Fredagsuppdateringar 30 oktober
Så var det fredag och jag har jobbat med iFokus igen.
Denna gång har följande saker knåpats på:
- Användarprofilen har fått lite snyggare utseende och mer statistik
- Listan med inlägg på användarprofilen visar datum när användaren skrev och länkar dessutom direkt till rätt kommentar
- Du kan lägga till favorit-användare.
- Ny flik för Favoriter där du snabbt ser när användaren senast var aktiv
- Borttagna inlägg visar inte längre Avatar och användarnamn
- Fix med startsidan för hela iFokus
- När man tar bort en favorit-sajt tas också bevakningen för sajten bort automatiskt.
För er som stör er på kort från sajter ni gått ur så är det löst, men för att det ska triggas korrekt kommer ni behöva lägga till sajten som favorit och sedan ta bort den igen.
Vi jobbar också på att kunna få in kort i flödet när ens favoriter skriver inlägg så man snabbt kan se vart dessa är aktiva.
Mvh // Johan
Oj så många bra förbättringar.
Tackar och bockar😃👌
/Maria
Det låter ju bra, som det mesta gjort den senaste tiden.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Suveränt! Heja heja! 🤗😊💐
/Désirée

Toppen Johan - Tack!
Tycker det är jätteroligt att kunna se de senaste bilderna alla laddat upp :)
// Staffan
Jättebra!👍🏻😃
💖🧡💛💚💙💜
Toppen, tack så mycket! 😊
// Harley

#6 Herveaux
Tittade förbi din personliga sida och blev imponerad av hur fint det såg ut när man tittade på "Senaste bilderna", med den vyn expanderad :)
Tack! Blev många bra nyheter även för oss på medalj letar sidan.
Ser att vi fått tillbaka så att man ser hur många inlogg, skrivna inlägg som görs, även dom gamla har kommit med nu. : )
🦋 Hej jag provar om medaljerna fungerar. 🦋 ☀️ 🙂
Det är på Återbruk som vi hjälper varandra med Medaljerna. 🏅
https://aterbruk.ifokus.se/about/
#8: Medaljerna vet inte hur mycket du skrivit. Så det problemet är inte löst.
Mvh // Johan
#9: ?? Jag kan se mina o andras skrivna inlägg o kommentarer hur många som gjorts.
Så dom som varit medlemmar länge o snart är framme vid dom långsiktiga målen behöver ju inte börja om från början nu.
Dom medaljerna som har med skrivna inlägg o kommentarer verkar ha fungerat.
Vad tänkte du på för något?
Dom som inte har fungerat när man skriver är Ugglan o Tuppen får kolla dom lite senare.
#7: Hehe, Halloween för (nästan) hela slanten där. 🎃
Rolig funktion att kunna se vad folk lagt upp för bilder. 😀
// Harley
Trevligt med favoritlistan. Den behöver fortfarande slipas på eftersom alla länkarna går tillbaka till mig själv, och jag gissar att det inte är meningen.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
#12: Alla ska vi den vägen vandra.
Hmm. Nej, det kanske inte var riktigt meningen. /)
Mvh // Johan
#9: Nu vet jag hur du menar dom gamla kommentarerna o inläggen räknas inte in nu.
Utan dom som man gör nu på nya är det som går in i räknaren.
Den här användaren skulle ha gåspennan för 100 inlägg/ kommentarer men inte fått det.
Vad bra, kul idé med favoriter!
"Fådda gillningar" 🤣
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

#15 Håller med; roligt! Vad hade du skrivit förresten? :)
"Fådda gillningar" fick mig både att dra på munnen och förstå direkt vad som menades! 😃 Ja, vad skulle man annars säga, har inget bättre ord att komma med! 👍🏻😃
💖🧡💛💚💙💜
Senast aktiv 20200905 står det på många som inte varit inloggade /aktiva på många år, typ 4 år eller mer, så där är det något som blivit fel
/Désirée
Nej för att det var i och med nya versionen som vi började spara det. Och alldeles nyss som vi uppdaterar det medan du gör saker.
Så är det just det datumet kan du anta att dom inte varit aktiva senaste veckan.
Mvh // Johan
#16 Helt ok med Fådda gillningar!
Det var väl Kurt Olsson från Göteborg ("mitt i verkligheten") som lanserade fådda blommor… 🌷🌼🌹📺😁
- Redigerat 2020-10-30 21:47 av [[eskils_]]
#21: Precis! https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fådda_blommor
Jag hade nog skrivit erhållna, men håller med om att fådda låter mycket roligare och det är väl så det ska vara med iFokus.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Fantastisk jobbat! Profilerna ser verkligen jättefina ut nu!
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#16: Erhållna, emottagna ….
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Får vi statistik på gedda gillningar också? 🤣
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#26 Haha. Jag älskar när språk får nya vinklingar och förändras över tid😉
/Maria
En bugg (?) som jag hoppas ni kan ändra. Under Personlig information står "Här kan du ändra inställningar som syns på din profil. Alla uppgifter är frivilliga."
Att uppgifterna är frivilliga är dock en sanning med modifikation, för det går inte att ta bort informationen om födelseår som står där. Väljer man Spara så får man inget felmeddelande, men informationen står kvar när man uppdaterar sidan. Det går inte heller att skriva t.ex. 0 (eller 0000) om man inte vill ha med informationen, för som synes kan man inte skriva något tal under 1900.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

#25 Ditt ordförråd är helt klart större än mitt.
Obs! Det innebär inte att jag tar på mig skulden för "fådda"… ;)
Jag saknar att det inte går att X bort korten nu som man kunde göra förut.
Sitter vid dator!

#30 Håller med. Det är en bugg. Det kommer fixas!
Tror visst att det är fredag idag med! 😀
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag gillar inte alls att dom senaste bilderna ska synas på min sida. Nu kan alla se mina fula teckningar som jag postade på teckning i fokus för ett par år sedan 😢
Johan, vet inte om du missade det jag skrev i #28, men du får väldigt gärna kommentera det - och ännu hellre åtgärda buggen. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#34: Det borde fixas ja.
Mvh // Johan
#35: 👍
En dum fråga kanske men hur lägger man tillbaka ett inlägg som felaktigt blivit bortröstat?
/Maria
#37: Har för mig att det brukar finnas två alternativ under inlägget, där man kan välja att återpublicera eller ta bort det.
Nu är inlägget tillbaka igen. Skumt, men det står att det är redigerat av mig så jag har väl gjort något haha.
#38 Tack i alla fal😉
/Maria
#0: Borttagna inlägg visar inte längre Avatar och användarnamn
Så det är alltså därför som jag sett flera borttagna inlägg från "anonym" på sistone.
Trodde först att det var ett riktigt konto som hade haft den smått lustiga "nicken" och att man av någon anledning inte kunde gå in på profilen. 😂🙈