behöva ta vägar runt och lösa iFokus egna misstag och buggar när de själva borde ta ansvar för det. De kanske låter bittert av mig, men jag är trött på att problem dyker upp som sedan helt verkar ignoreras av ledningen. Vi medlemmar får ta smällarna och försöka hitta andra vägar. Jag tycker det är slarvigt och fel. 😕

Maria
11

#3 Det är semestertider och att en Profilbild inte syns kan väl knappast vara en större "smäll"😃

Var det inte din egen bild som du hade som Avatar?

/Maria

Karmatarerskanise
7

#3 Det är samma information som i andra tråden så det var väldigt märkligt. 

Och ja det låter faktiskt bittert. Du får det att verka som att dom inte gör något med iFokus när det i verkligheten är tvärt om. Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om och sådant är irriterande.  Det är lätt att klaga när man tror saker och inte tänker på hur stort iFokus är och hur mycket jobb det ligger bakom. Att en Avatar är lågt prioriterad pga allt annat som faktiskt är viktigt. Och du HOPPAS att listan betas av? Jag hoppas du gör dig till nu. Det är en självklarhet att det görs och pinsamt att du gör sådana kommentarer. 

Om du tycker att det är en fruktansvärd smäll att du inte kan ha samma Avatar som innan värderar vi verkligen olika funktioner.  Jag värderar att iFokus går att använda. En Avatar är totalt ointressant för att jag ska kunna använda iFokus.  

Du får helt enkelt acceptera läget och välja en annan Avatar om du vill ha någon istället för att sura och slänga ur dig en massa saker som inte stämmer om iFokus. Förstå att det finns långt viktigare saker än din Avatar.

Slutligen. Är man hemskt missnöjd med iFokus och tycker att ingen jobbar och det bara är fel är det helt frivilligt att stanna. Det finns kanske forum som tar obetydliga buggar före de som påverkar driften och användandet av forumen först. Mindre forum med mindre jobb. Kan ju vara något om man är missnöjd med hyr saker sköts.

DesK
5

#3 Det tillhör väl ändå vanligt tänk att man sparar bilder lokalt,eller i någoon molntjänst, som man lägger upp på interrnet. Så jag förstår faktiskt inte din kommentar.

/Désirée

mimåne
26

#5 Oj, det där kändes som ett smärre påhopp och väldigt olustigt. Du verkar hemskt aggressiv och att du yttrar på att jag är pinsam och korkad är kränkande för min personlighet. Jag tycker inte att jag är förtjänt av det för att jag står upp för hur det verkar vara och uppmärksammar ett problem. Borde inte det mötas med uppskattning istället för mothugg? Som jag ser det är det bra att det lyfts fram. Ni vill väl ändå sajten och medlemmarnas bästa? Om en medlem anser det här problemet vara av värde är det inte det för er också då? iFokus vore ingenting utan medlemmar och alla åsikter är väl lika värda oavsett intellekt hos personen bakom användaren?

Jag har flera gånger skrivit till iFokus om problem och buggar utan att jag sett någonting göras åt det. Istället utvecklas iFokus med nya funktioner och versioner (att ni inte gör något arbete överhuvudtaget har jag aldrig menat att påstå). Visst kan det vara bra med utveckling, men det känns fel när gammalt groll får ligga trots att det finns vetenskap om att det påverkar en medlem eller flera. Jag anser att jag har bakgrund till mina åsikter och kommentarer. Att du tycker dem är pinsamma vill jag be dig hålla för dig själv i fortsättningen om du väljer att kommentera det här vidare. Jag vill också be dig hålla en trevligare ton i så fall, så att det hela inte behöver kännas så olustigt framöver.

Jag kan förstå om det rent teoretiskt prioriteras saker som påverkar funktioner på iFokus, men en Profilbild är en del av en identitet som man som medlem blir helt oskyldig till att ha tappat. Ärligt talat så trodde jag på iFokus och att det skulle tas ansvar för trots att det gått sån lång tid, men efter din kommentar Hera så tvivlar jag nu på att medlemmarna prioriteras. Jag känner mig besviken men precis som du säger så får jag acceptera läget.

