Mailadress som användarnamn
Inget jätteproblem, jag tycker bara att det är synd att det påverkar layouten (heter det så?) men det kanske bara är jag som tycker det?
När man har en mailadress som användarnamn blir det skevt med sidhuvudet, det påverkar även texten i inlägget, den blir mindre, det påverkar även fliken till höger (använder mobilen).
Har lagt in bilder på hur det ser ut både med mailadress som användarnamn och när man valt ett annat namn.
Har man då också massa kort syns det ännu tydligare hur smått allting är.
Kan man inte lägga in en spärr så att det inte går att använda mailadressen som användarnamn?
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-02-28 07:22 av Sabah
Detta påverkar även förstasidan på iFokus, nu ser den ut som enligt bild, då ligger inlägget med mailadress som användarnamn längre ned på sidan.
Ibland är första sidan ännu mer skev med ännu mindre text när det bland inläggen har varit en mailadress som användare, gissar att mailadressen varit ännu längre då. Irriterande.
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-02-28 07:54 av Sabah
Det är nog inte mailadresser i sig som är problemet utan det är snarare att de nicken blir långa.
Jag kollade med min mobil. Går jag in på tonåringar så finns det några medlemmar som har långa nick och öppnar jag några av dom så ser jag samma sak som när jag tex öppnar tråden inne på marsvin som har mailadress.
Har dock inte räknat tecknen/bokstäverna för att se vart gränsen går.
.
#2: Ok,det låter troligt!
Det går ju också att åtgärda med att sätta max antal tecken.
💖🧡💛💚💙💜
#3: Fast det löser ju inte problemet med alla redan existerande långa användarnamn.
Är det inte enklare att bara zooma in lite på sidor där det blir lite smått?
// Harley
#4: Visst går det att zooma in, tycker inte att det här är ett stort problem, tänkte bara att då behöver det ju inte bli fler av något som inte är riktigt optimalt. 🙂
💖🧡💛💚💙💜
Vet inte om Johan har sett detta, att det blir knasigt med för långa användarnamn. Så här ser det ut nu på startsidan och när man klickar på aktuellt inlägg.
På startsidan täcker användarnamnet klockslaget och når ända utanför rutan. Inne i inlägget blir sidhuvudet förkrympt både på längden och höjden och texten i inlägget är betydligt mindre än andra inlägg.
💖🧡💛💚💙💜