Follow on
I förra så kunde man lägga till sajter på bevakning genom att använda sig av follow on. Kan man inte det nu i nya.
Visst mailbevakningen är väl inte igång än, men fråga så jag vet när den kommer igång igen.
.
#0: Vi har inte byggt den funktionen och jag har inte tänkt på det. Eftersom det var jag som bad om den i gamla versionen ser jag helt klart nyttan. Samtidigt var det mycket svårare att förstå i gamla versionen hur man kunde bli medlem på sajter.
Vi får se hur behovet ser ut när det har satt sig.
Niklas nu vet jag inte om jag missförstår dig eller om den funktionen egentligen var tänkt på annat sätt.
Man la inte till sajter som favorit med den utan man använde den istället för att gå in i en tråd och klicka på bevaka och lägga sajten på bevakning så man fick mail på nystartade trådar.
Jag tror inte det var så många som använde den för det var nog inte många som visste om det, men jag tyckte den var bra.
.
#2: Jag använde den funktionen jättemycket och saknar den. Såg att det på vissa av rutorna under Senaste inläggen finns en möjlighet att välja om man vill ha bevakning i mail och/eller flödet (och någon annan som jag inte minns). Den möjligheten finns tyvärr inte på alla, och jag vet inte om den fungerar än. Skulle önska att den valmöjligheten fanns under Hantera/Bevaka överst i en tråd.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2020-09-06 13:30 av Carmarino
#3: Trots att jag bockat i att jag vill ha aviseringar på E-post så kommer det inga. Så den aviseringen fungerar inte än. I flödet kommer de däremot upp.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2: Du har rätt, jag blandar ihop dem. Just nu har vi inga planer på att lägga till det. Det är relativt enkelt att bevaka sajter ändå tror jag.
#5: Om det fungerar ja, men det gör det ju inte - åtminstone har jag inte fått ett enda mail trots att det har kommit många inlägg och kommentarer på Support idag.
Niklas #5 det var synd för det var en bra funktion. Och som det verkar så skulle den vara ännu bättre nu i nya.
För som det verkar (när mailen kommer igång) så ska man först lägga till en sajt som favorit, men sen måste man dessutom gå in på sina inställningar och där kryssa i att man vill ha mail på nystartade trådar.
.
Carmarino #6 Niklas skrev i den andra tråden, (kommer inte ihåg vilken just nu) att mailen inte är igång än.
Men när mailen kommer igång så är det i första hand nystartade trådar. Och där måste du ha sajter/n som favorit och dessutom då gå in på dina inställningar och dina sajter och där klicka i att du vill ha mail och det måste du göra på varje sajt.
När det gäller mail på kommentarer så (vad jag kommer ihåg nu) så visste inte niklas när det kommer komma igång så där är enda sättet att se kommentarer att endera skriva i dom eller klicka på bevaka (som liknar bokmärke) för då kommer de upp i flödet.
.
#6: Trådbevakningen tror jag inte har annat än notiser i flödet nu. Såg du dem där, eller du kanske inte tittade?
#9: Såvitt jag minns var det sajtbevakning (se #3), men det har ju tillkommit många nya trådar sedan jag bockade i det. Har inte fått ett enda mail, så jag gissar att ni inte har kopplat på den funktionen än.
#10: Det stämmer, mejlbevakningar är inte byggda än.