Blockerad konto.
Mitt huvudkonto har blivit blockerad av någon anledning. Tror det kan bero på att jag har delat samma bild och text på flera siter. Har önskat glad midsommar och har använt samma text och bild 🙈
Kan någon låsa upp Draknästets_Reptiler 😊
// Draken
- Redigerat 2022-06-24 22:01 av Aquadog
Blev det ochså idag!
Vänta o se,Johan låste upp mig.
Stå ut!😊
- Redigerat 2022-06-24 21:39 av Pilspets
#2: Jo jag såg att du också blev blockerad 🙈 Är huvudet dumt, får kroppen lida sägs det ju 😎
Alltså, som mångårig värd på iFokus borde jag veta att man inte skall posta flera olika inlägg på olika siter med samma bild och test.
Killarna får sätta mig i skamvrån med dumstruten på huvudet 🙈
// Draken
- Redigerat 2022-06-24 22:01 av Aquadog
Lite synd det där att man blir blockerad utan förvarning när man bara önskar "trevlig midsommar" t.ex. på flera sajter. (Jag har själv råkat ut för det en gång när jag publicerade samma länk flera gånger.)
Inte alltid man tänker på det och alla kanske inte vet om det.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja,önskade ochså glad midsommar o då blev det knas!
#4: Jo det är onekligen ganska irriterande. Men jag vet ju om det, så jag borde veta bättre. Jag får skylla mig lite själv också.
Killarna kanske kan se över inställningarna så man, åtminstone värdarna, får möjlighet att rätta till problemet, eller åtminstone få en "headsup" innan kontot blockeras.
Tur att jag har denna profil liggande i bakgrunden i händelse av att något sånt här händer.
// Draken
Jag har också skrivit samma inlägg flera gånger och använt samma smileys men inget har hänt mig, jag är inte blockerad.🙄
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#7: Ok.
Har det varit exat samma text och bild ? Det behövs bara en ändring av en bokstav eller punkt för att det inte skall bli problem.
Jag använde samma bild och kopierade texten från första inlägget och klistrade in. Så det måste ha snappats upp som spam.
Turligt nog så har jag haft denna profil liggande i bakgrunden, sedan September ifjol, utifall något sånt här skulle hända. Jag hoppas dock att det fixas snart, känns jätteskumt att gå in med en annan profil.
- Redigerat 2022-06-24 22:27 av Aquadog
Jsg använde olika bilder o texter men ändå!
#8. Någon har nog varit exakt men jag har försökt att ändra lite på smileys varje gång och nu senast på texten.
#10: Jag var ju dum nog att inte göra det 🙈
Man lär sig av sina misstag, förhoppningsvis.👍
Jag visste det inte,borde stå en text om det.
Ja, det borde det men det är väl ett nytt påhitt som inte funnits länge?
#8: Har hört att det ska räcka om man bara använder en annan text i titeln. ¯\(ツ)/¯
Testa nu.
Mvh // Johan
#12: Ja helt klart. Lär inte göra om denna dumhet igen 🙈 😜
#15: Jo det räcker .
#16 Miljoner tack. Nu fungerar det. (Som ni kanske ser 😁)
Farligt med midsommar.
Då bli alla utloggade!😂
#19: Samma med Jul, Påsk och Valborg 😂
- Redigerat 2022-06-24 23:00 av Draken
#20: Och Halloween!😂
#21: Ja den också 😂
#13 Jo det kanske killarna kan se över, och kanske skriva en liten notis så nya medlemmar ser det.
#14: Kommer inte ihåg om det skedde genom att iFokus bytte plattform, eller om det har legat med hela vägen.
#23: Jag har ju, som tur var nu, 2 olika profiler. Jag startade Aquadog i September ifjol. Jag gjorde det i samband med att det var flera medlemmar, som hade problem med sin inloggning.
Aquadogen använder jag endast vid problem med huvudprofilen. Annars ligger den i bakgrunden utifall.
- Redigerat 2022-06-24 23:08 av Draken
#25: Det var smart med 2 olika!
Kollade precis all mina "glad midsommar" inlägg o alla är olika.
- Redigerat 2022-06-24 23:12 av Pilspets
Ah ja jag brukar hålla stenkoll på att jag ändrar texten när jag publicerar nästan "samma" text på flera olika sajter. Tismons misstag blev något jag lärde mig ifrån och kommer nog undvika det misstaget eftersom det verkar vara så mycket strul 😂
#27: Jag BRUKAR normalt vara väldigt noga 🙈. Men tror min hjärna har fått härdsmälta av värmen under dagen, och att vi var ute i stort sett hela dagen 😜.
Det är inte nyttigt med 25-27 grader, inte för mig i varje fall 😎
Alla råkar ut för misstag (eller härdsmälta) ibland. 🙂 För mig var det alltså att jag råkade spara en länk flera gånger.
Det kan hända vem som helst. Vi som är inbitna ifokus-användare kommer tillbaka. Någon som är ny kanske ger upp. Det är det som är tråkigast i så fall.
Det kommer att hända igen att man vill önska glad sommar eller helg eller nåt på flera sajter och blir blockerad.
Kanske en liten varning vore på sin plats, kanske med vissa kriterier som admin på en sajt eller vip-medlem eller något.
- Redigerat 2022-06-25 11:53 av Magi-cat
#29: Värdarna som är aktiva sedan år tillbaka, kanske skall undantas från det systemet, men jag misstänker att det blir för mycket jobb. Vi är trots allt ett ganska stort antal aktiva värdar 😉
Men ja, typ VIP medlem eller något skulle kunna vara något att tänka på.
