* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfel-och-buggar
Läst 150 ggr
Draken
2021-07-27 11:11
0

Mailbevakining fungerar ej

Mailbevakningen har fungerat delvis de två senaste dagarna tills igår, idag fungerar det inte alls.

Har kollat mina inställningar och där är det inga problem.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Carmarino
2021-07-27 11:58
0

Det verkar funka för mig. Fick bl.a. mail om den här tråden.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2021-07-27 11:58 av Carmarino
Draken
2021-07-27 12:47
0

Märkligt. Hoppas den kommer igång snart igen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Niklas
2021-07-28 08:12
0

Jag gissar att det är din mejlleverantör som stoppar mejl från iFokus. Telia och Microsoft brukar begränsa iFokus mejlutskick emellanåt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

annia1
2021-07-28 12:58
0

Niklas #3 kolla hos eran leverantör. För i förra så hände det ett par gånger att det var dom som blockerade adresser.

Nu har jag inte kollat så vet inte om ni har samma leverantör kvar. Men förra leverantören skickar ett mail ett visst antal gånger. Om det inte kan levereras på de gångerna så slutar dom skicka till den specifika adressen för att dom inte ska uppfattas som spammare.

Det drabbade både mig och draken ett par gånger i förra och erik fick då gå in manuellt och ta bort spärren.

Och för mig verkar det som det kan vara det som draken drabbats av igen då mailen funkar för andra.

.

• Redigerat 2021-07-28 12:59 av annia1
Draken
2021-08-06 14:30
0

#3: Jag får några mail från iFokus från lite olika siter, men långt ifrån alla. Vet inte riktigt vad det är. Har kolla spamfiltret och där finns inget från iFokus.

Får bara hoppas att det kommer igång igen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

annia1
2021-08-07 02:58
0

Draknästets_Reptiler #5 i #0 skriver du att du inte fick några alls. Har det alltså ändrats nu så att du får några.

Är det specifika sajter du inte får ifrån och med det menar jag. Är det bara sajter där du är värd/medarbetare eller tvärtom är det bara sajter där du bara är medlem.

I #0 Skriver du också att du kollat inställningar. Vilka. Har du bara kollat fliken epost under flöde/bevakningar. Om du bara kollat den. Så kolla under flöde/bevakningar, fliken mina sajter och där på de sajter du saknar mail ifrån. Klicka på de tre linjerna så du får upp en popupruta. Är det fortfarande iklickat på epost.

Om epost är iklickat så enda förslaget är väl att ta bort sajter som favorit och sen lägga till dom igen och se om det gör nån skillnad.

Jag kan ju säga att bevakning inte fungerar som de ska. Själv får jag mail från en sajt jag aldrig haft som favorit. Men i mitt fall så har det varit så länge, men inte brytt mig om att försöka få bort de mailen för de är så få.

.

Draken
2021-08-08 13:17
0

Det kom inga alls när jag skrev inlägget. Sen kom det några enstaka sporadiskt, nu kommer det från alla igen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

annia1
2021-08-09 02:56
0

#7 De kanske bara tyckte att de behövde några dagars semester. Men bra att det verkar funka igen.

.