Jag vill också säga att det var min egen bild jag använde som Avatar och kännetecken här på iFokus. Varför man inte har kvar en bild på sin nuvarande dator eller sparad på andra enheter kan det finnas många olika orsaker till. Varför jag inte har tillgång till min anser jag inte vara relevant här.

Karmatarerskanise
6

Du vill ha en trevlig ton men satte inte den själv. Det blir lite vad man väljer själv.

Det blir faktiskt tjatigt att dra upp samma sak som det redan finns en tråd om som du dessutom är medveten om eftersom du påtalar att den finns. Svaren finns redan i den tråden. Så det du skrev innan är ju knappast kritik utan bara uupprepning. 

Jag har inte kallat dig korkad eller pinsam. Däremot själva saken att du ens undrar om något görs av listan fann jag pinsam. Killarna gör ALLT för att iFokus ska kunna finnas för OSS MEDLEMMAR. 

Ditt inlägg #3 är inte kritik som ger något. Det är negativ och obefogad kritik som ifrågasätter om något alls görs. Du tycker alltså att det ska tas emot med ett leende och en öppen famn? Jag ser det som att vara otacksam.

Killarna arbetar med det här bredvid andra jobb. Saker TAR TID. Och visst tusan prioriteras medlemmar.  Därför görs  VIKTIGA jobb först och mindre viktiga på att göra listan. Utan medlemmar finns inte iFokus. Men samtidigt finns iFokus inte utan de bakom heller. Så att visa uppskattning istället för att ifrågasätta och vara negativ för att ens Avatar inte syns är ju aningens bättre.

Alla har en gräns på hur mycket jobb man orkar när man samtidigt ofta bara får klagomål istället för uppskattning för det hårda jobb man gör för att iFokus ska fungera för alla. Jobb som du och jag inte ser. En dag kanske gränsen är npdd och iFokus stängs.

Hur ofta tackar folk för att iFokus finns och är ett så bra forum?

Risken är nog stor att du aldrig får din Avatar igen. Så du får nog välja om du klarar dig utan den eller inte. Och för den sakens skull inte se det som att iFokus inte är måna om sina medlemmar.  För det är dom och det visar dom gång på gång.

mimåne
27

Jag ska erkänna att jag gjorde mitt bästa för att framföra min åsikt på ett ödmjukt sätt som inte skulle anses precis som du beskriver den.  Om du anser att jag satte tonen och höll den på samma nivå som du svarade mig så ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Det var aldrig min mening att låta så. I så fall har jag uppenbarligen misslyckats stort med att framföra ärendet.

Jag kan inte låta bli att tycka att det här har blivit absurt. Det här har blivit så skruvat och långt ifrån tanken jag hade när jag skrev mitt inlägg. Här kommer jag, försöker upplysa om ett problem som verkar ha glömts bort (i mina ögon) och poängtera att en åtgärd skulle uppskattas. Något jag själv ser som positivt av mig. Jag tycker inte att jag var negativ och Ja, jag trodde faktiskt att det skulle bemötas vänligt och med en öppen famn så som du säger. Så dum jag är som tror på ödmjukhet och positivitet. Jag kan inte förstå hur någon skulle vilja bemöta en annan människa så som du nyss bemötte mig. Möter du alla människor som du själv känner dig bemött? Jag tror inte att det är ett vinnande koncept. Det finns ett uttryck som säger "be the bigger person", det passar nog in bra här. Trots att jag påpekar att jag känner mig påhoppad och kränkt av dig, så ringer det ingen klocka om att en ursäkt kanske vore på sin plats. Du ger istället lite ännu mera mothugg. En sådan diskussion är ingen jag önskar att fortsätta på🙂, det är inte värdigt.

Karmatarerskanise
9

Jag ber om ursäkt.

mimåne
3

Tack hera, jag uppskattar det.

