Webbläsare.
Kan inte hitta någon tråd om detta, så lika bra att fråga.
Vilka webbläsare kommer att funka efter uppdateringen, kommer IE att funka?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0: Enklast är att du besöker testmiljön och provar själv. De nya versionerna av de stora webbläsarna ska fungera. Vi kommer inte att försöka anpassa till gamla webbläsare.
Okej. Tyvärr kan vi nog inte göra mycket i och med att det är en så gammal webbläsare.
Niklas har ni provat med windows. Som Carmarino säger så går det inte att logga in med IE 11. Man skriver in uppgifterna och tycker på logga in så tas uppgifterna bort. Och du säger den är gammal, men den finns inbyggd i win 10 och det släpps fortfarande uppdateringar till den.
Men det är inte bara IE det är problem med. Jag har för tillfället win 8.1 och med edge så kan jag logga in men trådarna blir inte lästa på nya. Och när det gäller edge så kan du inte säga att den är gammal.
Har inte ni testat med windows så kanske det kan förklara varför du inte kan återskapa en del saker som skrivits i den andra tråden. För vi som skriver sitter nära nog alla med windows.
Jag har inte installerat chrome eller firefox på denna. Men edge borde funka. Eller IE 11 för den delen för IE 11 är den som är installerad och edge och andra webbläsare får man själv ladda hem. Samma gäller ju för win 7.
.
Vi har provat med Windows, Android, iOS, iPadOS och olika webbläsare. Edge ska förstås fungera. Jag loggade in med den nyss även om det inte var i just Windows. Edge bygger på samma plattform som Chrome. Att lästa trådar inte avmarkeras borde vi kunna lösa. 🙂
Har firefox, och jag har inga problem med den nya versionen.
#5 Det funkar med Edge i Windows10.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Glömde skriva att jag dessutom har FireFox och Windows 7
Niklas #5 eftersom jag skrev om lästa trådar här så tar samma sak här fast jag skrivit det i den andra tråden.
I alla mina webbläsare, vilket är 5 st, inte provat IE och har inte edge på denna, så är det nu så att trådar inte blir lästa. Gäller win 7.
.
#9: Prova igen.
Niklas #10 sitter nu vid 8.1 och nu blir trådarna lästa i edge. Hur det är i win 7 det får jag prova imorgon.
.
#1. Jag kommer inte in i testmenyn eftersom jag har IE.
Så jag känner till Microsoft Edge, Chrome och Firefox, vilka är de andra? Vilken rekommenderar du själv till en Hp dator med några år på nacken?
Tarotstollan #12 du skriver att din dator har ett par år på nacken. Har du windows 10 så ska du redan ha edge installerad. Prova den i så fall för den funkar. Det finns ingen anledning att installera nån av dom andra om du redan har edge.
Annars vilken version av windows har du. Har du 8.1 så kan du installera edge eller nån av de andra. Har du windows 7 så inte säker, men tror det ska gå att installera edge annars är väl chrome eller firefox.
.
Det är daterat upp till Internet Explorer 11.
Jo det finns Microsoft Edge på denna också men jag gillade inte deras upplägg, men antar att jag får vänja mig…😕
Tarotstollan #14 IE har sitt eget upplägg. De andra har mer eller mindre samma utseende och upplägg så även om du skulle välja nån annan så tror jag inte det skulle göra så stor skillnad. Det är bara en smaksak.
Men du kan ju testa att ladda hem dom och se om du föredrar nån av dom. Och vill du inte ha nån av dom så bara avinstallera dom. För min del så har jag normalt haft chrome, men nu med 8.1 så har jag gått över till edge. Sen är det ju så att du kan ju använda IE på andra ställen på nätet för vad jag vet så fungerar den överallt annars. Och lär nog göra länge än.
.
Tack skall kolla igenom dem.👍
#16 Du kan även ladda ner den nya versionen av Edge, som är mycket bättre än den gamla. Jag gillade inte heller den gamla versionen, men använder den nya för det mesta numera.
https://support.microsoft.com/sv-se/help/4501095/download-the-new-microsoft-edge-based-on-chromium
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Niklas jag har nu testat med ett par andra webbläsare och nu verkar det som trådarna blir lästa.
.
Jag har en Acer predator som är 8 år gammal. Har firefox och windows 7, har inga problem att logga in på nya iFokus.
#18, 19: Bra!
Funkar klockrent det här :D
Vi kommer inte fixa problem med IE. Då får man köra Edge eller någon annan modern browser. Till och med Microsoft har ju slutat stödja IE och skickar inte längre ut uppdateringar eller har support för den.
Mvh // Johan
Johan #22 det där stämmer nog inte riktigt. Söker jag på nätet på internet explorer så ska dom ha släppt uppdatering till IE 11 nu i slutet på augusti början på september och det inte bara till win 10 utan även till win 7 (fast supporten för 7:an upphörde i januari) och win 8.1
Dom har ju gått över till edge som huvudwebbläsare (det gjorde dom 2015), men IE 11 får som jag förstår det fortfarande uppdateringar. Däremot så har dom väl slutat utveckla nya saker till den.
.
#23: Ok. Dom kanske släpper säkerhetsfixar ff då.
Mvh // Johan