* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfunktioner
Läst 196 ggr
Tarotstollan
2

Inloggade medlemmar.

Går det att se vilka medlemmar som är inloggade vid en viss tidpunkt, om inte kan vi få den möjligheten tillbaka?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Karmatarerskanise
1

Man kan bara se senaste aktivitet på enskilda medlemmars profil.

Sabah
0

Du kan spara medlemmar under fliken "favoriter", då kan man se man när de är inloggade.

💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
1

Det var mer att kunna se om det fanns andra nattugglor inloggade osv

Niklas
0

#3: Är det inte ungefär det du ser på dina vänner?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

annia1
3

Förut under länken medlemmar så fanns även funktionen inloggade just nu. Där såg man vilka medlemmar som var inloggade just där och då.

Är nog den funktionen Tarotstollan menar.

.

Tarotstollan
1

Precis annia1!

Niklas
0

Det är samma funktion i princip. Skillnaden var att vi då bestämde att om man hade gjort något senaste X minuterna ansågs man vara inloggad. Nu ser ni i stället när man senast gjorde något och kan själva göra en bedömning.

annia1
3

Nja niklas #7 om jag vill se om en specifik medlem är inloggad då kan jag gå in på den medlemmens sida och titta. Har jag lagt till vänner och vill se om nån av dom är inloggad så kan jag gå in på favoriter. Men om jag vill se hur många (och då vilka) som är inloggad samtidigt så går det inte att se idag, men det kunde man förut.

Så det handlar ju inte om vilka vänner man lagt till utan bara se om det finns några medlemmar inloggad överhuvudtaget och då i så fall vilka.

.

• Redigerat 2020-12-10 21:25 av annia1
Niklas
0

#8: Menar du att vi ska summera det till exempelvis 3 och skriva det på fliken med vänner?

annia1
2

Niklas #9 under länken medlemmar fanns tre länkar. Medlemmar på sajten där alla medlemmar på aktuell sajt.
Medlemmar på hela iFokus där hittade man alla medlemmar på iFokus Så som man ser idag.

Men sen fanns länken inloggade just nu och där fanns alla dom som var inloggade just där och då och då den alltid var aktuell så varierade antalet medlemmar och vilka man såg. Och den länken/funktionen har funnits så länge jag kan komma ihåg. Enda som varierat på den länken är hur länge systemet haft dom inloggade.

.

• Redigerat 2020-12-10 21:35 av annia1
Tarotstollan
2

Du förklarar det så bra annia1! 👍

Niklas
0

#10: Så det var ingen annan information, bara att den uppdaterades automatiskt om man inte laddade om sidan?

annia1
0

Niklas #12 Det där med ingen annan info. Den listan såg precis likadan ut som de två andra, att du även hade skicka meddelande till höger.

Antar att det var enklast att göra på samma sätt på alla tre. Men annars var det ingen annan info än att man såg nicket (vilket var klickbart) på vilka som var inloggade där och då.

Och som allt annat så var den uppdaterad när man gick in på länken.

.

• Redigerat 2020-12-11 15:09 av annia1
Niklas
0

Okej.

[Moon AppleGrey]
1

#7: den funktionen laggar dock ibland.
Har sett det med flera medlemmar på sistone där de t.ex kan ha skrivit något för några minuter sedan, men visar senast inloggad för en halvtimme/timme sedan.

• Redigerat 2020-12-11 15:25 av [Moon AppleGrey]