Taggeman
4

Dom här bilderna som nu fattas har nog försvunnit in i cyberhimlen o försvunnit.
Annars hade grabbarna nog  fixat att få dom tillbaka.
Men dom kunde ju berätta om dom finns eller eller är borta.
Det var inte bara avatarerna som försvann vid det här tillfället utan en massa bilder i olika artiklar som kom bort.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

mimåne
8

Visst kan det vara så Taggeman att bilderna är försvunna, men i så fall borde det väl ha erkänts av iFokus för länge sen? Istället för att säga att det är på listan över saker att göra och låta oss drabbade vänta. Det vore nästan som att hoppas på att misstaget skulle glömmas bort. Nu har de gått ut med att det är på listan över saker att göra och i mina öron låter det som att det är möjligt att lösa när tid finns.

Karmatarerskanise
1

Det som ska lösas är ju buggen så det inte sker igen. Tror inte du får tillbaka bilden.

annia1
11

Det tas backup på iFokus varje dag och bilderna ska finnas i databasen så bilderna ska fås tillbaka när felet är fixat. Visst kanske nån bild är borta för gott, men överlag ska bilderna komma tillbaka.

Om det är så att bilderna är raderade så de inte kommer tillbaka så är det större fel för då har systemet raderat bilderna och då ska inte felet ligga på listan utan det ska vara högprioriterat. För om det är så så måste de hitta felet snabbt så inte systemet raderar flera för saker ska inte raderas.

.

annia1
5

Lägga till. Det var gott om bilder borta när iFokus gjordes om 2014, det tog bra tag, men så småningom ordnades det felet och bilderna kom tillbaka.

.

mimåne
0

Det kommer jag ihåg annia1, när den nya versionen kom 2014 och det var mycket bildproblem. Där sa du något.

Tant Grön
7

Jag väntar också på att iFokus skall fixa det. Min bild finns ju kvar på min profilsida men syns inte här. Den har varit borta sen april.

http://support.ifokus.se/discussions/572340fece12c428ec000a55-min-avatar-ar-borta?participating-1

Herveaux
1

#18 Menar du att din Avatar är/var densamma som den bild du har inne på din profilsida?
I så fall är det bara att ladda upp profilbilden som din Avatar igen så är bilden tillbaka. Det verkar ha löst problemet för flera iaf, att ladda upp sin Avatar på nytt.

// Harley

mimåne
9

#19 Även om det kanske är en enkel sak att göra för Tant Grön (om hon nu har kvar bilden), så varför ska hon ens behöva göra det? Varför ska vi medlemmar behöva lösa och hitta vägar runt iFokus egna misstag och problem? Borde de själva inte ta ansvar för det?

DesK
7

Det gör ingenting att ladda upp avataren flera gånger, många byter ju dessutom Avatar rätt ofta. Det är hur enkelt som helst, så jag ser inte att detta ska ha någon särskilt hög prio hos killarna bakom iFokus.

/Désirée

Herveaux
7

#20 Jag kan bara svara för min egen del, men jag ser hellre att iFokus fokuserar på att lösa buggar och annat strul som påverkar själva driften och användandet av forumet i första hand. Att våra avatarer är på vift ser jag mer som ett rent kosmetiskt bekymmer, som vi enkelt kan lösa själva. 🙂

Så varför tjata och gnälla om ett problem som inte behöver vara ett problem?
Det leder ju ingenstans ändå. Eller jo, det kan ju faktiskt leda till att dom ansvariga bakom iFokus ledsnar och lägger ner verksamheten.
Forumet är helt gratis att använda, så hur kan folk ha såna skyhöga krav?
Det är ju inte direkt att vi blir blåsta på valuta för våra pengar?

// Harley

annia1
8

Det är inte bara avatarer som är borta. Som taggeman skriver i #12 så är även löpsedelsbilder borta i en del artiklar. Och läser man ursprungstråden som tant grön länkar till i #18 så är det en medlem som även sett att bilder i trådar är borta.

.

Tant Grön
0

#19 Har försökt men det går inte. Det står att det är fel på bilden. 🤪😡💣

Tant Grön
1

Tack Taggeman för hjälpen så jag fick tillbaks min Avatar. 🎂🌺😃

Taggeman
0

#25 👍🙂

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