Går inte att bevaka trådar
Upptäckt att jag inte kan bevaka trådar.
Om jag skriver i dem så läggs de till i listan inne på inställningar, men det borde ju gå att bara klicka på bevaka i själva inlägget utan att först ha kommenterat.
Är det fler än jag som har det här problemet?
Har testat lite fler trådar på olika sajter (både favoriter och icke), och det verkar som att en del blir bevakade, andra inte. men vilka av trådarna som blir bevakade tycks vara helt slumpmässigt.
Fattar ingenting…
#1: Hur ser man att de blir bevakade?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Om man klickar på Hantera på första inlägget i tråden så finns alternativet Bevaka.
#3: Om man gör det hur ser jag sedan att den är bevakad?
#2: Inne på inställningar så ser man fliken mina bevakningar.
#3: Ja, jag vet. Men det fungerar inte just nu. 🤷♀️
#5: Tackar har hittat! Verka funka för mig just i denna tråd.
#6: Varsågod.
jo, men eftersom du redan har skrivit här så borde det ha lagts till automatiskt.
#7: Just det - tänkte inte på det - var bara lycklig för att jag hittat var bevakningarna tagit vägen. 😊
#8: Förstår det. 😊
RAotNB de trådar som du ser inte blir bevakade. Är det nystartade trådar eller är det något äldre. För de som man ser i bevakningslistan de ligger ju i ordningen när det senast skrevs i dom.
Tittar jag på din personliga sida så är du rätt aktiv och den äldsta tråden jag kan se för tillfället är det skrivit i den 17 dec.
Så är det nyare datum än så på de trådarna du inte ser eller är det trådar som har äldre datum som senast skrivet än så så de äldre syns då inte i din bevakningslista.
Om du inte ser nyare. Vad använder du. Är det mobil, i så fall vilken sort android eller iphone. Eller är det dator i så fall vilket os. Win 10 eller äldre och vilken webbläsare.
.
- Redigerat 2020-12-21 02:13 av annia1
#10: Just nu vid dator, men jag surfar även på mobil.
Datorn är win10, mobilen android/samsung. Använder Firefox på båda.
Inte tänkt på det, men det ligger något i det.
Har noterat ju, att vissa som faktiskt blivit tillagda inte hamnar högst upp i bevakningslistan, men inte förstått varför det blivit så.
Några av de nyare/äldre som jag tryckt bevaka på, så dyker det upp ett "popup fönster" som säger att tråden är tillagd.
Men om man sedan laddar om sidan och klickar på hantera, så står det fortfarande "bevaka".
- Redigerat 2020-12-21 02:38 av [Moon AppleGrey]
RAotNB #11 då får du hålla koll framöver för som du skriver nu så låter det ok.
Ja, det ska dyka upp en popup om att den lagts till. Får du inte den så kan det vara så att den inte lagts till. Håll koll om det är datorn eller mobilen som du inte får den på.
Och länken bevaka ändras inte utan det står bevaka på länken fast du har klickat på bevaka och fått popupen. Jag kan ju tycka att det borde ändras till att stå ta bort bevakningen, men det gör det inte.
Så det går inte via den länken se om man har lagt en tråd på bevakning eller inte. Utan det är bara inne på din inställningar du kan se det. Förutsatt att den har datum så den kan synas där.
.
- Redigerat 2020-12-21 02:55 av annia1
#12: Tack för ett bra och utförligt svar. 🙂
Jag klickade på Bevaka i den här tråden igår kväll, och då lades den till i listan Mina bevakningar.
Och idag kom ett kort om att det skrivits i tråden, trots att jag själv inte skrivit något.
Så det verkar fungera här i alla fall.
#14: så bra. 🙂