Anmälningsfunktionen
Anmälningsfunktionen behöver göras om lite.
Jag såg en tråd på en sajt igår om att det anmälts på den sajten. Jag kollade då hur det funkar med anmäla och anmälde första (0) inlägget i den tråden.
När man klickat på anmäla så får man upp en ruta som tackar en för att man hjälper till och sen måste man klicka på ok för att rutan ska försvinna. Så man har anmält vare sig man tänkt det eller inte.
I förra versionen av iFokus var det så att klickade man på anmäl så först kom det upp en popup ruta där man fick klicka på bekräfta att man verkligen ville anmäla. Och när man klickat på bekräfta så kom det upp en popup ruta med tack för att man hjälper till. Så hade man råkat trycka fel så var det bara klicka bort rutan med X.
Men nu i nya klickar man på anmäl så anmäler man vare sig man tänkt det eller inte.
I och med att det i första (0) har två länkar, bevaka och anmäl så är det väldigt lätt att klicka fel och klicka på anmäl fast man tänkt sig klicka på bevaka. I båda är det ju lika att man klickar en gång och sen får upp en ruta med ett ok.
Så anmäla funktionen måste göras om så man först får frågan om man vill anmäla och sen klicka ytterligare en gång för att verkligen anmäla.
.
- Redigerat 2020-12-16 17:24 av annia1
#9 Jag hade uppskattat ett PM om att du testade i min tråd.
Du kunde också skrivit det direkt i tråden.
/Maria
Maria #1 om jag hade tänkt på det så hade jag gjort det.
.
Som det skrivs i #0 är det lätt hänt att man råkar anmäla fast man inte tänkt det som det fungerar nu när det inte kommer någon fråga där man ska bekräfta att det är anmäla man vill. Skulle önska att det gjorde det! Då det finns två alternativ är det lätt hänt att man klickar fel!
NU FÅR NI ANDAS! Det blev visst en väldigt låång mening här ovanför! 😄
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-01-20 08:15 av Sabah
Det är samma med alternativet "Ta bort" på de sajter man har den behörigheten. Har flera gånger lyckats klicka fel, så att kommentaren har försvunnit. Nu kan jag ju lägga tillbaka den igen, men det känns lite onödigt att det ska behöva vara så.
Så det hade varit bra med en tillbakagång till de "gamla rutinerna", alltså att man måste bekräfta om man vill anmäla eller ta bort en kommentar. Har för mig att jag har rapporterat det för rätt länge sedan, men tydligen har inget hänt sedan dess.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag har skrivit upp det här på vår lista.
#5: 👍🏻
💖🧡💛💚💙💜