* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Läst 350 ggr
Zadeira
0

Lägga in bilder funkar ej

Jag försöker desperat få in bilder i inlägget jag vill göra, men de står bara och tänker och tänker. Bilderna är i rätt format och rätt storlek. De står bara och tänker och tänker och man kan ej publicera inlägget. Vad göra?

Om jag försökt lägga in en bild men ångrat mig pga att det inte funkar så kan jag inte poublicera inlägget utan måste göra en ny tråd.

Carmarino
1

Lade precis in en bild i ett inlägg och det var inga problem. Fast jag gjorde det på datorn. Kanske är det annorlunda på mobilen? Eller också kan det ha varit ett tillfälligt fel.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testar

Det tuggade en stund men funkade till slut .

/Maria

• Redigerat 2022-02-03 09:57 av Maria
Marinas Mix
0

Funkade att lägga på ett ställe, men så här ser det ut i Den andra tråden.
Jag försöker nu redigera mitt inlägg i den tråden
fel.PNG

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Sabah
0

Jag har lagt ut två bilder i olika trådar idag (trådstart båda), använde mobilen. Funkade utan problem!

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2022-02-03 14:03 av Sabah
Carmarino
0

#3: Skumt. Det ser ut som om du försökt lägga in bilden i textrutan. Hämtade du i så fall bilden från din dator? Tror inte det fungerar nämligen. Testa att bifoga bilden istället.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Zadeira
0

jag har använt mig av att kryssa i bifoga bild.det enda som händer är att det står och laddar till den säger att det tog för lång tid. har provar nån annan bild med samma resultat. för alltså inte i bilderna via "bifoga bilder"

Carmarino
0

Koden som står i din bild i #3 ser likadan ut som den kod man använder när man ska infoga en bild i textrutan, d.v.s. den man får när man trycker på ikonen med ett "berg" i raden överst. Trycker man på den får man upp en ruta för att hämta bilden från datorn. Har inte fått det att fungera tidigare, men jag gör ett försök.

A home without a cat is just a house.jpg

Carmarino
0

Den här gången fungerade det.

Funkar det om du väljer "Bifoga bild eller fil" istället?

Zadeira
0

38 nej jag har provar det mesta nu men får inga bilder att funka när jag ska ladda upp. jäkligt störigt när man vill dela med sig av många smycketbilder och så funkar inte en enda.

Zadeira
0

dessutom försvinner möjligheten att publicera inlägg, den går inte att klicka på.

Carmarino
0

#10: Knepigt. Får hoppas att någon av iFokus-killarna kan hjälpa till.

Marinas Mix
0

#7 just det, men när jag vill redigera inlägget blir det den vita rutan ovanför, men den laddar inte in redigeringsläget, så jag kan ändra i inlägget.
Och ja jag är Sajtvärd på den sajten, så jag borde ju kunna redigera när som.

_

Carmarino
1

#12: Det kan vara den buggen som gör att man måste byta till en annan tråd och sedan gå tillbaka till tråden man vill redigera i. Då brukar redigeringsalternativet dyka upp. Buggen är anmäld för länge sedan men inte blivit åtgärdad än. Tydligen svårt att lösa.

• Redigerat 2022-02-03 18:30 av Carmarino
Niklas
0

#9: Har du möjlighet att skicka en av bilderna till mig (niklas@iFokus.se), samt länk till den tråd du försöker lägga in den i, så att jag får försöka?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Zadeira
0
Niklas
0

#15: Tack. Det fungerade för mig att lägga in den så själva bilden är det inget fel på.

Har du någon VPN eller liknande aktiverad? Ibland stör de iFokus.

Zadeira
0

#16 Tack Niklas. Jag har nyligen rensat kakor och historik, men då brukar det snarare lösa problem än skapa. Kan det vara att de är redigerade (minskat storleken) i Paint?

Niklas
0

#17: Jag tycker inte att Paint ska kunna påverka det. Framför allt inte så att det inte fungerar på en dator bara. Har du provat att lägga in en av bilderna oredigerad?

Zadeira
0

DEt verkar inte funka. Jag ska testa med en helt annan bild, tagen från annan tillfälle men inlagd på samma vis.

Zadeira
0

DEt verkar bara vara mina pärlor och smycken som bråkar, vilket ju känns lite typiskt eftersom det är det jag lägger upp mest.

Niklas
0

#20: Är hundbilden redigerad på samma sätt som bilderna som inte fungerade?

• Redigerat 2022-03-08 11:20 av Niklas
Zadeira
0

#21 Det tror jag. Jag sparar ner bilderna från Google Drive, Öppnar i Paint och ändrar storlek innan jag sparar om filen rakt av.
Nåt annat tips på att redigera eller framförallt förminskar bilder och får det att funka på iFokus?

Niklas
0

Du kanske kan testa en annan fotoeditor? Tyvärr vet jag inte längre vilka som finns och är bra i Windows, men du borde kunna få hjälp med det på Datorn iFokus om du inte vet någon själv.

Zadeira
1

Ja, det blir att testa sig fram :)

Marinas Mix
1

Testa photoscape Zadeira.

_

Zadeira
0

Jag kan fortfarande inte lägga in bilder, varken i Firefox, Internet Explorer eller Microsoft Edge. Klickar på bifoga bild eller fil, väljer en bild och sen står den bara och tuggar. Oavsett storlek på bilden coh vilket program jag använt för att reidgera. Även helt oredigerade bilder vägrar ladda upp. Vet inte hur det ska lösas men känns jättetråkigt att jag inte kan dela med mig av bilder alls, oavsett hur jag försöker lösa problemet.

Zadeira
0

Jag har utöver olika webläsare även provat med tre olika datorer på tre olika nätverk, funkar inte på nån av dem.

Niklas
0

#27: Vad har du för Windowsversion?

Zadeira
0

Windows 10 Pro

Niklas
0

Okej, då är väl webbläsaren också uppdaterad till senaste versionen?

Zadeira
0

Ja, allt är i ordning.Hittar inget ytligt fel, inte storlek, filtyp eller liknande. Bilder som jag dessutom vet har funkat förut.

annia1
0

Zaderia hur ser skrivrutan ut när du skriver dina inlägg. Lägger med en bild som visar. Ibland (rätt ofta) så är min som den till höger, men den ska ju vara som den till vänster med blått runtom.

Nu vet jag inte om det är nån skillnad, men så som den ser ut till höger så verkar det ju inte laddat fram som det ska.

Detta är då på dator med win 8.1 Bilden kom med fast det jag inte hade det blåa.

.

• Redigerat 2022-03-09 21:40 av annia1
Zadeira
0

#32 Det är blått runt om som det ska…

annia1
1

Zadeira #33 då borde det ju funka.

Men en annan sak. Har du provat ändra filändelse på bilderna. Eftersom du har paint så är det ju enkelt (eller ska åtminstone vara enkelt) att öppna en bild sen gå på arkiv och välja spara som. Då ska det komma upp en ruta och då kan man välja att spara i annat format.

Jag tittade på ett par av dina bilder och de var sparade som jpg. Om du sparar om en bild till png och provar.

Min var/är i jpg så det borde ju funka, men prova går ju.

.