Jag håller med om "olästa". Att det olästa ligger under TS är väl bra men det kan vara en kommentar om tidigare kommentarer och blir liksom ryckt ur sitt sammanhang. Då får man ibland scrolla väldigt långt ner för att förstå den kommentaren.
Gärna en "olästa" som det var tidigare.
"till toppen" borde också ligga ovanför skrivrutan. Inte som nu under. Det tog mig flera dagar att upptäcka den.
#1: Vad menar du med:
”Att det olästa ligger under TS är väl bra men det kan vara en kommentar om tidigare kommentarer och blir liksom ryckt ur sitt sammanhang.”
#2 När jag går in i en tråd så är ju senast olästa överst. Precis nedanför trådstarten. Förut så klickade man på olästa och åkte ner till dem och kunde enkelt se några kommentarer före.
Nu kan det ju stå t ex "så söt" och jag undrar vad är det som är sött. För att påminna mig måste jag ju ner i tråden för att se vad det handlar om.
Jag skulle vilja ha det olästa längst ner direkt.
Kan nog inte förklara bättre.
När man trycker på "visa lästa kommentarer" kommer man till inlägg nummer 1. Vore bättre om man hamnade på senaste dolda inlägget för det är oftast de sista kommentarerna som man vill friska upp minnet av, speciellt i riktigt långa trådar. Nu får man scrolla hela vägen ner till botten.
Om man istället hamnar längst ner och vill se de första inläggen kan man enkelt använda sig av "Upp till toppen".
#3 Tror vi menar ungefär samma sak?
#4: Tycker det låter som en bra lösning. 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3: Okej. Fast för mig är nog vanligtvis senast lästa överst, följt av olästa som har kommit senare.