* SUPPORT * iFokus

* SUPPORT *

Etikettfunktioner
Läst 494 ggr
johan
2022-06-06 11:53
19

"Väntar på kommentarer"

Rutan för "Väntar på kommentarer" är nu uppdaterad. Dels är färgen som många störde sig på fixad och mer neutral, men kanske viktigare är att den även inkluderar nya trådar även om dom hunnit få kommentarer.

Blå plupp - Inlägget väntar på kommentarer (visas max 7 dagar eller tills det fått kommentarer)
Orange plupp - Inlägg är nytt, men har fått kommentarer (visas en timme från att det skrevs)

Jag hoppas detta kan vara en bra mix av helt nya inlägg som inte försvinner för fort och att uppmärksamma inlägg som väntar på svar.

Mvh // Johan

Carmarino
2022-06-06 11:53
3

Hurra! 👍

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Pilspets
2022-06-06 11:55
3

Tack!
Jätteskönt för ögonen!

Jag kunde inte läsa där så länge för mina ögon blev så trötta o stack iväg.

Tack!😊

Maria
2022-06-06 11:55
4

Wow, jag tyckte väl att det var något som var annorlunda🙂

Det här kommer bli jättebra.

/Maria

Sabah
2022-06-06 11:56
3

Toppen! 👍🏻🙂

💖🧡💛💚💙💜

Grodan
2022-06-06 12:04
4

JÄIJ!!!

jäij

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Herveaux
2022-06-06 12:09
3

Toppen!

// Harley

[Moon AppleGrey]
2022-06-06 13:42
5

Gillar utseendet på rutan.
Blev jättebra detta. Mycket bättre för ögonen.
Och gillar också att inläggen stannar kvar längre. 👍

Maria
2022-06-06 13:44
5

Tror det är lättare för nykomlingar också att det är blandad kompott så att säga.

/Maria

[EM_L]
2022-06-06 13:45
4

Äntligen!

Scorpio97
2022-06-06 13:45
3

Tack för uppdateringen!

//Jessie

Sindri
2022-06-06 13:52
3

Mycket bättre. Tack! 👍

Magi-cat
2022-06-06 14:42
4

👍🎈

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sabah
2022-06-06 14:50
8

#0: Du kanske har tänkt göra det men annars en liten påminnelse.. att ändra rubriken på rutan! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

[Thunder Storm]
2022-06-06 17:00
5

Jag hade inga problem med den orange rutan men det blev betydligt mer neutralt nu 👍🏻 Snyggt 👍🏻👍🏻👍🏻

johan
2022-06-06 17:11
1

#13: Niklas vill ha samma rubrik. :)

Mvh // Johan

Sabah
2022-06-06 17:17
4

#15: Att det står "Väntar på kommentarer" är ju rätt men nu har det ju tillkommit "Nystartade trådar" i rutan, det vore nog bra att det också framkom i rubriken. 🙂 Man behöver inte ta bort det ena, man kan skriva ihop det enkelt, exempelvis: "Nystartade trådar och trådar som väntar på kommentarer" 🙂

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2022-06-06 17:37 av Sabah
[Moon AppleGrey]
2022-06-06 17:36
3

#16: Blir inte det en väldigt lång rubrik, dock?

johan
2022-06-06 17:37
6

Mitt förslag var något i stil med "Värt din uppmärksamhet".

Mvh // Johan

Sabah
2022-06-06 17:39
1

#17: Visserligen men tycker det ska framgå vad som visas i rutan🙂

💖🧡💛💚💙💜

[Moon AppleGrey]
2022-06-06 17:42
3

#19: isåfall så hade väl "nykommet" eller något liknande passat?

#18: låter inte så dumt.

Sabah
2022-06-06 17:42
3

#18: Det låter trevligt men det framgår inte vad det är för typ av trådar 🤔 Om man i så fall skulle lägga till "Nytt och obesvarat"

💖🧡💛💚💙💜

Sabah
2022-06-06 17:45
2

#20: Vi skrev visst samtidigt! 🙂 Ja, något sådant!

💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
2022-06-06 20:14
1

Jättebra!💖

Hoppas att ni har en bra Nationaldag!💐

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
2022-06-06 20:33
1

Blir den orange pluppen blå efter en timma?

Sabah
2022-06-06 20:47
2

#24: De inlägg som har en orange plupp försvinner från listan efter en timme. De som är markerade med blått har inte fått något svar och står kvar längre innan de trillar bort. Får de svar trillar de bort då om det inte är inom 1 timme, då blir de orangea. Vet inte om jag bara gjorde det mer krångligt? 🤔

💖🧡💛💚💙💜

Tarotstollan
2022-06-06 20:56
11

#25. Ja men då är ju en timma för kort, de borde väl i alla fall stå kvar minst ett dygn för att fler skall kunna se dem.
Som det är nu så är det ju samma problem som innan, om någon postar ett inlägg kl 9 och får svar och jag inte kan logga in förrän kl 18 så är ju det inlägget borta. Jag ser ju inte det inlägget alls då!

