Annons:
Etikettfel-och-buggar
Läst 1282 ggr
Carmarino
5/23/20, 10:42 AM

Kan inte ladda upp bilder

Skulle ladda upp en bild idag, men det fungerar inte. Får bara vitt på "Välj bild" och ingen bild laddas upp. Har testat med några olika bilder och på ett par olika sajter, men det funkar inte. Får bara upp en liten ruta med "result" till höger om texten.

Har Windows10 och nya Edge.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Amandla
5/23/20, 10:51 AM
#1

Samma här… har rensat cachen och startat om datorn, men det hjälpte inte ett dugg. Windows 10 och Chrome, båda uppdateras automatiskt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TatsuOni
5/23/20, 11:04 AM
#2

Har inga problem med att ladda upp bilder. Windows 10 och Firefox.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carmarino
5/23/20, 11:05 AM
#3

#1 Har förvisso inte rensat cachen, men eftersom det inte funkar för dig heller så misstänker jag att det är ett fel som har med uppdateringen av iFokus att göra. Hoppas det löser sig snart, för man vill ju gärna kunna lägga upp bilder också.

(Det funkar däremot att lägga upp länk till video.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
5/23/20, 11:06 AM
#4

Det började igår för mig, såg då också att vissa saker ser aningens lite annorlunda ut på iFokus. Exempelvis när jag ska göra ett nytt inlägg, rutan för rubriken har en fetare ram runt sig mot tidigare. Gissar att det hela hänger ihop med en uppdatering någonstans. Åh, teknikens underbara värld… eller nåt 🤦‍♂️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
5/23/20, 5:27 PM
#5

#1 Testade med Chrome nu, och där kan jag konstigt nog ladda upp bilder. Däremot fungerar det fortfarande inte i Edge. 🤔


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

leni49
5/24/20, 2:49 PM
#6

Jag kan inte ladda upp bilder i Chrome heller! Fast testade med Edge som jag aldrig brukar använda och där funkade det….så det verkar vara ett spännande fel 🙂

Lena, sajtvärd för NyaKattsajten och hjälper småbusarna med deras blogg.

Annons:
Carmarino
5/24/20, 3:53 PM
#7

#6 Ja, verkligen. För vissa funkar det med Chrome men inte Edge och för andra är det tvärtom. 🤔


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
5/24/20, 8:26 PM
#8

Nu har jag provat med Edge också, det gick inte då heller. Mycket irriterande!!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
OlleA
5/28/20, 7:28 AM
#9

För mig har det fungerat med Chrome men inte Edge den senaste veckan. Idag fungerar inget av dem. 😕

Olle

Niklas
5/28/20, 9:41 AM
#10

Jag gissar att det har med någon uppdatering av webbläsare att göra eftersom vi inte har ändrat något. Det har hänt tidigare och då har det vanligtvis löst sig vid en senare uppdatering.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
5/28/20, 9:42 AM
#11

För mig funkar det fortfarande i Chrome. Däremot upptäckte jag att jag inte kan se vissa avatarer i Chrome, men de syns i Edge.

Det hade ju varit trevligt om någon av killarna kunde komma med lite information om det här problemet. Är de medvetna om det? Jobbar de på att lösa det? Eller är det inte så viktigt att vi ska kunna ladda upp bilder i den gamla versionen? I så fall så kommer många sajter att dö ut snabbt och förmodligen inte bli aktiva i den nya miljön heller.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
5/28/20, 9:43 AM
#12

#10 Vi skrev visst samtidigt.

Hur kan det ha med uppdatering av webbläsaren att göra när det funkar olika i olika webbläsare?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
5/28/20, 9:49 AM
#13

Hur menar du med funkar olika i olika webbläsare?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Carmarino
5/28/20, 9:55 AM
#14

Jag kan ladda upp bilder i Chrome men inte i Edge. Det var samma för OlleA tidigare, men nu funkar plötsligt ingen för honom. För leni49 (#6) är det tvärtom; det funkar i Edge men inte i Chrome.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
5/28/20, 9:59 AM
#15

#14: Kan det vara att de uppdateras i olika omgångar? Lenis kanske inte är uppdaterad än.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
5/28/20, 10:08 AM
#16

#15 Men det är ju inte bra om funktioner försvinner vid varje uppdatering av webbläsarna. Särskilt inte en så viktig funktion som att ladda upp bilder. Väldigt många sajter är ju i princip skapade för att visa bilder, och försvinner den möjligheten så "dör" de sajterna rätt snabbt (som jag skrev i #11).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
5/28/20, 10:12 AM
#17

Nej, det är väldigt dåligt! Det är det att vi är i slutfasen med nya versionen av iFokus och jag kan inte motivera att lägga utvecklingstid på att rätta saker här i stället för att snarast bygga färdigt den nya i stället. 🙁


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
5/28/20, 10:23 AM
#18

Hur lång tid räknar ni med att det tar innan ni är färdiga? Om det tar några månader så är det många sajter som hinner tyna bort under tiden.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
5/28/20, 11:03 AM
#19

Jag kan ju inte lägga upp bilder vare sig i Chrome eller Edge. Jag använder i princip aldrig Edge annars och fick en uppdatering direkt när jag öppnade den, så där  håller inte resonemanget…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Niklas
5/28/20, 11:05 AM
#20

Jag vet inte. Jag hoppas att det sker under sommaren. Vi arbetar med flytt av data från gamla till nya plattformen nu. När det är klart ska vi starta övergången.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Niklas
5/28/20, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Test


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
5/28/20, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Test.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
5/28/20, 11:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Test.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
5/28/20, 11:15 AM
#24

Man ser direkt man väljer bild om det funkar att lägga upp den eller ej. Om det inte funkar blir det vitt i den avlånga Välj bild-rutan. Funkar det ser man delar av bilden.

Har testat med Internet Explorer också, och där verkar det funka - men det är ju en del andra saker som inte funkar där (bl.a. syns inte avatarerna alltid), plus att den är långsam.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
5/28/20, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Test.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
5/28/20, 11:17 AM
#26

#24: Det är inte så att bilderna ni försöker lägga upp är större än 5 megabyte? Då får jag som du beskriver.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
5/28/20, 11:21 AM
#27

#26 Nej. När jag har testat har jag använt bilder som jag tidigare har laddat upp. Brukar alltid redigera mina bilder så de är sällan över 1 MB stora. Oftast brukar de vara mellan 0,5-1 MB.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niklas
5/28/20, 11:28 AM
#28

#27: Kan du tänka dig att mejla mig några bilder som du inte kan ladda upp?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
5/28/20, 11:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

test.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
5/28/20, 12:57 PM
#30

#28 Kan ladda upp alla mina bilder, men inte från alla webbläsare. Just nu funkar det med Chrome och IE, men inte med Edge.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
5/28/20, 3:47 PM
#31

För mig fungerade Edge också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
5/28/20, 5:51 PM
#32

#31 Det verkar vara lite godtyckligt vilken webbläsare som funkar. För vissa funkar Edge men inte Chrome, för vissa är det tvärtom och för vissa funkar ingen av dem. Ibland funkar Internet Explorer och/eller Firefox.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
5/29/20, 9:10 AM
#33

Ja, det är ett märkligt problem. Jag har inga tillägg i mina webbläsare. Det kan vara något som spelar in.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Amandla
5/29/20, 11:43 AM
#34

Jag testade att lägga in en bild efter att jag stängt av annonsblockeraren, men det gick ändå inte.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Carmarino
5/29/20, 11:48 AM
#35

Jag har ingen annonsblockerare, så det är nog inte den som ställer till problem.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Göstage]
5/29/20, 2:39 PM
#36

Efter uppdatering till  ny version av Edge igår går det inte att bifoga eller infoga bilder, får samma resultat som #0. Däremot går det i Firefox.

leni49
5/29/20, 2:39 PM
#37

Flera i "min" community har fått problemen nu också varav en får upp  bilden men den visas inte.Så det verkar finnas flera varianter 🙂

Såna här skumma fel brukar ju som Niklas skriver, rätta till sig av sig själv men nu har det ju snart gått en hel vecka!Och det är ju otroligt svårt att felsöka när det inte finns någon logik i hur felet uppträder!

Trevlig helg på er alla med hopp om att felet magiskt försvinner under pingsten!

Lena, sajtvärd för NyaKattsajten och hjälper småbusarna med deras blogg.

Carmarino
5/29/20, 4:41 PM
#38

Nu funkar det inte att ladda upp bilder i Chrome heller, bara Internet Explorer. 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
5/29/20, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Testing testing.

Vet inte om filnamnet kan påverka resultatet.

[VSK]
5/29/20, 5:23 PM
#40

Testing 2 

Carmarino
5/29/20, 5:28 PM
#41

#40 Så här blir det om jag försöker lägga in bilden i rutan (i Edge).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
5/29/20, 5:29 PM
#42

Det blir samma i Chrome.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
5/29/20, 5:41 PM
#43

#41

Även på inbäddad bild?

