* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etiketterfel-och-buggarfunktionerflödet
Läst 449 ggr
Niklas
2

Hur fungerar flödet för dig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ni vet har Johan jobbat mycket med flödet. Efter senaste ändringen växte min korthög från 20 till 90 kort. 🙂

Är det något som fortfarande inte fungerar när det gäller flödet? Skriv en rad nedan i så fall.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

flocken
1

Jag får mkt äldre kort. Sådant man redan läst

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Juwel34
0

Jag får inte upp svar på mina meddelanden och kan inte heller se mina äldre inlägg.

Sindri
0

Funktionen att man kan kryssa bort sånt man inte hinner läsa just nu, eller där man ser allt på raderna på kortet försvann men kom tillbaka till mångas glädje.

Men - korten kommer tillbaka nästa gång jag går in på iFokus, lite irriterande, jag har ju redan talat om att jag inte behöver/vill läsa de korten.

Carmarino
1

För min del verkar det funka bra. Har inte märkt några konstigheter så här långt, och korten stannar kvar tills jag läst dem. 👍😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jane-Lyzell
0

får inte upp alla som jag skulle vilja

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

johan
4

#3: Nu finns en Inställings-knapp för kort rörande kommentarer. Om du trycker på den får du möjlighet att ta bort bevakningen direkt från kortet. Då kommer du slippa uppdaterade kort så länge du inte själv skriver ny kommentarer i den.

Mvh // Johan

[Moon AppleGrey]
1

Har märkt det att, om man har flera kort och är inne på en sajt och läser/klickar bort dem där, så "fryser" de ibland i någon sekund när man kommit tillbaka till välkomstsidan på iFokus innan de är helt borta.

Alltså, att man klickat bort dem och de är synligt borta, men när man gått tillbaka till vanliga sidan så syns de plötsligt i 1-3 sekunder innan de är borta igen.
Det är som om systemet laggar lite. Hoppas ni förstår hur jag menar.
I övrigt så har jag inte märkt av några problem.

#6: Tycker om den funktionen. Väldigt praktiskt så att man slipper bli spammad av kort, och lättare att hålla reda på de trådar man vill få notiser om. ^^

Karmatarerskanise
1

Idag har jag sett några kort upprepade gånger trots att jag kryssat bort dom.

Staffan
1

#8 Ibland upplever jag också att det är svårt att få bort kort jag klickat på. Misstänker att det kanske kan vara så att man inte får vara inne på den tråd vars kort man vill bli av med.

Om jag till exempel har ett kort för att någon gillat ett av mina inlägg och jag klickar på det, och sen ett annat kort gällande en kommentar i samma tråd så kan jag inte klicka på det andra kortet (för att bli av med det) utan att först besöka en annan tråd.

// Staffan

Staffan
1

#7 Jag tycker också det är jobbigt att gamla kort blinkar till innan de aktuella korten läggs på plats. Ger mig en känsla av att något inte fungerar som det ska och att någonting (säkert viktigt) försvann.

Staffan
1

Det verkar vara så att om någon anmäler ett inlägg på en sajt jag är värd för så får jag ett kort som säger "inlägg borttaget". Någon annan som noterat det?

[Moon AppleGrey]
1

#9: det där har jag också noterat.

#10: jo, det känns ju allt lite olustigt.

johan
1

#10: sedan igår eftermiddag är det väl inte så längre.

Mvh // Johan

Staffan
1

#13 Ja, du kanske har rätt. Det är nog bättre nu. Det gamla sättet att ladda in korten kanske dröjde sig kvar i cacheminnet. Om det börjar fladdra förbi kort som försvinner igen så återkommer jag om det.

Jane-Lyzell
1

#11: ja

Jane-Lyzell
1

ser inga kort fast det skrivits i mina inlägg

johan
1

#16: Kolla Inställning, Mitt flöde. Låter som att du inte har Forumaktivitet aktivt.

Mvh // Johan

Staffan
1

Jag gick med i Prepping iFokus och fick då upp ett kort för ett inlägg som var postat för en vecka sedan. Ska det vara så? Kan ju bli massor med kort om det är en väldigt aktiv sida…

// Staffan

Carmarino
3

#11: Har inte råkat ut för det vad jag vet, men får ibland kort om borttagna inlägg från sajter jag inte ens är Medarbetare på.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

johan
0

#18: Ja, det frågan går på är att du har flöde aktivt för prenumerationen och att inlägget är oläst.

Mvh // Johan

Staffan
1

#20 Borde det vara så tycker du? Borde inte korten bara komma för aktivitet från det tillfälle du gick med i sajten?

johan
0

#21: Vet inte. Jag vill att frågan ska få så snabbt som möjligt.

Med den aktivitet som de flesta sajter har i dagsläget ser jag inte det som något jag skulle störa mig särskilt mycket på. Och om det skrevs 20 nya inlägg varje dag hade det kanske varit störande att ha med i flödet ändå.

Vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker.

Mvh // Johan

Carmarino
1

#20: Det kan väl inte stämma? I så fall borde man ju få hundratals kort från alla olästa inlägg på sajten. Är det en väldigt aktiv sajt så lär det ju ligga tusentals trådar där som man inte har läst som ny medlem.

