* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettövrigt
Läst 212 ggr
annia1
2020-09-23 00:01
2

Sidhuvud + löpsedel

Kikade runt på iFokus och såg att det dyker upp nya sidhuvuden lite här och där, fina bilder. Och det är extra trevligt att se sajter som förut inte hade riktigt sidhuvud nu får det.
Men det har blivit två missar när det gäller nya sidhuvud. Sajten hundar har fått samma bild som kennel.
https://hundar.ifokus.se/ https://kennel.ifokus.se/
Lika gäller för hittekatter har fått samma bild som kattpolisen.
https://hittekatter.ifokus.se/ https://kattpolisen.ifokus.se/

När det gäller löpsedel. Jag uppskattar att du niklas lagt löpsedel på en del sajter. För mig personligen så har det alltid varit artiklar, numera löpsedel då, som gjort varje sajt till nåt eget. Att man direkt ser, i de flesta fall, vilken sajt man kommit in på. Fast sidhuvuden är olika så är det inte samma sak. Med senaste tråd så ser alla sajter likadana ut.

Dessutom så finns det en bonus med löpsedel. Är man på första sidan så är det enkelt att ta sig till sajtlistan. Utan att behöva klicka sig fram till den.

.

Herveaux
2020-09-23 05:14
2

#0: Det är sajtadmin som kan lägga inlägg på löpsedeln. (eller välja att inte ha en löpsedel överhuvudtaget, precis som i förra versionen)
Eller menar du att Niklas har lagt ut inlägg på löpsedeln på sajter som helt saknar admin?

// Harley

• Redigerat 2020-09-23 05:15 av Herveaux
Emo
2020-09-23 05:16
3

Bra att du tar upp fördelarna med löpsedel. Många har nog antingen inte förstått att det är något bra eller inte hunnit med att lära sig hur man gör.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
2020-09-23 05:47
2

På mina sajter har vi inte haft löpsedel på länge och det på grund av att vi sällan skriver artiklar. Kanske beror lite på ämnet också.

/Maria

Sabah
2020-09-23 07:49
1

Jag tycker också att det är trevligt med löpsedlarna! Man kommer till en "Framsida/Startsida"! 🙂 Där det inte är någon löpsedel kommer man direkt till ett inlägg, ett inlägg som man kanske inte alls är intresserad av, det känns lite irriterande, inget jätteproblem men jag tycker att det är trevligare att komma till en löpsedel🙂
Förstår också att en del kanske inte har hunnit eller har kunskapen om hur man gör, förstår att det är mycket för de som är admin på sajterna vid en sådan här stor omstrukturering, både för sin egen del och gentemot medlemmarna! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

annia1
2020-09-23 20:16
1

Herveaux #1 jag menade det andra att niklas gjort det på vissa sajter som saknar ansvariga.

Maria #3 visst kunde jag tycka det var trist att sajter inte skrev nya artiklar eller åtminstone ibland kunde valt att ändra på vilka som låg först. Men det är ju så att många sajter har funnits så länge att det inte finns så mycket nytt att skriva om. Men på vissa sajter hade man kunnat göra nya av gamla artiklar eftersom innehållet blivit inaktuellt.

När det gäller tex hälsa så hade det gått att skriva artiklar om friskvård, för du och har för mig att tidigare värdar helst vill prata om hur man man håller sig frisk. På livskvalitet finns det väl egentligen hur mycket som helst man skulle kunna skriva/göra artikel av. När det gäller cancer så kommer det ju nya behandlingar. Eller bara det att skriva om hur behandlingar generellt går till. Att ha en del som bara är faktabaserade om olika cancersorter. Hur det går till från att man får diagnos fram tills man blir friskförklarad.

Och det var ju artiklarna/löpsedeln som gjorde att iFokus skilde sig från andra forum. Andra forum har man bara kategorier och det är ju så iFokus till stor del ser ut som idag. Ett huvudnamn (ifokus) och sen massa kategorier (sajter). Sajterna ser på det stora hela likadana ut. Skrollar man ner bara en liten bit så syns inte mycket av sidhuvudet utan man ser nästan bara sajtnamnet.

Så artiklarna/löpsedeln var ju det som satt (vad jag nu ska kalla det) personlig prägel på sajterna.

