Hantera inlägg
Skulle korrigera ett färskt inlägg i vår testkladd på Fågelskådning i Fokus, men när man trycker på "hantera" får man upp felmeddelandet "okänt fel".
Ja, det är ett framsteg. För några timmar sedan kom felmeddelandet först när man skulle spara ändringarna.
Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.
#0: Kan du peka mig till en tråd där det är så? Jag får inte det meddelandet när jag provar här.
#3: Okej, är det när du trycker ”Hantera” som du får meddelandet eller när du väljer något av alternativen? Jag får nämligen inte upp meddelandet där heller.
#3 När jag trycker på "redigera".
- Redigerat 2020-09-06 10:37 av [Göstage]
Okej. Det gäller alltså er båda (#0, #1)? Är ni Medarbetare?
#6 Stämmer (talar då för min del).
Råkade ut för att jag inte fick upp alternativet Redigera på ett gammalt inlägg på en sajt jag är värd för. (Skulle lägga till det på löpsedeln.) När jag laddade om sidan så kom det upp igen, så det var tydligen något tillfälligt.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#8 För min del kvarstår felet även efter omladdning.
#9: Då är det nog inte samma fel.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#9: Har du en Insiderstjärna vid din Avatar i flödeslistan till höger?
#11 Svar ja.
- Redigerat 2020-09-06 12:15 av [Göstage]
Ah, det är nog cacheproblem som ställer till det också (som med behörigheterna).
#13 #0 Bara för kännedom så är felet tillbaka, samma resultat även för annan medlem som testat.
#0: Har för mig att jag fått det felet när jag tryckt på Redigera under Hantera, men inte redan när jag tryckte Hantera.
#14: Är det samma på alla sajter där ni borde ha behörighet? Vad händer om ni trycker på Hantera på en sajt där ni inte borde kunna redigera?
#16 Trycker jag på en vanlig sajt på den Fågelskådning får jag upp hantering utan problem, och även på andra adminreserverade trådar på samma sajt.
Trycker jag på "hantera" en sajt där jag inte är admin får jag upp "bevaka" (som det skall vara förmodar jag).
Eftersom felet bara uppträder på vår kladdsajt efter uppdateringen spelar det mindre roll.
Det är alltså inte på ”riktiga” Fågelskådning iFokus?
#16 Det är en tråd för medisar att träna att använda nya funktioner utan att det stör vanliga trådar.