• Redigerat 2020-11-19 11:12 av Carmarino
johan
0

#23: Flödet tar bara aktivitet från sista 7 dagarna.

Mvh // Johan

Niklas
3

#22: Jag tycker inte att man ska få tidigare inlägg i flödet. Som ny medlem på iFokus skulle jag tycka det var förvirrande att dels få en bunt kort, kanske jättemånga, som dessutom ligger i inläggslistan till vänster.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lona
1

Jag får fortfarande upp gamla kort som jag redan har tagit bort alternativt har "besökt".
De ploppar upp lite hipp som happ.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

johan
2

#26: Dom ska göra det om dom blivit kommenterade igen eller om du fått nya gilla-markeringar (om du visar gilla-kort).

Mvh // Johan

Caeli
1

Om man klickar bort ett kort utan att besöka sidan verkar samma kort dyka upp igen varje gång någonting nytt skrivs i tråden. Alltså den första olästa kommentaren kommer upp i flödet och blockerar nummer två och tre. Eller? 🤔

johan
2

#28: Ja, Det är meningen. Klicka på Inställningarna bredvid ta bortsnappande om du vill avsluta bevakningen av inlägget.

Mvh // Johan

Lona
0

#29: Men borde inte det nya kortet (när det kommit nya kommentarer igen) vara på den första av de olästa kommentarerna? Nu är det alltså samma kommentar som dyker upp varje gång kortet kommer upp?
Om jag lyckas förklara hur jag menar… 😁

[Moon AppleGrey]
0

#30: brukar väl snarare vara den kommentar som blev skriven sist?
Så om det skrevs ett t.ex 8:03 Så är det den som syns än det som blev skrivet 7:15.

Lona
0

#31: Hmm, möjligt - men i vilket fall borde det väl inte vara samma varje gång?

[Moon AppleGrey]
0

#32: nä, det låter som om det blivit något fel.

johan
0

Det som visas i kortet är den första kommentar du inte läst.

Så kanske är det så att tråden borde markeras som läst om man tar bort kortet.

Mvh // Johan

Lona
1

Jag menar inte att tjafsa alltså, men nu kom tex #33 upp när #34 postades - trots att jag redan varit inne i tråden och läst #33, inte bara klickat bort det kortet.

Karmatarerskanise
2

Nu har jag fått kort för inlägg #25 Så många gånger att det blivit en sport för mig 😂

[Moon AppleGrey]
0

#36: jobbigt.det där. xD

Fornöga
0

2024 Varsel om senaste inlägg i aktuella diskussioner på menysidan (nedanför rutan "väntar på kommentarer") upphörde att fungera fredag middag utan att jag gjort några ändringar. (Jag kör på Firefox.) Någon mer som råkat ut för problemet?

tlf022.jpg

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

• Redigerat 2024-07-20 08:52 av Fornöga
johan
0

#38: Inga kod-ändringar har gjort på mer än en månad, så det är sannolikt något lokalt hos dig och inte något jag "lagat sönder".

Mitt flöde fungerar som vanligt.

Mvh // Johan

Carmarino
0

#39: Det funkar för mig också, och har inte haft några problem med det tidigare heller.

Fornöga
0

#39 Okej, tack- jag får fundera vidare!

Lona
0

#41: Funkar här med! 🙂

Fornöga
0

#42 Det svaret kom upp som avisering, inlägg som jag fått före det fanns inte med när jag loggade in mig nyss. Kanske har det släppt nu, utan att jag gjort någon som helst åtgärd? 🤷‍♂️

Fornöga
0

#43 Inger mer har kommit upp i spalten (mer än besked om ett borttaget spam). Men just att ett meddelande faktiskt slunkit igenom får mig att tro att det är ett fel som jag inte kan påverka, utan bara hoppas att det lossnar så småningom.

Lona
0

#44: Skumt! Gäller det oavsett om du går in via dator, mobil etc?

Fornöga
0

#45 Nej, jag går alltid in via dator (fast anslutning). Kan nämna att även ditt inlägg kom upp på "löpet". Jag har alltså fått uppdateringsbesked på två inlägg, båda gjorda på Support iFokus.

Nu är det i och för sig lite trafik för dagen på de sajter jag brukar hålla till, men åtminstone på några är det inlägg som inte har varslats.

• Redigerat 2024-07-20 17:04 av Fornöga
Fornöga
0

#38 ff Skall inte tråka ut er med min tekniska bekymmer, men något mystiskt är det. När jag loggade in idag fanns det ett nytt meddelande i flödessajten, även det från support och en tråd som jag inte ens skrivit i. Men det största mysteriet är mina inställningar för flödet på de olika sajterna, som nu varit avbockade två gånger på två dagar. Första gången trodde jag att jag gjort något fel, men att rutorna var avkryssade idag beror uppenbarligen på något annat. Jag har svårt att tro annat att felet trots allt ligger inom iFokus ram, men eftersom ingen annan verkar ha råkat ut för det så får jag "rest my case". 🤷‍♂️

• Redigerat 2024-07-21 09:29 av Fornöga