Vi kanske ska skriva i den tomma textrutan att det inte är tillåtet att publicera samma inlägg på flera ställen under samma vecka?
#31: Låter bra!
Men vilken tom textruta?
#32: Exempelvis den du just skrev i, och den jag skriver i nu. 😃
#33: Jaha,den!
#31: Det kanske skulle kunna fungera. Då ser man ju den texten innan man postar, så det borde ju fungera. I mitt fall, och fler med mig som faktiskt vet, kan det vara bra med en påminnelse 😊
Eller ännu hellre kanske att det kommer upp en varning när man försöker posta samma länk en tredje gång. (Om det är möjligt).
En påminnelse man ständigt ser tenderar att ändå inte "ses" när det skulle behövas. 😎
#31: Tror det skulle hjälpa. I alla fall så lär de som inte ignorerar bokstäverna helt få en påminnelse.
#31 Jag råkade ut för just den malören i fredags, när jag "städade" gamla inlägg och råkade förnya ett i två olika trådar, något som aldrig hänt mig tidigare, men som nu förpassade mig till utvisningsbåset.
Har förgäves sökt kontakt per mejl med support, men har all förståelse om det inte är "ständig passning" så här under helgen och i dessutom i semestertid.
Nu har jag sett att andra skapat tillfälliga konton för att få kontakt så även jag gör så, men jag tycker att det borde finnas någon annan form av livlina, eller ett varningssystem för reguljära medlemmar. Jag förstår att regeln tillkommit för att stoppa spammare, men det känns inte bra när det slår blint även mot andra.
Veckans lilla Nobelpris på den som kommer på en smidigare lösning!
Man kanske kan få ett städkonto istället med en riktig kvast. 🧹
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Ett varningssystem för insider-medlemmar vore bra, eller åtminstone för värdar och Medarbetare.
Tror inte det hjälper så mycket om det står något i den tomma textrutan, eftersom man oftast trillar dit utan att tänka på om man publicerat samma länk tidigare, t.e.x.
#38 ff För min del slutade det med att det gamla kontot utgick och att jag nu envisas med att här återkomma "under annan flagg". Eftersom jag av andra skäl relativt nyligen hade bytt nick känns det dubbelt kluvet.
Med erfarenhet av det skedda kommer jag givetvis inte att ens med de godaste intentioner upprepa samma inlägg vilket jag gjorde av städiver när jag försökte samla olika ämnen i en tråd på en sajt jag var nybliven medis på.
Sedan ansluter jag mig till förslaget om att det hade varit bra om man fått en varning om att samma text inte får mångfaldigas, eller en spärr i någon form. Att helt burdust åka ut, utan att ha möjlighet att i närtid nå supporten kändes snopet. Detta sagt med full förståelse för syftet med funktionen- att försvåra spammande.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2022-07-28 09:33 av Fornöga
#40 #41: Håller med. Det skulle vara bra om Medarbetare och sitevärdar kunde få en heads-up om man inte har tänkt sig för riktigt och postat samma text på flera sidor.
Hoppas att killarna tittar på det när de återvänder från semestern.
#44: Ja,dom måste ju dras med oss hela året!😂
Fornöga #41 lite osäker, men om jag förstår dig rätt så vill du fortfarande få tillbaka ditt ordinarie nick https://kusthav.ifokus.se/user/269586/cojimar (där du även var Medarbetare med) eller menar du att du nu är nöjd med fornöga.
.
#46 Jag hade förstås hellre behållit mitt alias, att byta skepnad för ofta och för tätt gör ett oseriöst intryck. Men nu är skadan redan skedd, och med tanke på att man snabbt blir igenkänd av omgivningen skulle det inte kännas särskilt meningsfullt att återta ett gammalt alias. De som känner igen mig vet sambandet, de andra bryr sig nog inte. (Någon tyckte att det nya nicket är bättre än det tidigare, för övrigt. 😊)
Det känns mindre viktigt än skydd mot att inte riskera bli automatutvisad, eller möjligheten när så skett snabbt komma tillbaka in på banan igen. Att hålla sig med "reservidentitet" enligt exempel ovan tror jag strider mot reglerna, eller åtminstone den inofficiella uppförandekod som finns/funnits.
#47: jag har ju två profiler. Draknästet är min huvudprofil, och den jag använder när jag är inloggad på forumet.
Den andra profilen, Aquadog, använder jag endast vid problem med huvudprofilen, som nu när jag startade denna tråden. Det skulle aldrig falla mig in att "missbruka" det faktum att jag har möjlighet att vara inloggad på två profiler 🙂
#48 Nej, det var inte avsett som kritik av ett sådant bruk, utan mest bara att det kanske inte är den bästa lösningen att alla måste ha ett reservalias utifall man blir automatavförd.
Vad gäller stopp för användare att har flera identiteter samtidigt så är det tydligen inget generellt förbud för det, utan upp till varje Sajtvärd att bestämma enligt en tråd från 2009.
#47: Så kände jag redan 2008 och varför jag envisas med att komma tillbaka är ett stort frågetecken, Jag var aldrig oseriös men jag var inte heller bekväm alla gånger men jag fick utstå mobb redan vid första övertagandet av sajt och där började det.
Sen finns ingen återvändo man är dömd för evigt på i fokus inte av ledningen ska sägas men av medlemmar så är man noll och alltid dömd att aldrig kunna komma tillbaka.