Och tittar man idag så har ju ansvariga större frihet. De kan ta en helt vanlig tråd som en medlem skrivit (om dom tycker det är en bra tråd) och lägga som löpsedel. Och när dom tycker att den inte längre fyller sitt syfte så bara klicka ur så blir det en vanlig tråd igen.

Och det där att man idag kommer direkt in i en tråd. Ligger det tex en äcklig bild (vilket läggs ut på en del sajter för att visa hur nåt ser ut) i 0 så inge roligt att se det första man ser.

.

• Redigerat 2020-09-23 20:23 av annia1
Maria
2020-09-23 21:10
5

#5 Jag har varit värd på hälsa i många år nu så jag minns faktiskt inte hur det var innan. Läser du sajtbeskrivningen så ser du också önskemålet om vad sajten har för tema. Det hela landar ändå i inlägg om ohälsa är min erfarenhet.

Du är välkommen att skriva artiklar både på Hälsa, Livskvalitet och Cancer. Du har ju många idéer verkar det som.

/Maria

• Redigerat 2020-09-23 21:11 av Maria
annia1
2020-09-23 23:48
0

Maria #6 Jag likt många andra vet att det är värden som bestämmer och du har valt att ha senaste tråden som startsida på dina sajter.

Om man bortser från de sajter som senaste har lagts ut så skulle ingen annan finnas om det inte funnits nåt att skriva i ämnet eftersom det förut var krav på att det skulle finnas ett visst antal artiklar innan de lanserades.

.

Maria
2020-09-24 07:37
3

#7 Ja det vet jag såklart, men vad vill du komma med det?

/Maria

annia1
2020-09-24 21:29
1

Maria #8 i #3 så skrev du "på grund av att vi sällan skriver artiklar. Kanske beror lite på ämnet också." det tog jag som att du inte ser att det finns nytt att skriva om.

Och jag påpekade att det finns nytt. Och det kommer alltid finnas nytt. För så länge vi har en morgondag så kommer det komma nya saker.
Så det handlar mest om att tänka tanken att man kunde skrivit en artikel om en nyhet. Eller som jag sa att man kunde tittat på gamla artiklar och skrivit nytt då de blivit inaktuella.

.

Maria
2020-09-24 21:40
4

#9 Kan du vara snäll att sluta att tala om hur jag ska sköta mina sajter.

Starta en egen sajt veta ja…du har du idéer så det räcker och blir över.

/Maria

annia1
2020-09-24 21:49
1

Maria #10 nu får jag fråga vad du håller på med. Jag har inte talat om för dig hur du ska sköta dina sajter. Du är värd och bestämmer över dina sajter. Jag har pratat allmänt. Och det var du som i #3 drog in varför du inte skriver artiklar så att jag svarade dig blir ju ganska självklart eftersom det är du som skrivit.

Och ta och läst första. Jag talade om för niklas att det var fel på två sajter och jag tackade han för att han lagt löpsedel på några sajter då jag tycker det är trevligare. Så mitt första var riktat till niklas.

Och om du läser tråden igen så ser du att det inte bara jag som tycker att det är trevligare med löpsedel.

.

• Redigerat 2020-09-24 21:50 av annia1
[[eskils_]]
2020-09-24 22:18
0

#0 Hittekatter har inte längre samma bild som Kattpolisen.

annia1
2020-09-25 02:15
0

Eskils #12 jag såg det. Likaså har hundar fått eget/nytt.

.

Maria
2020-09-25 06:19
5

#11 Vad håller du själv på med? Du har nu undervisat i flera inlägg om artiklar och dess fördelar.
Jag har förklarat att vi har valt att inte ha någon artikel på första sidan.

Jag ser att de flesta här tycker det är trevligt med en artikel på första sidan men det innebär ju inte att jag ändrar direkt. Jag/vi har valt att ha det så här och har fortfarande ett ganska högt aktivitetsindex på både Hälsa och Livskvalitet.

Kan du i låta det vara så här…?

/Maria

annia1
2020-09-26 15:43
1

#14 Vad du och andra värdar gör är upp till er.

och vore ju en fördel om du inte drar in saker som inte spelar nån roll. Aktivitetsindex har inget med det hela att göra.

.

• Redigerat 2020-09-26 16:23 av annia1