• Redigerat 2022-06-06 21:09 av Tarotstollan
Sabah
2022-06-06 21:03
7

#26: Ja, det kan jag hålla med om, det borde vara längre tid de nya inläggen syns i listan!

💖🧡💛💚💙💜

johan
2022-06-06 22:37
2

#26: Fast om det spelar väldigt stor roll, så har du nog sajten som favorit och då får du dom korten i ditt personliga flöde.

För sajter som du inte har som favorit gör det nog mindre. Och på startsidan för hela iFokus ligger sådant som nyligen uppdaterats.

Listans viktigaste funktion är fortfarande att uppmärksamma så många som möjligt på diskussioner som ännu inte fått svar. Utöver det är det också bra att helt nya trådar får synas lite längre tid.

Enkel lösning: Logga in på iFokus minst en gång i timmen. :)

Mvh // Johan

Tarotstollan
2022-06-06 23:10
8

#28. I och för sig har du rätt, men ibland finns det intressanta inlägg på sidor som man inte har som favoriter.

Ibland vill jag sova ….😁

johan
2022-06-06 23:11
2

#29: Då blir dom förhoppningsvis kommenterade och puttade upp på startsidan.

Mvh // Johan

Vixxen
2022-06-07 02:00
9

#26: Håller med om att tiden är för kort!

Carmarino
2022-06-07 02:52
9

#26: Tycker också tiden är för kort. Kanske det inte behöver ligga kvar ett dygn, men 4-5 timmar i alla fall. Även om jag ofta loggar in på iFokus så gör jag andra saker också och en timme går snabbt då. Har hittat flera intressanta inlägg på sajter jag inte har som favorit genom listan över "nytillkommet".

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Calcifer
2022-06-07 09:03
8

Som redan påpekats tycker jag inlägg med blå plupp borde ligga kvar längre. Alla kan inte kolla iFokus när som helst under dagen, och det känns ju lite löjligt egentligen om man är upptagen med nåt att säga till sitt umgänge "ursäkta måste bara in och kolla en sak" varje timme.

24 timmar tycker jag ger större chans att fler kan hinna svara på de inläggen. Eller att gränsen ligger bland hur många svar det fått istället för en tidsram. Typ efter fem svar så försvinner det eller nåt.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Caeli
2022-06-07 09:20
12

#28: Det som du kallar för enkel lösning (att logga in en gång i timmen)är precis den typen av surfning som jag vill bort från. "Tvånget" att ideligen kolla mobilen/plattan/datorn.

Nej, då får det hellre vara för min del. Då missar jag mycket hellre nya eventuellt intressanta inlägg och läser det som finns framme när jag väljer att logga in.

Namiko
2022-06-07 09:45
15

#28: Jag läste massa inlägg förut från sajter jag inte har som favorit, när jag väl klickat in på en sajt jag inte är på normalt så kunde jag läsa flera trådar där. Sen rutan ändrades har jag mest varit inne på 3-4 sajter av mina 20 favoriter vilket har minskat mitt intresse för iFokus rejält. Mina favoriter är inte särskilt aktiva. Jag vill inte ha 50+ sajter som favoriter för att det dyker upp intressanta trådar där ibland. Jag är definitivt inte inne på iFokus en gång i timmen och att ens föreslå det som en lösning känns som ett dåligt skämt.

Obesvarade trådar är rätt ointressanta för mig. Jag vill kunna klicka in efter några timmar när det blivit en diskussion och jag kan läsa mer än vad en enda person har att säga eller deras fråga utan svar. Tidigare låg dom flesta trådar kvar på listan i 12-24 timmar. Kollade jag iFokus på morgonen och kvällen så kunde jag lätt se nästan alla nya trådar och jag hittade mycket intressant att läsa på det sättet. Jag kunde även klicka in på samma tråd flera gånger för att se om nya svar dykt upp. Sen ändringen infördes känns iFokus väldigt tomt och tråkigt. Jag ser nästan inga diskussioner längre, det känns som att det bara är nya inlägg utan svar som betyder något och det är extremt tråkigt att läsa massa trådar utan svar.

Jag har inget emot att det är blandat i listan och utseendet är bra nu när färgen är fixad, men problemet kvarstår. Kollar jag iFokus en till två gånger om dagen så missar jag majoriteten av diskussionerna och kvar är obesvarade inlägg. iFokus känns väldigt dött numera på grund av det och om det fortsätter så vet jag inte om jag kommer orka bry mig om att gå in här alls. Jag saknar diskussionerna, det är därför jag är här, för att se vad andra personer har att säga och ta del av blandade åsikter och erfarenheter. Nu känns det mer som en frågelåda och så fort en fråga fått ett svar så betyder tråden inget längre.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

johan
2022-06-07 09:54
3

Med tanke på hur många sajter det finns på iFokus, så är det väl en himla tur att man missar det mesta om man bara loggar in en eller två gånger om dagen. Om man hade kunnat se allt nytt hade iFokus varit dött.

Det är mycket möjligt att man kan öka tiden. Min ursprungliga tanke var också typ 4 timmar, men Niklas hade bra argument för varje kortare är bättre. Jag minns inte exakt vad det var för argument dock. haha.

Men om man lyckas se allt nytt som hänt på hela iFokus om man loggar in en gång om dagen, så kan vi nog lika gärna lägga ner för då skrivs det för lite för att det ska gå att driva sajten.

Flödet fyller ju syftet att se vad som är nytt på sajterna man är mest intresserade av.

Mvh // Johan

Calcifer
2022-06-07 11:01
9

Går det inte att göra så att nya inlägg som får svar ligger kvar tills de har, säg fem svar, eller att de ligger kvar i t:ex 6 timmar? Då borde de inläggen ändå försvinna så pass snabbt att nya trådar utan svar kan få plats.

Draken
2022-06-07 11:27
3

Super. Blev mycket bättre för ögonen, och lättare att se vad som står 😃

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Calcifer
2022-06-07 11:35
7

Vill tillägga, för jag tror jag glömde det i mitt första inlägg, att jag tycker det blev jättebra med färgen. Nu är det enklare att läsa men ögonen dras ändå dit av den färgglada ramen.

Så jag inte BARA framför klagomål. 😁

Sabah
2022-06-07 11:50
13

Visst är det bra att inlägg som inte fått svar får en större chans men nu känns det som att det är för mycket fokus på det! De nystartade trådarna som förut var intressanta att kolla in och följa kommer i skymundan, de försvinner fortfarande fort, 1 timme är alldeles för kort tid. Och det ska nästan vara en lyckträff om man ska hitta av att se någon i flödet på startsidan. Där cirkulerar till stor del samma trådar.

Jag upplever det mindre intressant här på iFokus nu än innan rutan bytte innehåll. Jag, som Namiko också skriver, kollade runt mer och blev kvar på sajter som jag klickat mig in på via intressanta nystartade inlägg. Intressant att läsa andras svar även om man inte har något att bidra med själv! 🙂Nu ser jag bara massa obesvarade inlägg, det känns tomt och dött.

Önskvärt vore att de låg kvar några timmar i alla fall! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
2022-06-07 13:25
10

Nu börjar det arta sig. Flera orange pluppar vid inlägg som är några timmar gamla. 👍

Sabah
2022-06-07 18:13
2

Toppen, johan! 👍🏻🙂

💖🧡💛💚💙💜

annia1
2022-06-07 21:34
2

Det här kan jag ge tummen upp för.

För mig som är kväll/nattmänniska så fanns det vissa dagar som jag kunde se trådar som startats på förmiddan. Men å andra sidan så fanns det dagar när trådarna bara var några timmar gamla, det berodde ju på hur aktiva vissa medlemmar och/eller vissa sajter varit.

Det som skiljer nu är ju att nollor ligger kvar i 7 dar så de får ju en andra chans. Nystartade trådar som fått svar tas bort 6 tim efter den startats oavsett vilken tid den fick sin första kommentar. Så skillnaden där är ju att jag nu vet att det finns en maxtid som den ligger kvar. Men har nu ändå en chans att se trådar som startats i alla fall under de senaste 6 timmarna. Istället som det varit senaste tiden då det kunde vara 0 trådar.

Sen skillnaden är ju att trådarna skiljs åt med färgplupp så 0 är blåa och de som fått kommentar är orange så man ser vilken som är vilken. Och det är bra att de skiljs åt så då kan man kika extra på de blåa.

Jo glömde ju färgen. Den är klart mycket bättre.

Så för mig är detta helt ok.

.

• Redigerat 2022-06-07 21:35 av annia1
Maleficum
2022-06-09 20:43
8

Tycker nya upplägget verkar vara en bra kompromiss av det nya och gamla systemet. Och skönt att inte bli bländad av den orangea blaffan ;)

#35 beskrev ganska bra hur det varit för mig också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu