* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 185 ggr
Sabah
2020-09-07 13:02
2

Bilder

Nu när jag ska lägga upp bilder får jag meddelandet att bilden är för stor. Det har jag aldrig fått förut. Har samma telefon. Det kommer upp när jag försöker ladda upp en originalbild. När jag laddade upp flera collage igårkväll gick det bra.
Vill fortsätta kunna lägga upp bilder enkelt.

💖🧡💛💚💙💜

Niklas
2020-09-07 13:23
0

Gränsen är 5 megabyte per bild.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Carmarino
2020-09-07 13:23
0

#1: Det har den väl varit hela tiden, även i gamla iFokus?

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
2020-09-07 13:42
1

Kom i håg nu att jag tidigare alltid laddade upp bilder i appen för att de skulle bli rättvända. Laddade jag upp stående bilder i webbversionen blev de liggande, då jag inte ville orsaka nackbrott höll jag mig till appen! 😃(någon informerade mig om att det var pga storleken det blev så)

Jag har ingen ovanlig mobiltelefon så jag tänker att det måste vara fler som har samma problem?
Är det någon inställning på telefonen jag kan göra för att det ska funka?

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
2020-09-08 11:38
2

Nu funkar det att lägga upp bilder! Fick hjälp att ändra i inställningarna, har nu minskat upplösningen så bilderna blir mindre och iFokus godkänner dem! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Maleficum
2020-09-08 21:23
1

Fick heller aldrig detta problem i gamla iFokus men får det nu nästan hela tiden (även med bilder jag inte hade problem att ladda upp i gamla versionen) :(

Skulle det gå att få det så iFokus minskar storleken automatiskt på för stora bilder?

Har själv inget bra bildbehandlingsprogram och det blir rätt långtradigt att försöka minska storleken på alla bilder när man har fler man vill lägga upp.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Niklas
2020-09-08 21:37
0

#2: Japp.

#5: Vet inte. Eller möjligt är det absolut. Jag vet inte om vi kan prioritera det just nu. Vi har en väldigt lång lista med saker som känns mer angelägna. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Maleficum
2020-09-08 21:41
2

#6: Jag är bara glad om det finns en möjlighet att det fixas nån gång i framtiden.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Sabah
2020-09-09 15:54
1

Håller med Maleficum, det vore bra om iFokus automatiskt kunde minska för stora bilder. Tror inte att det är ett helt ovanligt problem, det dyker visst upp lite här och var nu, att man plötsligt inte kan lägga ut sina bilder, det är lite trist, speciellt om man har mycket bilder. Problemet uppstod igen för mig trots att jag ändrat upplösningen i telefonen, en av flera bilder som jag skulle lägga ut var ändå för stor, inte mycket men strax över 5 MB. Skönt att det inte var fler men jag har inte provat så många bilder än heller.
Jag lägger ut väldigt mycket bilder så finns det en chans att det ordnas skulle jag vara jätteglad! 🙂 Har full förståelse för att det är mycket nu och att det finns en prioriteringsordning! (vill bara framföra önskemålet 🙂)

💖🧡💛💚💙💜

Karmatarerskanise
2020-09-09 17:56
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Test