* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfunktioner
Läst 216 ggr
johan
2020-10-02 13:58
15

Fredagsuppdateringar

Nu har jag lagt ut ett par uppdateringar som jag tror många kommer gilla:

• För inloggade medlemmar laddas inte fler inlägg in automatiskt när man kommer till slutet av ett inlägg
  • Klick på "Visa dolda kommentarer" scrollar automatiskt ner till första olästa kommentaren
  • Inlägg blir markerade som läst direkt när tråden laddas, istället för när man scrollat en bit i det

Mvh // Johan

Ljungåsen
2020-10-02 14:14
2

#0: Underbara uppdateringar!

Sabah
2020-10-02 14:39
2

Toppen! 👍🏻 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Maria
2020-10-02 14:41
2

Åh så bra😉

/Maria

Magi-cat
2020-10-02 14:46
2

Hurra!🎈🎉

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sabah
2020-10-02 14:50
2

Ser nu när jag kikar runt efter din uppdatering, när jag byter sajt syns det högst upp som att det laddas en annons men det avbryts och försvinner. Ingen annons syns men platsen/rutan syns med texten 'Annons' innan den försvinner.

Tillägg: Har inte fått upp någon popup-ruta, än i alla fall!
Toppen om det också är löst! 😊

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2020-10-02 14:55 av Sabah
annia1
2020-10-02 15:08
2

Johan jag vet inte om det blivit miss nånstans när det gäller lästa.

När jag nu går in på en sajt som har senaste tråd som startsida. Den tråd som ligger överst blir läst omedelbart, jag hinner inte ens se att den var fetmarkerad, förutom nån enstaka gång att jag knappt hinner se det. Så för att veta om jag läst den tråden, så måste jag titta på datum och klockslag för att se om det faktiskt är nytt i den. Eller skrolla ner i tråden för att se om kommentarerna är hopdragna. (Förutsatt att jag är intresserad av tråden.)

Vore ju bra om även första tråden är så att man måste klicka på den för att den ska bli avmarkerad.

Däremot är det bra (om det nu funkar fullt ut) att när man klickar på en annan tråd i listan att den blir läst omedelbart. Inte hunnit kollat det än.

.

• Redigerat 2020-10-02 15:10 av annia1
johan
2020-10-02 16:47
5

#6: Ja, det var väntat att någon skulle tycka det blev sämre. Och ändrar jag så man måste klicka i inläggslistan kommer det komma kritik att första tråden inte blir markerad som läst trots att man läst den.

Det finns inget som orsaker så mycket frågor och buggar som undantag och att saker beter sig olika beroende på inte 1000 % självklara faktorer.

Jag sa till Staffan i morse när vi pratade om detta att just din kommentar skulle komma upp. Jag förstår din synpunkt. Jag kommer inte göra någonting åt det. Det är ju faktiskt så att du läser tråden och då borde den bli markerad som läst.

Att behöva öppna den igen för att markera den som läst tror jag blir ännu mer irriterande.

Mvh // Johan

annia1
2020-10-02 16:54
1

Johan #6 man har alltid varit tvungen att klicka på en tråd för att få den läst. Det är ju på det sättet man vetat att man läst den. Och det är så man vetat när man kommit in nästa gång på en sajt man vetat vilka trådar man läst.

Men ok. Jag ska inte kommentera nåt mer.

.

johan
2020-10-02 16:58
5

#8: Enligt Staffan har sajter utan löpsedel betett sig så här. Jag minns inte hur det var på gamla iFokus.

Jag håller på sätt och vis med dig om problemet, men känner mig också rätt övertygad om att alternativet hade orsakat fler support-inlägg. Vi får väl se.

Uppenbart är ju att vad man än gör så kommer någon tycka det är försämring. Nu tänker jag inte specifikt på dig, utan rent allmänt när man har något som används av fler än en själv. :)

Mvh // Johan

Carmarino
2020-10-02 17:44
1

#9: Jättebra uppdateringar. 👍

I gamla iFokus markerades inte första tråden som läst förrän man klickade på den (på sajter utan löpsedel). Det finns för- och nackdelar med båda sätten. Har lärt mig att om tråden står längst upp i listan så är det den senaste tråden, och då kollar jag om det har tillkommit någon kommentar. Men det tog ett tag att vänja om. 😉

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Grodan
2020-10-02 17:46
1

Super 💗

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Månglädje]
2020-10-02 18:03
1

Toppen toppen 👍

annia1
2020-10-02 19:03
1

Johan #9 du ska få ett svar. Ja nu sen nya har det varit så. Och det var olika på olika sajter när trådar blev lästa.

Men som det är nu så får du samma effekt som med tråd under tråd. Att systemet läser trådarna åt dig.
Och om samma tråd ligger överst varje gång du går in på sajten, vilket faktiskt kan hända, så vet du inte om den är avmarkerad för att du läst den eller inte.

Och som carmarino säger så i förra fick du alltid klicka på trådarna oavsett om sajten hade senaste tråd eller löpsedel. Så du visste alltid att en avmarkerad var läst av dig och inte av systemet. Som det är nu så måste du kolla extra på kommentarer eller datum/klockslag. Men det förutsätter att du faktiskt kommer ihåg varje enskild tråd såg ut förra gången.

Du ska få ett annat svar. Som jag nu kollat. Att trådar som förut inte blev lästa hur många gånger man än klickade blir nu lästa.

.

[[eskils_]]
2020-10-02 21:53
3

Underbara uppdateringar! Heja Johan! 👍
(Den tredje punkten tycker jag inte är så viktig.)

Draken
2020-10-03 14:52
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9: Har man inga löpsedlar så kommer senast uppdaterade tråden fram på förstasidan när man klickar in på en sida. Åtminstone är det så jag har upplevt det. Inne på akvariefisk har vi alltid haft löpsedalr/artiklar på förstasidan, dessa ändrar vi ganska regelbundet så det kommer nya med jämna mellanrum.

#10 Till vänster på siten där alla trådar ligger upplagda har jag fetstil på de trådar som det har kommit nya inlägg i sedan sist jag var inne. Tycker det är riktigt smidigt, eftersom mailbevakningarna har tagits bort ;)

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2020-10-03 14:54 av Draken