Sök (verkar) fungera uselt numera
Jag letade efter en sak på en sajt. Tog tid den vägen så jag valde att söka via google. Jag begränsade tidsramen.
Jag fick tre träffar. När jag läste texten som fanns under rubriken så borde en av dom rubrikerna lett mig direkt till rätt tråd. Men icke. Jag provade att välja cachad, men den visade ju inte det jag sökt efter.
Kom på det här nya tråd under tråd och som det är nu så verkar det som google indexerar flera av de trådar som ligger under i samma för när jag skrollade ner i de andra trådarna så hittade jag det jag letade efter. Och den rubrik som mitt låg i stämde inte med rubriken på google.
De tre träffar jag fick, ingen gick direkt till det jag sökte efter.
Är nog inte många som ens kommer på tanken att skrolla igenom som jag gjorde utan tror bara att det man sökte efter inte finns.
Jo en sak till. Om man är inloggad när man söker och nån av trådarna är en tråd som man läst förut så måste man se till att öppna redan lästa kommentarer. För google tar ju det som man ser som utloggad.
Så google verkar inte längre vara en bra väg att hitta saker, för är det som det var för mig just nu, att man måste skrolla igenom andra trådar (och öppna redan lästa kommentarer) så blir det ju alldeles galet.
.
- Redigerat 2020-09-25 02:40 av annia1