Annons:
Läst 210 ggr
Gronstedt
9/11/20, 10:52 AM

Medaljer

Inget stort problem, men Medaljer ploppar upp hej vilt, ofta utan koppling till något jag faktiskt gjort. myran

Nu senast fick jag "nomaden" för att ha loggat in på mobilversionen år 2012 (fanns ens iFokus på den tiden?).

För att inte tala om att jag tydligen tilldelats Myran.
"Denna medalj delas ut till dig som skrivit 500 inlägg på iFokus.
Du har fått den här Medaljer 1 gånger. Senast var 1970-01-01"

Å så dags fanns varken iFokus, Internet eller för den delen jag heller …

  • Redigerat 9/11/20, 10:52 AM av Gronstedt
Annons:
johan
9/11/20, 10:55 AM
#1

"Nomaden" baseras på hur stort ditt browser-fönster är, så om ditt fönster är ganska litet (som en surfplatta eller telefon) så kommer du få den medaljen.

iFokus har funnits länge, men 1970 var kanske lite väl. Det är mest en miss. Den borde inte visa något datum när du aldrig haft medaljen tidigare.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Gronstedt
9/11/20, 11:04 AM
#2

#1: Det är inte det som är problemet, det är att Medaljer ploppar upp helt utan koppling till vd jag faktiskt gör. När jag tilldelades Nomaden hade jag till exempel inte loggat in från mobil enhet på veckor. 500 inlägg passerade jag för många år sedan, men jag har knappast skrivit 500 inlägg i "Nya iFokus", så det kan inte bero på att medaljerna nollställts heller.

Och jag har faktiskt haft praktiskt taget varenda medalj ganska länge, så det finns ingen anledning att de ska delas ut gång på gång.

OberonsMatte
9/11/20, 11:09 AM
#3

Jag har flera Medaljer som jag tydligen fick första gången 1970 -01-01… Premiären, Glöden, Gåspennan och Jojon.

Sajtvärd Katter iFokus

johan
9/11/20, 11:22 AM
#4

Ja det kan nog vara så att dom triggas igen FÖRSTA gången du får dom nu i nya versionen. Men du kommer inte få nomaden-popupen varje gång du loggar in på mobil t ex.

På samma bör det bli med dom andra.

Men det kan kanske vara så att flera kommer tätt inpå nu i början.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Carmarino
9/11/20, 12:23 PM
#5

Har fått alla Medaljer jag hade sedan tidigare (och någon ny). De kommer upp lite när systemet tycker, men de dyker bara upp en gång.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

johan
9/11/20, 12:26 PM
#6

#5: Dom kommer upp när villkoret för medaljen är rätt. Så det är inte lite hur som helst.

Däremot kanske det kan kännas så när man inte känner till hur kontrollen görs.

T ex den för Nomaden som mest tittar på hur stor din browser är snarare att veta att du håller i en mobil.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

  • Redigerat 9/11/20, 12:26 PM av johan
Annons:
Carmarino
9/11/20, 1:28 PM
#7

#6: Har inte tittat så noga på villkoret när jag fått medaljen, bara konstaterat att jag fått den. Så det är säkert rätt att villkoret var uppfyllt, men det har känts som om det varit slumpmässigt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Taggeman
9/11/20, 4:14 PM
#8

Jag tänker hur löser ni att vi ska kunna få Piraten, som det är nu kan vi inte se andras Medaljer??

Du har tilldelats Piratkopian. Denna medalj delas ut till dig som kopierat den från en annan användare som har Piratkopian.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

  • Redigerat 9/11/20, 4:15 PM av Taggeman
johan
9/11/20, 4:27 PM
#9

#8: Det är en utmaning. :)

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Taggeman
9/11/20, 6:22 PM
#10

#9 För oss eller för er programmerare att få till det 🤔.

För medaljen Piraten så måste man nu se en annan som har den medaljen i sin medaljlista o som det är nu så kan vi inte se dom andras Medaljer.

Kommer ni lägga upp så man kan se andras Medaljer.
Även inloggningar så man vet om dom är aktiva o egna inloggningar som vi hade förut??

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

johan
9/11/20, 6:30 PM
#11

#10: för medlemmarna.

Löser sig när vi får profilsidorna mer kompletta.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Honestyisdead
9/12/20, 3:59 AM
#12

Jag hoppades på att det var en av de hemliga medaljerna som jag hade lyckats få men det var ju bara Medaljer jag redan hade 😪 Dom dyker upp lite då och då i par.

Emo
9/13/20, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Denna vill många få. Jag fick några frågor när jag visade den.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Upp till toppen
Annons: