Går inte att logga in
Jag är Sindri, men kan inte logga in med mina gamla inloggninguppgifter. Var tvungen att skapa ett "skuggkonto" för att kunna skriva här. Jag vill ha tillbaka mitt konto och vara Sindri. Hur gör jag?
Och vad använder du för webbläsare?
Mvh // Johan
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Vet du om det är en mailadress som är kopplad till Hotmail, Live, Outlook eller någon liknande Microsoft-domän för mail?
Mvh // Johan
#4: Ja, det är det.
Jag kunde inte heller logga in, men det funkade att återställa lösenordet.
Sajtvärd Katter iFokus
Telia och Microsofts mejl-tjänster brukar stoppa mejl från iFokus i perioder.
#2: Använder Chrome, får inget återställningsmail. Har en live.se-adress kopplad till kontot. Inget i SPAM-mappne heller.
- Redigerat 2020-09-05 22:38 av Sindris
Min vän har hittat en lösning som funkade, åtminstone för hen!
Hen lade till iFokus' emailadress som en av sina kontakter (i Outlook) och då kom mailen fram utan problem.
Redigerat: Det funkade visst inte att klista in emailaddressen..
- Redigerat 2020-09-05 22:50 av Mitchika
På telefonen r det ännu värre. Ligger en reklamblaffa högst upp och jag kan inte scrolla förbi den, kommer inte ner till sidan…..
- Redigerat 2020-09-05 22:45 av Sindris
Nu kom jag äntligen in. För andra med samma problem att återställningsmailen inte kommer fram, lägg till noreply@mailer.ifokus.se i era kontakter.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
- Redigerat 2020-09-05 22:51 av johan
- Redigerat 2020-09-05 22:51 av Namiko
#14: Den visar hur många olästa kort du har i flödet till höger.
Mvh // Johan
#14: Tack!
Nu har jag avslutat medlemskap för Sindris, behöver jag göra något mer för att hon inte skall "spöka" här på sajten?
#18: Tror det ska räcka som du gjort.
Mvh // Johan
#18: Kontot Sindris ser fortfarande ut att vara aktivt. Inga klamrar runt namnet längre och klickar man på avataren ser man informationen om kontot.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag är egentligen Grace2009 och jag har också bekymmer att logga in. Är 99% säker på vad mitt lösenord är. Vet inte vilken mail mitt log in är kopplad till heller för jag blev hackad det året så mailen rök, risk att kontot är länkat till den gamla mailen. Har försökt logga in via firefox, internet explorer samt från mobilen men inget fungerar. Hur ska jag bära mig åt?
#20: Vi har nog inte byggt så att namnet hamnar inom klamrar i den här versionen. Presentationen borde förstås döljas och ersättas av en text som förklarar att kontot är avslutat.
#21: Jag kan hjälpa dig. Är ditt mejlkontot du inte kommer åt Hotmail?
#21 yes. Blev hackad nångång 2009-2010 och fick inte tillbaka det, så jag gjorde ett nytt. Men möjligt jag aldrig uppdaterade det på mitt ifokuskonto. Tänkte inte på att kontrollera det.
#24: Om du skickar mejladressen från Hotmail i ett meddelande till mig, samt din nuvarande adress, kan jag ändra åt dig.
#25 Fixar det. T ack för hjälpen