Jag har upplevt en bugg som gjort att jag knappt kunna lägga in bild (via bifoga bild) när tråden haft många inlägg och fått lepra på knappen skicka innan den gick iväg.

Cireea
5/29/20, 5:49 PM
#44

Jag kan inte heller ladda upp bilder. 😕
Använder Chrome (Version 83.0.4103.61)  på Macbook Pro.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Carmarino
5/29/20, 6:03 PM
#45

#43 Ja, det funkar inte varken på inbäddad eller bifogad bild. (mer än om jag använder Internet Explorer).


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
5/29/20, 6:15 PM
#46

#45

Nu spånar jag bara men en tänkbar orsak skulle kunna vara att serverns svar tajmar ut. Dvs det tar för lång tid innan bilden är uppe på servern. Sånt kan man ställa in om man driftar en server. Som sagt, spåneri bara. 

Dels så bör man justera sånt som driftansvarig/säkerhetsansvarig för servern då det kan skydda mot en del elakheter på nätet men samtidigt kan det va att datorns webbläsare tajmar ut (TTL). 

Är typ 100 år sen jag pysslade med sånt här så det har ju hänt en miljard saker sen dess.

[Jimmy.L]
5/29/20, 8:04 PM
#47

Test Chrome, verkar inte fungera

Chinesecrestedlover
5/29/20, 8:13 PM
#48

Kan inte heller lägga upp bilder 😕 Har försökt både med nytagna bilder och bilder jag tidigare kunnat lägga upp utan problem på iFokus

Jag har Google Chrome om det spelar roll. 

Det blir bara en ruta 🤔 oavsett om jag försöker lägga upp direkt genom att trycka på bildikonen ovanför rutan man skriver i eller trycker på bifoga bild/fil. 

Detta har för mig pågått flera dagar (minst), kan vara någon vecka eller så. 

Så här blir en bild för mig:

/Chinesecrestedlover

Annons:
[Jimmy.L]
5/29/20, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Internet Explorer

Chinesecrestedlover
5/29/20, 8:18 PM
#50

Testar Microsoft Edge …och det fungerar av någon anledning. Samma bild som i mitt inlägg i #48

Carmarino
5/30/20, 10:46 AM
#51

#48 Tror det började den 23 maj, eller möjligen på kvällen dagen innan.

För vissa funkar Chrome, för vissa funkar Edge, för vissa funkar Firefox och för vissa funkar Internet Explorer. I början var det bara Edge som inte funkade för mig, men sedan slutade Chrome också funka. Det verkar dock gå bra i Internet Explorer fortfarande. Firefox har jag inte, så den har jag inte testat.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Mitchika
5/30/20, 3:40 PM
#52

Nu har jag också det här problemet. Supertråkigt, för nu kan jag inte fortsätta med min utmaning och historia som jag skriver. 😕

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Mitchika
5/30/20, 3:50 PM
#53

Jag bytte från Chrome till FireFox och då funkar det igen!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Draken
5/31/20, 12:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Lade upp massa bilder igår och det var inga problem.

 Använder Firefox och har Windows 7 hemma.

Har Explorer och windows 10 på jobbdatorn, och det fungerar också utan problem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Carmarino
5/31/20, 12:33 PM
#55

Ja, Explorer och Win10 funkar för mig också. Däremot har jag inte testat Firefox. Tycker det räcker med tre webbläsare på datorn. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Niklas
6/1/20, 11:24 AM
#56

#51: Den 21:a maj släpptes en uppdatering av Edge och det kan ha tagit några dagar innan den nådde alla användare. Vilka filtyper är det på bilderna ni försöker lägga upp och som inte fungerar?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Herveaux
6/1/20, 11:41 AM
#57

Nyss var det min tur att drabbas (i Chrome). 
Jag försökte ladda upp en .jpg-fil som är 173 kB stor. 

Chrome Version 83.0.4103.61 (Officiell version) (64 bitar) funkade inte. 
Edge Version 44.18362.449.0 funkade.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Niklas
6/1/20, 11:57 AM
#58

#57: Chrome 83.0.4103.61 släpptes den 19:e maj. Som jag förstår det har de gjort en del ändringar där som har ställt till det för en del användare. Jag vet inte om det har med bild-problemet att göra. Det de föreslog där jag läste var att invänta nästa version och hoppas att det fungerar då.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Herveaux
6/1/20, 12:07 PM
#59

#58 Se där. Tack för att du kollade. 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
6/1/20, 12:58 PM
#60

Har

Edge Version 83.0.478.37 (Officiell version) (64 bitar)
Chrome Version 83.0.4103.61 (Officiell version) (64 bitar)

Det funkar inte med varken jpg eller png.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Niklas
6/2/20, 11:03 AM
#61

Okej.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

JohannaN
6/8/20, 12:27 AM
#62

Nu funkar det inte för mig😛😃

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Annons:
Draken
6/8/20, 8:45 AM
#63

Det fungerar här.

