* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 155 ggr
JRSN
2

Notifiering via epost tillbaka?

I gamla iFokus kunde man välja att bli notifierad via epost när någon hade kommenterat eller skrivit inlägg. Skulle vara bra att få tillbaka den funktionen eftersom det inte händer så mycket, på min front i alla fall. iFokus kanske har passerat sitt 'bäst-före-datum', vad vet jag. Lite deprimerande situation… 😕

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

johan
0

Bästa sättet att lösa det är att skriva mer själv. :)

Mvh // Johan

JRSN
3

#1: Stämmer inte riktigt för jag har 'skrivit arslet' av mig sedan något år tillbaka. Blev en liten 'boost' en tid men sen ebbade det ut igen. Jag tror det är en större trend vi ser. Ett forum på internet har popularitet en tid tills trenden vänder och intresset falnar. Någon riktigt bra lösning på fenomenet är nog inte känt. Egentligen borde detta diskuteras mer. Kanske behövs det något 'incitament' (en morot) som kan hålla intresset uppe.

……………………………………

johan
2

#2: Ja, det är svårt att få folk aktiva. Kollade in på din sajt. Ser inspirerande ut med bilder, löpsedel, innehåll där inläggslistan är uppdaterad i princip varenda dag. Snyggt jobbat.

Mvh // Johan

Staffan
1

JRSN

Prenumerationerna ska tillbaks i någon form. Det som är lite jobbigt är att ju mer vi mailar desto större risk blir det att våra mail markeras som spam och sorteras till skräpkorgen. Prenumerationerna ska dock tillbaka, det är inget snack om det, vi har flera idéer här.

Jag var nyss inne på din sajt och tog del av det arbete du lagt ned på att skriva långa, fina och genomarbetade inlägg. Mycket imponerande och snyggt. Tråkigt att det inte gett dig den fart på sajten som du hade hoppats.

Undrar om det kan vara så att dina artiklar (tycker de är mer artiklar än foruminlägg) är så genomarbetade och proffsiga att många känner att det är svårt att ge en kommentar som håller samma standard? Har du testat att blanda upp dom med lite kortare frågeställningar som går snabbt att läsa och snabbt att kommentera? Intresset verkar i alla fall finnas där, det är många som läser det du skriver.

Sen tror jag det underlättar enormt om man ser till att ha Medarbetare som delar det aktuella intresset och som också får vara med och ta ansvar för innehållet och modereringen. Det kanske dessutom kan vara ett snyggt sätt att bjuda in nya personer som man vet håller en bra standard?

Att det skulle strula i samband med att vi gick över till nya versionen visste vi, men det var något vi var tvungna att göra. Jag är helt säker på att vi skulle gått under om vi hängt kvar vid den gamla versionen. Förändringar irriterar alltid många vilket gör det smärtsamt att genomföra dom, men samtidigt är de nödvändiga för att hänga med i utvecklingen och vara ett intressant alternativ framåt. Det finns fortfarande några buggar som vi ska fixa. Det saknas fortfarande några funktioner som ska tillbaka. Men framför allt; nu har vi en plattform som gör det möjligt för oss att lägga till nya smarta och roliga funktioner. Det var svårt för oss tidigare.

Vill till sist bara säga att vi kommer fortsätta göra det vi kan för att iFokus ska bli en så bra plats som möjligt för att dela och diskutera intressen. Vi kommer fortsätta göra förbättringar och lägga till saker som gör oss bättre och som gör det roligare att använda iFokus. Det är det vi kan bidra med.

// Staffan

JRSN
1

#4: Tack Staffan för svar och goda råd! Jag ska begrunda det du säger. Ibland är kanske mindre bättre än mycket. 😊

……………………………………