* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfunktioner
Läst 325 ggr
johan
12

Uppdateringar 5 augusti

Semestern snart slut och det var dags att värma upp programmerarhjärnan igen.

Här är några grejer som jag precis la ut:

• Markdown-hjälp! Nu har du en verktygsrad när du skriver text som hjälper dig med formattering av text. Fungerar förmodligen bäst om du skriver först, sedan markerar texten som du vill formatera och trycker på rätt knapp. Knappen längst till höger gör att du kan växla mellan Markdown och förhandsgranskning. Du kan också ha "split screen", så du ser resultatet samtidigt som du skriver.
  • Enklare att infoga bilder direkt i inlägg med bild-knappen i verktygsraden. Bilden kommer då enbart visas i inlägget, inte som en bifogad bild.
  • "Mina inlägg" i inläggslistan. I dropdown-menyn för diskussioner och etiketter finns nu ett val för att se inlägg du varit aktiv i eller bokmärkt på den aktuella sajten.
  • Bevakade inlägg länkas rätt under Inställningar, Mina diskussioner
  • Räknaren för antal inlägg med en viss tag räknar rätt
  • Personliga sidan visar vilka sajter användaren är värd eller Medarbetare
  • Stänger man av e-postbevakningar i Inställningar, gäller det också retroaktivt för gamla bevakningar

Plus massa annat små-pill som jag hittade.

Säkert har jag haft sönder något som fungerade tidigare också. Det är ju så det brukar bli.

Mvh // Johan

Carmarino
3

Såg det. Det tackar vi för. 😊

Två saker som ni gärna får ändra är:

Texten i skrivrutan är väldigt liten. Öka gärna ett eller två snäpp. Ser ut som typ 8-9 punkter bara.

När man postat en kommentar så försvinner inte texten i rutan under, så man riskerar att posta samma kommentar flera gånger.

P.S. Alla etiketter på Värdsajten verkar ha försvunnit.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2021-08-05 15:09 av Carmarino
Loris M
2

Tack! Det ser jättebra ut och nu blir det lättare att skriva med fetstil m.m. Man slipper tänka på formatering.

Men håller med Camarino ang. de två ändringar hon föreslår.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Mitchika
3

Jag älskar upplägget med Markdown-hjälpen och hur den lägger till rätt formatering istället för att bara omvandla texten till fetstil, kursiv, rubrik, etc. Det är perfekt för att hjälpa en lära sig och memorera Markdown och snabbt dubbelkolla att man gjort rätt om man blir osäker. 😀

Sen så förhandsgranskningen också på det, underbart och oerhört uppskattat! Tusen tack! 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

johan
4

Nu testar vi att kommentera-rutan tömmer texten när den sparat klart!

Mvh // Johan

johan
4

#1: Fixat.

Mvh // Johan

Loris M
2

Underbart att "Mina inlägg" är tillbaka. Tack! 👏🏻

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Carmarino
1

#5: Lysande! Tack. 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Scorpio97
2

Tack för uppdateringarna!

//Jessie

Carmarino
0

Hur funkar tabellen? Det händer inget när jag markerar rutorna i den. Alla andra funktioner verkar funka perfekt.

Och tack för att texten i rutan är större nu. 👍😊

Niklas
1
Head Head Head
Data Data Data
Data Data Data
Data Data Data
Data Data Data

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Niklas
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9: Så här fungerar det att infoga tabeller för mig.

• Redigerat 2021-08-05 16:01 av Niklas
Carmarino
2

#11: Aha, testade med bara två rader, och det funkar inte. När jag tog med alla rutorna gick det bättre. Så vill man ha en mindre tabell får man radera de överflödiga raderna och kolumnerna.

Test1 Test2
Data1 Data2
Data3 Data4

• Redigerat 2021-08-05 16:03 av Carmarino
Herveaux
3

Tack, du är en klippa Johan!

// Harley

[[eskils_]]
2

Jättebra uppdateringar! 👍

DesK
2

Kanoners! Tack så mycket 🙏😊

/Désirée

johan
3

#1: Nu ska etiketterna också vara rätt även på sajter som kräver speciella rättigheter.

Mvh // Johan

Carmarino
1

#16: Det finns fortfarande inga etiketter på Värdsajten.

johan
4

#17: Nuuuu fungerar det.

Mvh // Johan

Lona
1

Suveränt! 👍

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carmarino
1

#18: Toppen! Tack. 👍

[Urskog]
1

Alla tiders toppen , tack Johan 😎

Jane-Lyzell
1

Toppen :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Draken
3

Test :

650 liter.jpg

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Draken
3

HA det funkar. Super 😃 Så skönt att kunna lägga bilder direkt i den löpande texten när man skall skriva en artikel.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Niklas
0

#12: Kan du alltså inte välja vilken kombination du vill i rutnätet?

Carmarino
0

#25: Tidigare funkar det bara om jag valde alla rutorna och sedan raderade dem jag inte vill ha. När jag kollade nu så kunde jag välja vilken kombination jag ville ha, så jag gissar att Johan har uppdaterat något sedan igår.

Carmarino
0

#0: "Fungerar förmodligen bäst om du skriver först, sedan markerar texten som du vill formatera och trycker på rätt knapp."

Det fungerar bara om man markerar ett stycke i taget. Vill man t.ex. kursivera två eller flera stycken måste man markera ett i taget och välja kursiv. Fast det är ju ingen skillnad från när man gör det manuellt, men det hade varit trevligt om det hade gått att markera hela texten och den automatiskt blev formaterad.

Carmarino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#0: Förhandsgranskningen fungerar inte om man hänvisar till en tidigare kommentar. Det blir fel både i förhandsgranskningsläget och i split screen, men det blir åtminstone rätt när man publicerat kommentaren.

johan
0

Verkar tro att det ska bli en rubrik. :(

Mvh // Johan

Carmarino
0

#29: Ja, det är väl # som ställer till det. Vill man ändå förhandsgranska så kan man göra två radmatningar efter kolonet. Då blir förhandsgranskningen rätt. Bra ändå att formateringen blir rätt när man publicerar kommentaren.

johan
1

Ja den borde kräva att det är staket+siffra+mellanslag för att det ska tolkas som en rubrik. Får klura på varför det blir annorlunda när det publiceras eller förhandsgranskas.

Mvh // Johan