TEST

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Amandla
6/8/20, 10:58 AM
#64

Jag kan kopiera in bilder, även om det inte är riktigt samma sak (kan inte ta bilder direkt ifrån datorn utan måste ha dem ex i google foto eller på facebook) kan det vara en lösning ibland. 


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
JohannaN
6/8/20, 10:59 AM
#65

Inte för mig verkar det som😕

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Carmarino
6/8/20, 11:56 AM
#66

Det verkar bero på dels vilken webbläsare man använder, och dels vilken version av webbläsaren det är. För dem som inte fått uppdateringarna av Edge och Chrome funkar det, men så snart de har uppdaterats slutar det fungera. För mig funkar det att ladda upp bilder från Internet Explorer och från mobilen. Firefox lär också fungera.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cireea
6/8/20, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Fick en uppdatering på Chrome idag, så testar ladda upp en bild

Edit: Äntligen fungerar det igen! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

JohannaN
6/8/20, 11:29 PM
#68

Men vad gör jag då? Har artiklar jag vill skriva men kan inte få bilder till artiklarna, kommer det inte att gå och lägga in bilder alls framöver för mig😕 Jag har Chrome 🤔

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Herveaux
6/9/20, 5:26 AM
#69

#68 Testa en annan webbläsare. Edge fungerade för mig.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Caeli
6/9/20, 10:55 AM
#70

Jag har Chrome. Har inte kunnat ladda upp bilder på ett tag men igår fungerade det. Men idag går det inte…

Carmarino
6/9/20, 10:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

#67 Såg att jag också fått uppdateringen av Chrome, och nu funkar det att ladda upp bilder igen. 👍

Chrome Version 83.0.4103.97 (Officiell version) (64 bitar)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
6/9/20, 11:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Även Edge är uppdaterad, så nu funkar bilderna även där. 🥳

Edge Version 83.0.478.45 (Officiell version) (64 bitar)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
6/9/20, 11:03 AM
#73

#71  Jag har samma version av Chrome, och upptäckte nu att jag kan lägga in bilder! Det gick inte igår, och jag har inte sett att det kommit någon uppdatering (brukar få en liten markering högst uppe till höger i webbläsaren när det är dags). Nåja, skönt att det funkar igen!!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Draken
6/10/20, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Har Firefox och det har fungerat hela tiden. Uppdaterades imorse, och det fungerar fortfarande efter uppdatering.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MonicaLagerquist
6/10/20, 11:37 AM
#75

Jag kan ladda upp bilder i alla sajter förutom Trädgård.

Stolt ägare till fem La permer

JohannaN
6/10/20, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Nu funkar det för mig👍

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Annons:
Chinesecrestedlover
6/10/20, 2:09 PM
#77

Fungerar för mig i Google Chrome nu = det är som vanligt igen! 😃

johan
6/11/20, 5:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Test efter uppdaterat Chrome.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

JohannaN
6/12/20, 12:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Nu krånglar det igen😡Man ser bilden i uppladningsfönstret men när man trycker på publicera kommer ingen bild😕

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

JohannaN
6/12/20, 12:49 AM
#80

Jaha…… nu funkade det igen🤪

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

[VSK]
6/12/20, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Fick uppdatering av Vivaldi idag så jag ska prova lägga in en bild får vi se (Vivaldi bygger på samma motor som Chrome, Opera, Edge mm).

[VSK]
6/12/20, 12:22 PM
#82

Inbäddad.

[VSK]
6/12/20, 12:22 PM
#83

👍

Annons:
Lillyrod
6/12/20, 6:01 PM
#84

Det är som att spela på lotteri. Ibland vinner man 😃 Jag har inte kunnat lägga in bilder på länge men igår funkade det helt plötsligt.

[VSK]
6/12/20, 11:53 PM
#85

#84

Grattis till storvinsten 🏆

😃

leni49
6/30/20, 2:17 PM
#86

Funkar för mig också sen ett tag och så även för alla på min sajt verkar det som🙂

Teknikens under…..

Lena, sajtvärd för NyaKattsajten och hjälper småbusarna med deras blogg.

Upp till toppen
Annons: